Wazzabazza Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg har ett rart problem med en av kabinettviftene mine. Det er en Papst 80x80 mm 19 db vifte. Når maskinen har stått av en stund og jeg slår den på igjen, så lager den en veldig rar lyd. Minner litt om når du holder noe som snurrer fort rundt såvidt borti noe. Men den lyden blir svakere og svakere, og etter ca. ett minutt så er lyden borte.. Hva kan være problemet? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Dette er ikke så uvanlig med vifter som har sleeve-bearings (glidelager). De må bli litt varme først. Har noe med at olja/smøringa må bli litt varm for å bli flytendes nok til å smøre effektivt. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Du kan også prøve å gi vifta en dråpe olje. Under en av lappene i midten er det "påfyllingshull". Stort sett allt av olje fungerer. Men ikke bruk teflonspray for den tørker ut veldig fort. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Hvis olja er for tynn, vil den ikke da "skylle ut" den olja som ellerede er der, og dermed gjøre mer skade en gagn etter en stund? Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 correct me if im wrong men trodde alle papst vifter hadde kulelagre? mine har iaffal det Lenke til kommentar
Noiseless Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 I think i have to correct you darkfury En del av papst viftene har faktisk glidelager, bare ta en titt på Microplex sine sider. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Veldig mange Papst vifter har glidelager. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Er papst de beste viftene? Selv har eg en Enermax 80x80 men har tenkt å kjøpe 2 eller 3 vifter til. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Papst er veldig gode vifter. Enermax viftene er ganske geniale siden man kan justere de, men jeg syns de lager mere surre-lyder (altså ikke bare blåselyd) enn Papst. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Papst er veldig gode vifter. Enermax viftene er ganske geniale siden man kan justere de, men jeg syns de lager mere surre-lyder (altså ikke bare blåselyd) enn Papst. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Papst er veldig gode vifter. Enermax viftene er ganske geniale siden man kan justere de, men jeg syns de lager mere surre-lyder (altså ikke bare blåselyd) enn Papst. sier meg enig i det ja, lager surrelyder de satans enermax viftene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå