Gå til innhold

Irriterer du deg over quoting av innlegg som er rett over på det personen svarer på?


Sewero

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns du? Kvifor det? Så lenge du slepp å scrolle femten hakk nedover er det vel greitt? Og dersom du VIL lese det som står der kan du jo berre gjere det... ;)

 

Ikke bruk spoiler, bruk skjul.

 

Jojo... Det fungerer jo nesten på samme måte... (berre nesten...)

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Quoting er veldig fint å bruke hvis man vil addressere ett eller flere, men ikke alle punktene i et tidligere innlegg. På den måten kan man fjerne all teksten som man ikke trenger å ha med i quoten samtidig som man er hundre prosent klar på hva det er man svarer på. Bruker dette mye.

Lenke til kommentar

 

Quoting er veldig fint å bruke hvis man vil addressere ett eller flere, men ikke alle punktene i et tidligere innlegg. På den måten kan man fjerne all teksten som man ikke trenger å ha med i quoten samtidig som man er hundre prosent klar på hva det er man svarer på. Bruker dette mye.

 

 

Nettopp

Lenke til kommentar

Ja - det kommer an på sammenhengen. Skal du skrive et generelt svar til posten over, er det ingen poeng i å siterere posten rett ovenfor; det som står der, står jo der, og det er ikke vits i å få det to ganger nedover.

Skal man derimot ta ut enkelte setninger ut fra en tekst for å kommenterte elle poengtere akkurat disse, er det ålreit så lenge man tar vekk det irrelevante. Personlig synes jeg det brukes for mye unødvendig sitering på forumet, som på de fleste andre, men noen verre enn andre, så klart. Jeg tror dette rett og slett skyldes dårlig kunnskapsnivå om hvordan funksjonen virker. Spesielt flere lenker med innlegg nedover for å kun svare på det siste innlegget, er misbrukt - å få flere rekker med irrelevante posten i en "kjede" nedover skaper ikke oversikt og ryddighet - tvert imot. Bruk siteringsfunksjonen med omhu, det skaper bedre lesbarhet og også større ryddighet i trådene.

Endret av Ituca
Lenke til kommentar
Våre liv blir bare mer og mer kompliserte tydeligvis. Gir meg her.

Det irriterer meg ikke det spor. Gjør egentlig det hele mer oversiktlig.

Syntes ikke det er irriterende...

Ikke jeg heller.

:tease:

Enig med Chokke. Jeg bryr meg lite.

 

Veldig nødvendig dette ja - når jeg bare skal svare på siste post, på samme måte som det gjør forumet mye ryddigere å ikke sitere en post rett ovenfor eller spesielt en lang post ovenfor bare for å skrive sin mening...

 

Sitering av innlegg rett ovenfor skal bare skje hvis du skal sitere én eller noen få setninger for å poengtere nøyaktig hva du kommenterer eller svarer på. Skal du ikke det - altså skrive en "generell" mening i tråden - er ikke sitering nødvendig, og iallfall ikke i lange kjeder nedover bare for å svare på siste innlegg - som her i eksempelet. Om du skal sitere noe skal du redigere bort alt som ikke har med det du skal svare på eller kommentere. Det gjør forumet mer oversiktig og fint, ikke slik den ofte misbrukes her og ved å sitere hele innlegget rett ovenfor bare for å skrive en "generell" mening om noe. Det som står der, står jo der, og da er det liten vits i å få det to ganger nedover. Skulle ønske moderatorene kunne viet litt moderering på dette når de kan skrive merkndader i tråd-stengninger og redgjørelser; det gjør forumet mer ryddig og oversiktlig å lese - for alle. Altså: bare "rette opp" siteringen, det gjelder også hvis noe er feilsitert.

Endret av Ituca
Lenke til kommentar
Våre liv blir bare mer og mer kompliserte tydeligvis. Gir meg her.

Det irriterer meg ikke det spor. Gjør egentlig det hele mer oversiktlig.

Syntes ikke det er irriterende...

Ikke jeg heller.

:tease:

Enig med Chokke. Jeg bryr meg lite.

 

Veldig nødvendig dette ja - når jeg bare skal svare på siste post, på samme måte som det gjør forumet mye ryddigere å ikke sitere en post rett ovenfor eller spesielt en lang post ovenfor bare for å skrive sin mening...

 

Sitering av innlegg rett ovenfor skal bare skje hvis du skal sitere én eller noen få setninger for å poengtere nøyaktig hva du kommenterer eller svarer på. Skal du ikke det - altså skrive en "generell" mening i tråden - er ikke sitering nødvendig, og iallfall ikke i lange kjeder nedover bare for å svare på siste innlegg - som her i eksempelet. Om du skal sitere noe skal du redigere bort alt som ikke har med det du skal svare på eller kommentere. Det gjør forumet mer oversiktig og fint, ikke slik den ofte misbrukes her og ved å sitere hele innlegget rett ovenfor bare for å skrive en "generell" mening om noe. Det som står der, står jo der, og da er det liten vits i å få det to ganger nedover. Skulle ønske moderatorene kunne viet litt moderering på dette når de kan skrive merkndader i tråd-stengninger og redgjørelser; det gjør forumet mer ryddig og oversiktlig å lese - for alle. Altså: bare "rette opp" siteringen, det gjelder også hvis noe er feilsitert.

Jeg irriterer meg ikke over det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...