ThaMastha Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 jeg kjøpte en processor fra komplett...stappa den inn og kunne velge hastigheter via Softmenu (abit kt7a) kunne også velge hvor mange volt greier...multiplyer kunne settes til 12:133 (1596 mhz) vil det si at den var ulåst da jeg fikk den? Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Alle nye tb 1400 er opplåste fra fabrikken... Happy oc.... :smile: Fsb-overklokk litt og er mitt råd. MYKJE bedre ytelse!!! mvh Ørjan Lenke til kommentar
ThaMastha Skrevet 11. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2002 supert... jeg greide å knuse en slags liten mørk greie rett nedenfor coren og det kom ut noe sand greier..men har ikke merka noe galt...any ideas? Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Du har vel ikkje knust ein liten del av sida på cpu-coren? Høyres litt mistenkeleg ut.... Går det bra so er det no berre tut og kjøyr :smile: Har samma tbird 1400 stepping som du... Kjøyrer med 1600 mhz (153*10.5) stabilt :smile: Har du kjølar og godt hovedkort er det berre å smelle igang... Overklokke i små steg sjølvsagt.... Happy Oc Takk for i dag -Ørjan Lenke til kommentar
ThaMastha Skrevet 12. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2002 hvor mange grader ca skal en thunderbird ligge på..?..har sett på amds hjemmeside at den takler opp til 80-90 grader..jeg regner med at det stemmer men ca når burde jeg være fornøyd? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Du burde alltid prøve på og ha den under 40*. Men han kan gå fint på alt under 70C. Hvis han kommer over 90 så sliter du. For og bedre tempen så kliner du på litt arctic silver. Lenke til kommentar
Shroomer Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Kjøpte en T-bird 1400 men så er hovedkortet mitt litt "gammelt" (Kt-7(ikke A)RAID) Med max multiplier så ligger den på 1300Mhz men med FSB overklokking får jeg den opp i 1500Mhz. Uheldigvis blir det da problemer når jeg kopierer filer (bortsett fra det funker det fint) så nå kjører jeg FSB på 117 og opplever ingen problemer pluss at siden CPuen egentlig ikke er overklokket så kan jeg sette ned spenningen og få lavere temp. Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 En athlon kan takle å kjøre stabilt på under 65 grader har eg hørt. Den "brenner" av rundt 90 grader . Min cpu temp blir avlest som maks 46 grader. Tar det med ei klype salt eigentlig. Regnar eg ligger på en 52-54 grader egentlig ved maks load. Så lenge tempen ikkje går over 60 grader tror jeg du er sikker :smile: mvh Ørjan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå