Gå til innhold

Bruker 3-4 millioner i året på pedofil

Anbefalte innlegg

Sjekk denne reportasjen fra NRK Trøndelag (Midt-nytt): http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/trondelag/verdi/57982

Det har blitt bygget en rømningssikker gård for en pedofil et sted ute på landet i Trøndelag hvor vedkommende jobber og trives godt. 7 personer har som jobb å passe på personen som er dømt igjen og igjen for overgrep. Dette koster samfunnet 3 millioner i året.

Min første tanke er at dette er latterlig mye penger å betale for én person, som attpåtil er dømt for alvorlige overgrep. Men hva er alternativet?

Noen lignende saker:

Grimstad kommune bruker 4 millioner i året på en som frivillig har lagt seg inn på institusjon.

På Romerrike er det 20 personer, fordelt på 8,5 årsverk som har som jobb å passe på en pedofil. Dette koster 3,6 mill.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke sett reportasjen, men skal gjøre det senere.

Uansett, hva er galt med fengsel?

Dette er snakk om pedofile som allerede har vært i fengel og har blitt løslatt. De er sannsynligvis ganske trygge, men det tror ikke folk flest. Dermed for å få flere stmmer, bruker de midlene de har på å få folk til å føle seg trygge.

Lenke til kommentar
Sterilisering hindrer da vitterlig ikke flere overgrep...

Kastrering* Fjerne seksualdriften? Mener å ha lest om at dette har skjedd med noen pedofile frivellig og at de ble glade for det da de ikke lenger gjorde noe ulovlig.

Assoosierer begge ordene med katter så blander dem sammen litt noen ganger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Sterilisering innebærer og "slå knute" på sædlederen, noe som ikke fjerner noe sexuell lyst.

Ved kastrering fjernes testikler og/eller penis, noe som mest sannsynelig vil fjerne eller begrense sexdrift. Å tvangskastrere mennesker kan jeg umulig forstå er lovlig i Norge.

Lenke til kommentar
Kastrering* Fjerne seksualdriften? Mener å ha lest om at dette har skjedd med noen pedofile frivellig og at de ble glade for det da de ikke lenger gjorde noe ulovlig.

Det går å foreta en kjemisk kastrering som også fjerner seksualdriften. Jeg vet at dette blir gjort i USA, men jeg har en følelse av at det ikke er lovlig i Norge.

Et alternativ ville vel være å rett og slett radiomerke disse personene?

Lenke til kommentar
Det virker som dere tror fengsel er gratis :p

Det koster minst en halv million, opp til 700 000 per år å innlosjere noen i fengsel.

Det er fortsatt en femtedel av hva det koster å ha fyren gående sånn som vi gjør nå.

Ja man kunne selvsagt buret han inne i 3-4 år, så bare sluppet ham ut på bare føtter, full i hat til samfunnet og klar til nye overgrep :)

Lenke til kommentar
Man kunne i det minste ha samlet slike "tikkende bomber" på et sted, en institusjon. Å bruke 5-10 årsverk på å passe på 1 person er tullete.

Helt enig. Vi har psykiatriske sykehus til slike folk. Synd å se at det blir brukt så mye ressurser på en notorisk kriminell, mens psykiatrien skriker etter mer ressurser.

Lenke til kommentar

Jeg tror de færreste av dere forstår. De har allerede sonet dommen sin og kan ikke bli puttet i fengsel igjen. Han kan heller ikke bli kastrert. De er sannsynligvis ganske trygge også, men det tror ikke folk. Siden politikk handler om stemmer vil lokalbefolkningen være veldig glad for at han blir passet på.

Lenke til kommentar
Det virker som dere tror fengsel er gratis :p

Det koster minst en halv million, opp til 700 000 per år å innlosjere noen i fengsel.

ja og er ikke det ille nok det da ! At det skal koste penger å huse på kriminelle ?

Jeg syntes de skal få arbeide MINST 8 timer daglig i fengsel, alt arbeid som kan gjøres innenfor murene, tilpasset eventuell utdannelse fangene har, verdiene de skaper skal selvfølgelig brukes på maten og utgiftene for fengselet.

De skulle fint ha fått fødd sine egene munner sammtidig som å skape verdier som kan lønne de som må vokte de.

Det kunne kansje tilpasset en del av fangene for et normalt arbeidsliv etter soningen ? Det må være den perfekte straff spør du meg. Hvis noen nekter å arbeide for føden, ja da kutter vi ut føden sånn som resten av naturen fungerer. (dette er ikke spesielt for pedofile, generelt for fengsels innsatte)

Det går å foreta en kjemisk kastrering som også fjerner seksualdriften. Jeg vet at dette blir gjort i USA, men jeg har en følelse av at det ikke er lovlig i Norge.

Et alternativ ville vel være å rett og slett radiomerke disse personene?

Det burde vertfall blit straff for gjengangs voldtektsmenn og pedofile. Å ha evnen til å forplante seg er ett medfødt privilegium. Sånn som samfunnet har utviklet seg stilles visse krav for hva som er lov og ikke lov når det gjelder sex (blant annet pedofili og voldtekt er uakseptabelt av gode grunner). Derfor bør det privilegiet inndras for gjentatte tilfeller.

generelt angående pedofile burde straffene vært hardere, og å kaste penger på enkelt individer sånn som det der er direkte latterlig. De flinke og moralsk gode borgerne her i landet blir skattlagt alt for høyt for at de kriminelle skal belønnes med hyggelige fine sikrete hjem når de burde sitte i et vanlig fengsel som en hvilken som helst annen kriminell. Hvis de da etter å ha sonet straffen sin ikke er trygg å ha i resten av samfunnet uten slik sikring ? Ja da trengs det ikke en logiker for å forstå at straffen ikke var lang nok og at personen ikke har lært av straffen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...