Gå til innhold

NorgesPatriotene saksøker Vigrid film


Anbefalte innlegg

Men gjør dette han til rasist? Han utaler jo at det er han ikke!

Dette er IKKE et jordbær:

jordbaer.jpg

 

Ser du poenget?

Det første jeg tenkte når jeg leste ditt innlegg var dette:

 

post-51689-1211978822_thumb.png

 

Og da får innlegget ditt en litt annen mening enn det du kanskje tenkte. :p

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PFU kan idømme aviser bøter. I tillegg mister de en viktig ting: Kredibilitet blant lesere, ettersom de blir dømt til å trykke en offentlig unnskyldning. I hvert fall det vi lærer på media.

 

Når det gjelder bilder så kan du ikke ta bilder av en person og publisere det uten hans samtykke, om nevnte person er i hovedfukus på bildet. Det samme gjelder nok film, men lederen i Vigrid er nok ingen privat person, de samme reglene gjelder ikke for offentlige personer.

 

Når han bruker den msn-loggen mot Øyvind Heian er det retta til han som privatperson, ikkje Norgespatriotene.

Lenke til kommentar

Som kalvegodt sier blir nok bruken av msn-loggen sentral. Det er en påstand som fort kan anses som personhets. Og som Judge Judy en gang sa "The job as a judge can be hard some times. No matter how much I dislike a person and his actions I some times have to rule in his favor according to the law." (sitert fritt etter hukommelsen)

 

Jeg ser jo også at unge herr Myrbostad i god propaganda-ånd redigerer ganske heftig (f.eks. uttalelsen fra Tvedt angående hjernevasking).

Lenke til kommentar

J@cob:

 

§ 45c. Fotografi som avbilder en person kan ikke gjengis eller vises offentlig uten samtykke av den avbildede, unntatt når

a) avbildningen har aktuell og allmenn interesse,

b) avbildningen av personen er mindre viktig enn hovedinnholdet i bildet,

c) bildet gjengir forsamlinger, folketog i friluft eller forhold eller hendelser som har allmenn interesse,

d) eksemplar av avbildningen på vanlig måte vises som reklame for fotografens virksomhet og den avbildede ikke nedlegger forbud, eller

 

Så ja, du har delvis rett. Det er ikke i utgangspunktet lov, men loven har mange unntak. Nesten det eneste som ikke faller inn under unntakene er portretter og lignende. Er du på en fest kan det gå under forsamlinger. Er du utendørs er det enda lettere å la det gå inn i unntakene, osv.

 

Har også gått Media så vet sånn høvelig hva jeg prater om. Men ja, det er veldig bra at Norge har Vær Varsom plakaten i tillegg til lovene vi har.

 

Dotten: Må si meg helt enig der. Forbudet mot rasisme er latterlig og virker motsatt av det det skal.

Endret av jcr.nan
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Ingenting så lenge filmen ikke er laget for kommersielle årsaker så står han vel egentlig fritt til å gjøre det han vil. Internett er en gråsone.

 

Vet ikke om TONO reagerer på slikt.

 

Norgespatriotene er håpløse og ikke overraskende at de ønsker sensur. De har jo partifestet at muslimer ikke skal få utøve religionen sin og at alle moskèer skal stenges.

 

Eg er einig med han.

Lenke til kommentar
TL;DW

 

Kan noen oppsummere videoen med maks to setninger?

 

Edit: Hva, nøyaktig, gjør Norgespatriotene til nazister?

Jeg har ikke sett den på grunn av denne Myrbostads grusomme dialekt.

 

Det som gjør Norgespatriotene til nazister er deres svært tette bånd til Vigrid. Så vidt jeg kan bedømme så har NP sprunget direkte ut fra miljøet rundt Tore Tvedt, Heian bodde også hos Tvedt i en periode. Mange av de samme folka går igjen i organisasjonene og det er også rekrutert kraftig fra det svært brokete nazi/ytterste høyre-miljøet i Norge. Når det er sagt så ser jeg ikke på NP som noen trussel mot noe som helst, de kommer til å gå i oppløsning rimelig snart.

 

Det er mulig ytterste venstre har en tradisjon for splittelse og sekterisme, men det er ingenting i forhold til ytterste høyre. På ytterste høyre er de også såpass få dedikerte mennesker at organisasjonene går i oppløsning når folk bryter ut og starter 3-4 nye organisasjoner.

Lenke til kommentar
Det som gjør Norgespatriotene til nazister er deres svært tette bånd til Vigrid. Så vidt jeg kan bedømme så har NP sprunget direkte ut fra miljøet rundt Tore Tvedt, Heian bodde også hos Tvedt i en periode.

Øyvind Heian motbevisert dette på sine hjemmesider, han utaler også at det ikke finnes noen bånd mellom disse to organisasjonene. Så hvordan du du si noe annet, hvordan kan du vite mer en hovedpersonen selv?

 

Når det er sagt så ser jeg ikke på NP som noen trussel mot noe som helst, de kommer til å gå i oppløsning rimelig snart.

Og dette vet du fordi? Som Øyvind utaler til VG er han og partiet verken Nazister eller rasister.

Lenke til kommentar
Det som gjør Norgespatriotene til nazister er deres svært tette bånd til Vigrid. Så vidt jeg kan bedømme så har NP sprunget direkte ut fra miljøet rundt Tore Tvedt, Heian bodde også hos Tvedt i en periode.

Øyvind Heian motbevisert dette på sine hjemmesider, han utaler også at det ikke finnes noen bånd mellom disse to organisasjonene. Så hvordan du du si noe annet, hvordan kan du vite mer en hovedpersonen selv?

 

Fordi det er kanskje uungåelig at disse to grupperingene er tett knyttet sammen? Det er Vigrid tatt til politikken.

Lenke til kommentar
Det som gjør Norgespatriotene til nazister er deres svært tette bånd til Vigrid. Så vidt jeg kan bedømme så har NP sprunget direkte ut fra miljøet rundt Tore Tvedt, Heian bodde også hos Tvedt i en periode.

Øyvind Heian motbevisert dette på sine hjemmesider, han utaler også at det ikke finnes noen bånd mellom disse to organisasjonene. Så hvordan du du si noe annet, hvordan kan du vite mer en hovedpersonen selv?

 

Når det er sagt så ser jeg ikke på NP som noen trussel mot noe som helst, de kommer til å gå i oppløsning rimelig snart.

Og dette vet du fordi? Som Øyvind utaler til VG er han og partiet verken Nazister eller rasister.

Dette er jo noe av strategien til NP. De distanserer seg fra nazimiljøet fordi dette miljøet er svært belastet med vold og blir sett på som en gjeng tullinger. NP forsøker å fremstå som et seriøst politisk parti, men det forandrer ikke på at NP springer ut av nazimiljøet.

Lenke til kommentar
Fordi det er kanskje uungåelig at disse to grupperingene er tett knyttet sammen? Det er Vigrid tatt til politikken.

Ja, men Vigrid driver jo ikke med politikk, hvis de hadde tenkt til de kunne jo de heller ha begynt. Da hadde de jo sluppet å starte Norgespatriotene, hvis du mener båndene er så sterke?!

Lenke til kommentar
Fordi det er kanskje uungåelig at disse to grupperingene er tett knyttet sammen? Det er Vigrid tatt til politikken.

Ja, men Vigrid driver jo ikke med politikk, hvis de hadde tenkt til de kunne jo de heller ha begynt. Da hadde de jo sluppet å starte Norgespatriotene, hvis du mener båndene er så sterke?!

 

Av naturlige grunner så har Vigrid en negativ konnotasjon og ved å "distansere" seg fra Vigrid og starte på nytt. Så starter man liksom med blanke ark. Essensen er fortsatt det samme.

Lenke til kommentar
Egentlig håper jeg han får saksøkt herr. Myrbostads skinnende bakdel så jævlig at han blir gjeldsslave for resten av livet. For den karen har VIRKELIG provosert med alle filmene sine.

Da er vi to. Kan ikke drive med slike løgner og trakkasering uten at det får konsekvenser for han senere i livet. Trakkasering er straffbart i følge Norsk lov.

Lenke til kommentar
Egentlig håper jeg han får saksøkt herr. Myrbostads skinnende bakdel så jævlig at han blir gjeldsslave for resten av livet. For den karen har VIRKELIG provosert med alle filmene sine.

Da er vi to. Kan ikke drive med slike løgner og trakkasering uten at det får konsekvenser for han senere i livet. Trakkasering er straffbart i følge Norsk lov.

 

Hvis han faktisk har dekning for det som blir sagt, så er det gravende journalistikk, ovenfor ett politisk parti og deres ledere er det av samfunnsnyttig verdi og hjørnesteinen i demokrati og burde på ingen måte bli slått ned på.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...