Det Skumle Fjellet Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Det er fantastisk at Pycnopodia fortsatt ikke har skjønt poenget og fortsetter å messe sine 3 bud som en rablende gal religiøs ekstremist. Du får sende inn dine idéer til Funcom. De vil sikkert gjøre deg til Server Manager og så kan du endre navnet på alle PvP og RP-PvP til GANK-PvP! Endret 29. mai 2008 av Det Skumle Fjellet Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Det Skumle Fjell, Er du uenig i at det jeg sier så trenger du bare å finne en server hvor det er PvP uten ganking, da har du vist at PvP ikke alltid er ganking. Men bare fortsett å klage istedenfor å prøve å løse problemet deres, whinere finnes i alle multiplayerspill og man blir jo vant med dere og slutter å ta dere alvorlig. Endret 29. mai 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Kjære Pycnopodia, jeg spiller ikke RP-PvP engang (PvE og RP-PvE). Men jeg kunne godt tenkt meg å prøve RP-PvP hvis konseptet hadde fungert. Endret 29. mai 2008 av Det Skumle Fjellet Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hva er løsningen for en RP spiller? Å spille på en RP server... Løsningen må da være å få bort alle som ikke er intressert i å RPe. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Kjære Pycnopodia, jeg spiller ikke RP-PvP engang (PvE og RP-PvE). Men jeg kunne godt tenkt meg å prøve RP-PvP hvis konseptet hadde fungert. Det mest fornuftige noen har sagt i denne tråden hittil. MrLee, Det er ikke en løsning det er å fortsette å klage så lenge spillet varer. Det er like gjennomførbart som å få bort alle PvP'ere fra en PvP-server slik at de som liker PvE får være i fred der. Men alle spill har whinere som kun klager og ikke bryr seg om løsninger, disse blir vi vant med. Lenke til kommentar
ism Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Kjære Pycnopodia, jeg spiller ikke RP-PvP engang (PvE og RP-PvE). Men jeg kunne godt tenkt meg å prøve RP-PvP hvis konseptet hadde fungert. Det mest fornuftige noen har sagt i denne tråden hittil. MrLee, Det er ikke en løsning det er å fortsette å klage så lenge spillet varer. Det er like gjennomførbart som å få bort alle PvP'ere fra en PvP-server slik at de som liker PvE får være i fred der. Men alle spill har whinere som kun klager og ikke bryr seg om løsninger, disse blir vi vant med. Alle spill har også idioter. Hvorfor har du valgt å spille på en RP-server når du ikke har tenkt å rollespille? Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Kjære Pycnopodia, jeg spiller ikke RP-PvP engang (PvE og RP-PvE). Men jeg kunne godt tenkt meg å prøve RP-PvP hvis konseptet hadde fungert. Det mest fornuftige noen har sagt i denne tråden hittil. Her skal du høre noe fornuftig: "Du og dine likesinnede er årsaken til at konseptet ikke fungerer." Svar nå heller på isms spørsmål: "Hvorfor har du valgt å spille på en RP-server når du ikke har tenkt å rollespille?" Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) ism, Som sagt tidligere så spiller jeg på serveren for å kunne RP'e og PvP'e sammen med likesinnede, og jeg liker blandingen av RP og PvP. Veldig mange beskylder hverandre for å være en idiot, men det er ingen som selv mener at de er en idiot. Vanligvis brukes dette ordet for noen man er uenige med. Det Skumle Fjell, Der sa du noe som er like fornuftig - vi er årsaken til at konseptet ikke fungerer. - Så er spørsmålet bare om en skal klage uten ende over dette eller om en skal tilpasse seg slik at en ikke irriterer seg over noe unødvendig som uansett ikke kan "fikses". Endret 29. mai 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Problemet ditt er at det nesten ikke finnes likesinnede. Noe denne debatten kan være en liten pekepinn på. Endret 29. mai 2008 av emopea Lenke til kommentar
ism Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 ism, Som sagt tidligere så spiller jeg på serveren for å kunne RP'e og PvP'e sammen med likesinnede, og jeg liker blandingen av RP og PvP. Du har sagt at du primært ganker og rollespiller litt "av og til". Jeg gjentar spørsmålet. Hvorfor har du valgt å spille på den serveren som er forbeholdt seriøse rollespillere? Tror du det er umulig å rollespille "litt på si" på en PvP-server? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) emopea, Alle som jeg har snakket med har tenkt det samme og synets det er kjipt at folk skal klage på general-chat istedenfor å finne seg en server som de liker bedre og ikke klager på. At et par stykker her på forumet er uenige er ikke akkurat ground-breaking. ism, Jeg valgte den serveren fordi der er det bedre muligheter for RP enn på en vanlig PvP-server. Problemet er indirekte at mange som ikke liker PvP (ganking) faktisk ruller på en server hvor det er mulig å gjøre PvP (ganking), dette blir mye klaging over. Direkte så er problemet de spillerene med kort lunte som klager samme hva slags spill de spiller. Endret 29. mai 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (Kun lest de 4 første sidene, ble for mange gjentagelser). Så lenge noe er mulig i ett spill, så er det noen som vil gjøre det. Og hvis man i tillegg for fordeler av å gjøre en gitt handling, så vil enda flere gjøre det. Problemet med å angripe spillere som nettopp har spawnet eler loadet inn, er i en quest dialog o.l, gjøres ene og alene fordi det gir en mindre risiko til å tape kampen. Roten til problemet her er at dette gir kun fordeler og ingen ulemper. Det som må til er ett "handling og konsekvens" system. Spilte på en MUD server i en del år, der kunne du bli ettersøkt og få en belønning på hodet ditt. Dette resulterte i at alle by vakter ville angripe deg og tilkalle forsterkninger, i tillegg til at det var mer attraktivt for andre spillere å få deg drept. Livet ble ikke veldig lett som en ettersøkt person. Slik AoC er bygd opp med soner/instanser, så burde det være en smal sak å definere områder rundt spawn/"load in" points som ett området hvor man får en form for straff. Er denne straffen streng nok så vil jeg tro at en god del spillere vil endre spillestil. Om ikke straff så bør det ikke gi fordeler, f.eks ikke telle mot en kill:death ratio eller noe annet som en spiller kan annse som positivt. Men slik jeg har oppfattet det, så tilbyr spillet kun gulerøtter og ikke ris, og da blir det fritt frem til å gjøre som man vil. Fordi noe alltid har vært slik, betyr ikke at det ikke kan endres eller forbedres. Det eneste som er sikkert, hvis man ikke prøver, så blir det i alle fall ikke endringer. Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 emopea, Alle som jeg har snakket med har tenkt det samme og synets det er kjipt at folk skal klage på general-chat istedenfor å finne seg en server som de liker bedre og ikke klager på.At et par stykker her på forumet er uenige er ikke akkurat ground-breaking. ism, Jeg valgte den serveren fordi der er det bedre muligheter for RP enn på en vanlig PvP-server. Problemet er indirekte at mange som ikke liker PvP (ganking) faktisk ruller på en server hvor det er mulig å gjøre PvP (ganking), dette blir mye klaging over. Direkte så er problemet de spillerene med kort lunte som klager samme hva slags spill de spiller. Alle du har snakket er ikke rollespillere. No offense, men den typen ganking du bedriver (etter beskrivelsene dine i denne tråden) er ikke IC akkurat. Lenke til kommentar
ism Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 ism, Jeg valgte den serveren fordi der er det bedre muligheter for RP enn på en vanlig PvP-server. I følge eget utsagn er ganking viktigere for deg enn rollespill. Når du da vet at dette ødelegger for alle de som ønsker å rollespille på serven, uten å bli meid ned uten grunn av annenhver spiller som er dobbel så stor, hvorfor er du da så egoistisk at du ikke kan la dem være i fred? De har en server til rådighet. Siden PvP er det viktigste for deg så har du mange servere til rådighet. Likevel velger du å påtrenge deg disse menneskene, og uten grunn påføre dem irritasjon og sinne. Det er for meg et mysterium. Ikke minst siden du påstår å være 21-22 år gammel. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) ism, Jeg valgte den serveren fordi der er det bedre muligheter for RP enn på en vanlig PvP-server. I følge eget utsagn er ganking viktigere for deg enn rollespill. Når du da vet at dette ødelegger for alle de som ønsker å rollespille på serven, uten å bli meid ned uten grunn av annenhver spiller som er dobbel så stor, hvorfor er du da så egoistisk at du ikke kan la dem være i fred? De har en server til rådighet. Siden PvP er det viktigste for deg så har du mange servere til rådighet. Likevel velger du å påtrenge deg disse menneskene, og uten grunn påføre dem irritasjon og sinne. Det er for meg et mysterium. Ikke minst siden du påstår å være 21-22 år gammel. Du er inne på det idealistiske igjen - dersom det på en eller annen måte hadde vært mulig at RP'ere kunne få viljen sin med RP og PvP uten ganking da ville jeg vært enig med deg. Men siden dette er umulig så er jeg uenig og jeg mener disse RP-spillerene bare er grinete og trassete siden de klager og ønsker seg noe som de ikke kan få. Det som vi er enige om er at det hadde vært fint hvis alle RP'ere kunne få viljen sin og ha en server "for seg selv", og hadde det vært mulig så ville vi ha sett gankefrie RP-PvP-servere. Jeg tror forresten at de som betaler for og bruker tid på en server ikke gjør det fordi de mistrives på serveren, jeg tror at de liker seg der. Hvis de likevel bruker tid og penger på noe de ikke liker så er det beklagelig men der kan ingen andre enn de selv hjelpe dem.. De kan enten fortsette å klage eller tilpasse seg (og spare seg og andre for hodebry). Dersom det var noen som mente ganking var et alvorlig problem for dem da er jeg sikker på at de ville ha begynt på nytt på en annen server uten ganking eller sluttet å spille spillet, så jeg tviler på at jeg forårsaker hodebry hos noen. Dersom det er tilfelle så vil dette være hos de som har så kort lunte at de ser rødt selv når de spiller et singleplayer-spill. PvP og RP-PvP-servere er absolutt ikke egnet for de som er lett irritable. Emopea, Flere av de jeg har snakket med er rollespillere og har tidligere spilt på PvE-servere i spill som Everquest, WoW og Neverwinter Nights. Men du har rett i at ikke alle er rollespillere. Forresten Ism, jeg skjønner hva du vil frem til, at vi burde være modne nok til å vise hensyn til andre. Problemet er bare at det er et spill og de som ikke er "med på leken" kan finne seg andre servere eller andre spill. Uansett hvor hensynsfull du er så kan du ikke spille PvP uten å motta klager i etterkant, noen mennesker av natur klager for alt mulig og ingenting. Du reiser ikke på ferie til Kina hvis du hater Kinesere og sier disse ødelegger ferien din, da reiser du heller til en plass du liker bedre.. Og slik er det med de som joiner en server med PvP og så klager over at PvP ødelegger for spillinga deres. Endret 29. mai 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
ism Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Du er inne på det idealistiske igjen - dersom det på en eller annen måte hadde vært mulig at RP'ere kunne få viljen sin med RP og PvP uten ganking da ville jeg vært enig med deg. Men siden dette er umulig så er jeg uenig og jeg mener disse RP-spillerene bare er grinete og trassete siden de klager og ønsker seg noe som de ikke kan få. God dag, mann. Økseskaft. Eneste grunnen til at det er ganking på RP-serveren er at slike som deg bryter reglene. Du har ikke kommet med et svar på hvorfor du føler at reglene ikke gjelder deg? Lenke til kommentar
binko Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Kan jeg tolke førsteposten til at du er en av de som ganker på RP-PVP-servere? Vil legge inn noen kommentarer jeg også. 1. Problemet her er ikke "the occasional kill" av han karen som er så mye bedre i høyere level. Det er morsomt, og du vet du vil gjøre det samme når du hitter hans level. Det er det at karen står og venter. Til du resurrecter, og dreper deg igjen. (De fleste kjenner igjen dette som corpsecamping.) Hva har dette med PVP å gjøre? Ganking, gang på gang på gang? DET er problemet. Men dette visste dere så klart. Nå.. datt jeg faktisk ut av hvor poenget mitt var. Skal redigerer når jeg kommer på det. Jish. For et bra bidrag. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Binko, Jeg ser på alle urettferdige kamper som ganking, og jeg ser nesten aldri en rettferdig kamp i noe spill. Griefing (spawn camping osv) får jeg ikke glede av. Eneste grunnen til at det er ganking på RP-serveren er at slike som deg bryter reglene Det kan du jo si, men det er ikke mulig å lage en server som også har PvP men mangler ganking. I alle spill med PvP blir det ganking, det er kjernen av det som er PvP og helt greit siden serveren er ment for de som liker dette. Vil du ha PvP og ganking spiller du på en server hvor dette er mulig, om om du ikke vil ha det så trenger du ikke å spille der. Og siden du lurer på hvorfor jeg ganker så er svaret så enkelt som at "alle" andre gjør det. Det er et spill hvor vi skal more oss, og utover dette har det ingen funksjon. Hvis du ikke liker PvP (ganking) så kan du enten løse dette problemet ved å bli vant med dette eller unngå PvP-servere, eller du kan bare klage og ødelegge for deg selv og andre. Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Rollespillere rollespiller når de PvPer. Du rollespiller ikke når du PvPer. Ser du en forskjell? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Jeg rollespiller PvP der det er mulig, men hvis noen angriper meg så begynner jeg ikke akkurat å skrive til han. Han trenger ikke mer enn 2-3 sekunder på å drepe meg og da blir det ikke tid til det. Hvis noen er opptatt med RP av et eller annet slag så ganker jeg ikke disse (selv om de skal tåle det for noen andre vil ganke dem), mens er det noen som ikke holder på med RP (f.eks. mindless bots) så bryr jeg meg sjelden om å finne på en årsak til å angripe dem. Jeg er veldig fornøyd med hvordan RP og PvP er blandet sammen, men det passer ikke for PvP-carebears eller de som ønsker seg mer dyptgående RP. Endret 29. mai 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå