Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Klokking av E8400 med GA-P35-DS3L

Anbefalte innlegg

Er ganske så grønn på klokking, men har uansett gjort et forsøk og det har forsåvidt fungert greit.

Det eneste jeg lurer på er om overklokkings innstillingene mine har gått utover rammen?

Har 4*2GB(8GB) ram av typen OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400.

Synes timings tabellen i CPU-Z virker litt unaturlig.

Setter pris på tips og råd på hva jeg evt kan forandre på i oppsettet mitt.

PS: sliter med å få opp skikkelige valgmuligheter angående ram timings i BIOS :(

Sjekk bildene jeg har lagt ved..

post-18107-1211904611_thumb.jpg

post-18107-1211904661_thumb.jpg

post-18107-1211904674_thumb.jpg

post-18107-1211904679_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ganske så grønn på klokking, men har uansett gjort et forsøk og det har forsåvidt fungert greit.

Det eneste jeg lurer på er om overklokkings innstillingene mine har gått utover rammen?

Har 4*2GB(8GB) ram av typen OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400.

Synes timings tabellen i CPU-Z virker litt unaturlig.

Setter pris på tips og råd på hva jeg evt kan forandre på i oppsettet mitt.

PS: sliter med å få opp skikkelige valgmuligheter angående ram timings i BIOS :(

Sjekk bildene jeg har lagt ved..

Mtp alle svarene ble vel dette problemet litt vel tøft for brukerne av dette forumet :)

Lenke til kommentar

Okei, fant ut av advanced timings. Har nå justert så jeg kjører cpu på 3,6ghz(9x400mhz.) Frekvensen på minnet mitt(PC6400) ligger vel på 800mhz så tok en sjanse på at det er smartest.

Noen som vet om det spiller noen rolle om jeg f.eks overskrider de 800mhz minnet mitt kjører på?

Endret av Bjareboy
Lenke til kommentar
Startet med en høyere klokk enn den jeg har nå. Resultat ble at timings'n på rammen ble endel høyere og at mem SPD ble 5:6..

kjør memtest og skjekk om alt er stabilt ! :)

du får se hvordan det går med rammen ,, så vidt jeg husker kjører den på 800mhz med dels slappe timings, og relatift lav volt,,

prøv deg frem ,, og test i mellom

Lenke til kommentar

Will do!! :) Klokking av cpu går veldig fint, men det viktigste er å finne en løsning som totalt sett gir systemet best ytelse. Derfor er jeg usikker på om det beste er en høy klokk på CPU og litt slappere settings på rammen....eller omvendt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...