Bruker-93156 Skrevet 27. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) PC som går saktere enn kvikksand, nesten uredigerte bilder. f/6.3 1/80 ISO 640 f/5 1/80 ISO 500 f/5 1/60 ISO 400 Legger de ut fordi jeg syns det var litt variasjon her. Liker ikke nr 3 spesielt godt, men slengte den med uansett. Endret 27. mai 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 27. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2008 Nr 2 liker jeg godt, flott bruk av blomsten og bokeh! Nr 1 ble for mye gult, og bakgrunnen virker ikke helt gjennomtenkt. Nr 3 er langtfra det beste du har levert. Lenke til kommentar
mips03 Skrevet 27. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2008 Hm, mulig jeg er rar, men jeg likte fargene i #3 best. Spesielt de duse grønfargene bak flua passer sammen overkroppen og det røde øyet. Ellers er jeg enig at også #2 var bra Hvor nærme må du med 150mm? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2008 Nå begynner det å ligne noe. Jeg liker #1 best, nettopp på grunn av den kraftige gufargen, kombinert med den skarpe flua. Og så har du slutta med rammene - også en pluss. Tom Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 27. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2008 Dette er alt vel og bra, men nå lengter jeg etter å se noen mer interessante insekter fra deg Mr. Olsen Du har allerede tatt noen optimale fluebilder, og det er lite som kan bli bedre nå, foruten et nytt motiv. Det finnes vel grenser for hvor lenge man kan ta gode originale bilder av samme motivet. Men det er slettes ingen ting å si på dette så langt Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2008 JPsalvesen: Er som sagt enig ang nr 3, vinkelen blir litt feil, og bildekvaliteten er ikke helt på topp. mips03: Takk! Med 150mm på dennemåtte jeg på minste fokusavstand (Og likevell croppet mye) dvs 37cm (?) Tomsi42: Takker! Ja fant ikke noen rammer som passet. Aak1: Tusen takk! Jo jeg ser etter mer spennende insekt jeg og, men nymfene og øyenstikkerne har ikke kommet ennå, og er ellers lite med kryp her. Hadde lyst på noen andre fluer, men de er så sbla små, og jeg kommer ikke nær nok. Kanskje det bare er meg, men er bildekvaliteten 100% på de to første? Synd å si det, men jeg øyner ingen bedre bildekvalitet fra D200, mener faktisk jeg fikk bedre bilder med D200. Jeg er sikker på at jeg må ha klusset til noe i menyen! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2008 Kanskje det bare er meg, men er bildekvaliteten 100% på de to første?Synd å si det, men jeg øyner ingen bedre bildekvalitet fra D200, mener faktisk jeg fikk bedre bilder med D200. Jeg er sikker på at jeg må ha klusset til noe i menyen! Jeg fatter virkelig ikke hva du snakker om - den tekniske bildekvaliteten er da hevet over enhver kritikk!? Ikke antydning til støy, skarpt og med crispe fine farger. På iso 640 er det en del luminansstøy på D200. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2008 [...]den tekniske bildekvaliteten er da hevet over enhver kritikk!? Ikke antydning til støy, skarpt og med crispe fine farger. Jeg kan dessverre ikke se det selv. Jeg har et sterkt inntrykk at av jeg ikke kan croppe NOE på macrobildene før ting skjærer seg. Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 27. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2008 på bilde to har flua rusk på sensoren sin Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2008 Sikker? Jeg prøvde med sånn "Image sensor cleaning" men det funket ikke Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 ikke kameraet ditt som har rusk på sensor men flua som har rusk på sensor (altså øyet sitt) hehe Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Hehe, tok den sju Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Veldig fine macrobilder dette her mr. Olsen. Likte nummer 2 best, gjorde det litt mer spennende at den hadde pollen (?) på beina og det rusket på "øyet". Ikke noe å utsette på kvaliteten! Men ville likevel ikke hatt det som bildetapet på stueveggen.. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå