Mr. Fiskum Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hei gottfolk Jeg bestilte deler til den nye (råe ) maskina mi (Vogna) hos amentio for 2 uker siden nå, og har bare fått 500gb hardisken, headsettet og hovedkortet (som jeg fikk i dag) så langt. Begynner å bli utolmodig, så jeg lurer på hvor lang tid det oftest tar før delene er i hus? - Fiskum Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg tipper ca 4 uker.... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Mer korrekt. Hvis deler er inne tar det kort tid. Men ettersom du allerede har ventet ca 2 uker kan det tyde på at noen deler ikke er inne hos Amentio's underleverandører. Amentio har ikke eget varelager men sender bestillinger videre til en rekke underleverandører (grossister) som så sender varene direkte til deg. Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Ok, takker for raske svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Eg bestilte PC frå Amentio på fredag, og har ikkje fått sendingsbekreftelse enno. Alle varene var og er på lager. Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg har enda ikke fått nå mer fra amentio, gått en uke siden jeg fikk hk nå. Begynner å bli lei Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Var alle varene på lager? Som sagt, eg bestilte no på fredag, og eg har fått mange sporingsnummer frå Amentio. PC-en min blir sendt frå heile landet; Trondheim, Oslo, Stokke, Kristiansand og Sandefjord. Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Nei ikke alle, men de burde nå fått det til nå. Har liksom gått godt over 3 uker nå, og dessuten så har jeg fått en vare som de ikke hadde på lager, og mange av de som de har, har jeg ikke fått. Så sendte en mail i går hvor jeg sa at jeg syns de var vell treige, da fikk jeg bare svar om hva de ikke hadde på lager. Så kommer nok alldri til å bestille noe fra amentio igjenn nei. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Eg fekk heile PC-en på torsdag. Må sei eg er fornøgd! Han vart sendt på mandag, og kom på onsdag og torsdag. Eg syns det var ei svært god leveringstid. Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Så kommer nok alldri til å bestille noe fra amentio igjenn nei. Strengt tatt ikke Amentio sin feil om du har bestilt noe som ikke er på lager. Det pleier da å stå lagerstatus og evt. forventet ankomst til lager på alle varene på nettbutikkene, så dette problemet skal være mulig å unngå. Og selv nå kan du vel be dem sende det de har på lager, og bestille resten fra en annen butikk.. Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Altså, når jeg bestilte var det bare noen varer de ikke hadde på lager, og mange av varene de hele tiden har hatt på lager har jeg enda ikke fått. Og headsettet, som de ikke hadde på lager når jeg bestilte var det jeg fikk først. Uansett så skal det være grenser på hvor lang tid det skal ta før de får sendt de varene de ikke hadde på lager og. - Fiskum Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Etter å ha avbestillt noen deler som holdt igjenn, så fikk jeg skjerm, cpu, raptor og strømforsyningen i dag. Så det begynner å komme Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg tipper 9 dager til så har du alt. Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Det er sirka 3 uker siden jeg bestilte der, alle varene var på lager og jeg bestilte 5 deler og har fått 4 -.- Så de er ikke så forferdelige raske til og sende ut pakker må jeg si. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Så var det den lille detaljen med Amentio og eit par andre nettbutikker som ligner i utførelsen. Dei har ikkje eige varelager, derfor kjem varene i ulike pakker og til ulik tid. Så når du får varer frå amentio så er det ulike leverandører som sender varene. Forretningsmodellen til denne typen butikker er å gjenspeile ulike leverandørers varelager og då sende ordrene dei får inn vidare til leverandøren, som så sender ut vara til kunden. Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Det er sirka 3 uker siden jeg bestilte der, alle varene var på lager og jeg bestilte 5 deler og har fått 4 -.- Så de er ikke så forferdelige raske til og sende ut pakker må jeg si. Enda ikke fått det. Får ikke spore den opp heller. Var 10-49 stk igjen når jeg bestillte så den er/var på lager. Det her er dårlig, rett og slett dårlig. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Som sagt varelageret er leverandørens varelager, då det kan ha blitt solgt 500 av det produktet frå leverandør før i bestilling kom inn til den aktuelle leverandøren. Så antall inne betyr egentleg berre at det var så mange inne på lageret til leverandøren sist gong lagerstatusen blie oppdatert. Om det ikkje blir gjort på minuttbasis så er det godt mulig at det er tomt når du bestilte. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Alle som klager her har dere RINGT Amentio? Isåfall hva sa dem? Jeg ringte da jeg aldri fikk opp noe sporingsnummer på siste tingen jeg manglet. En feil hadde skjedd - bestillinga hadde blitt sendt til en leverandør som hadde problemer med å sende ut. De sendte derfor bestillinga til en ny leverandør og pakken den kom. Så, ring dem før dere whiner her. Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg sendte mail for en stund siden, de sa at de skulle sende det samme dagen -.- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå