Flakkmeister Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Skal ha meg et nytt, skikkelig system nå, derfor sparer jeg ikke på så mye, budsjett i underkant av 20k Noen meninger fram til feriepengene kommer? Hehe https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=54620 Ting jeg selv tenker litt på: Kabinettet: Tenkte litt "whatever" og gikk for P190`n. Men er det veldig gode motargumenter for å heller velge et P182, må dere komme med det, og ikke minst komme med forslag til en god og kraftig PSU, som ikke gjør det totalt dyrere enn et P190 Hovedkort/Chipset: Valgte etter mye om og men å gå for nForce 790´n kontra X48, foreløpig, rett og slett pga jeg ikke finner "det perfekte hovedkort" for meg med X48 (og er det noen som har det på lager?), og fordi jeg er nVidia-fan og høyst sannsynlig kommer til å fortsette å kjøpe GPU fra dem, så da passer det liksom litt bedre synes jeg......? Har hørt om ting klikker med Windows og nForce, men det høres vel bare ut som en driverfeil? Kan legge til at hovedkort er ikke noe jeg ser vits i å spare på, kvalitetsmessig Grafikkort: Har slengt inn 9800GTX, men kommer 280 om ikke lenge kanskje, i juni f,eks? Isåfall er det mulig jeg vil vente! Det er isåfall verdt pengene det koster ekstra, (etter min menging). Valgte PoV rett og slett pga trofasthet, hehe. Men kunne vel vært lurt å valgt f.eks Evga, for å samle ordren hos f.eks Amentio. Skjerm: Ser denne bra ut? MÅ ha hev/senk/tilt funskjon (Denne har det). Må jeg se på "serial" på denne også, for å forsikre meg om at det er skikkelig panel på den? Tast./mus: Har bare slengt inn noe random, får se på det til slutt. Kunne tenkt meg en skikkelig trådløs med ladestasjon, som kan erstatte min trofaste Logitech MX700, hehe Kom med innspill! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 når du først skal bruke så mye penger ville jeg ha brukt litt til f.eks Asus Striker II Extreme 790i Ultra SLI Corsair TWIN3X DDR3-1600 XMP 4096 MB (2 x 2048 MB) Intel Core 2 Quad Q9550 og en 150Gb Raptor disk til OS eller vente på en Western Digital VelociRaptor 300 GB kjøp Antec Performance One P182, med en Corsair PSU... Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 når du først skal bruke så mye penger ville jeg ha brukt litt tilf.eks Asus Striker II Extreme 790i Ultra SLI Corsair TWIN3X DDR3-1600 XMP 4096 MB (2 x 2048 MB) Intel Core 2 Quad Q9550 og en 150Gb Raptor disk til OS eller vente på en Western Digital VelociRaptor 300 GB kjøp Antec Performance One P182, med en Corsair PSU... Hmm, føler systemet fløy opp drastisk mange tusen der, hehe. F.eks så er CPU`en 1500kr dyrere, og ikke veldig mye bedre? Hovedkort kan jeg kanskje være enig i, men hvordan er BIOS`en til Asus for tida? Husker hvordan den var på de gamle, Phoenix-drit : P Veit ikke helt hvorfor, men jeg har lyst til å doble til 8gb ram, heh : P Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 ja det går litt, opp, Asus har veldig bra HK. CPU kan du sikkert spare litt ned på. men minne burde du ha minimum DDR3 1,6Ghz for og få ytelses hopp. du kan jo oppgradere mer senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå