AndersT2 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Jeg har laget meg en ny vista PC, og jeg finner ikke de andre PCene jeg har. Disse kjører XP Pro. Noen som kjenner Vista (har Ultimate) og kan hjelpe om hvordan jeg leter. Det eneste jeg finner under nettverk er Vista PCen og routeren. De andre er tilkoplet og kommer seg på internett. EDIT: Fikk i hvertfall kontakt, fant ut at jeg må endre Vista fra offentlig nett til privat. Men få ikke kontakt via XP PCen, har ikke tilgang får jeg. EDIT 2: Gjør det noe om den ene ligger i Workgroup og den andre i MShome? Endret 27. mai 2008 av AndersT2 Lenke til kommentar
picatta Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Forstår jeg det riktig slik at du får koblet deg til de delte mappene i XP FRA Vista, men du får ikke koblet deg til delte mapper i Vista FRA XP? Du har noen valg under "Sharing and Discovery" pass på at det viktigste der er "ON", slik som "File Sharing" og "Network Discovery"... Er nok der feilen ligger. Endret 27. mai 2008 av picatta Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Ikke bare delt mappe, jeg setter hele harddiskene til delt, så slipper jeg å flytte over ting når jeg skal ha de over ett annet sted. under deling og gjenkjenning så står alt til på, utenom skriver deling. Det er riktig at jeg kommer inn på XP fra Vista, men ikke omvendt. Endret 28. mai 2008 av AndersT2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå