Vegand Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg har en Intel Celeron 1.8GHz og lurer på hvor mye jeg kan klokke den mens den ennå er stabil med "Boxed"-vifta. Kjører på (107*18) 1,926GHz, det går fint. Men hvor lengre kan jeg gå? Har SDRAM 128MB PC-166, blir i BIOS da gjort om til 142, kan denne også skrues over 166, eller går noe i stykker da? Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Hvor mange micron er den cpuen på? viss det er 0.13 så kan du nok klokke ganske langt ville jeg tippe... Lenke til kommentar
formann Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Tipper du klarer ca 2,4+ Ghz.. men jeg er ikke noe bra på intel så hvem vet Og nei.. tror nok ikke du klarer å svi av ramen din. Den skal tåle 166Mhz og da er du allerede oppe i nesten 3Ghz (18*166) så jeg tror nok ikke det er ramen som stopper deg om du kjører 1:1. Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 hey! dette står på overclockers.com: Average overclocked speed - 2670 Mhz på en celeron 1,8ghz men det finnes ikke no fasit svar på dette.. ang rammen så burde den takle fsb: 166 siden den er bygd for det,men jeg veit ikke hvordan det er med hovedkortet ditt f.eks men celeron er gode å klokke men du vil neppe få den ytelsen du får fra en wilemettenorthwood p4 men jeg vil tippe en 1,8@3ghz celeron vil danke ut en og annen p4 cpu hilsen cool_boy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå