Gå til innhold

AoC: Klaging på RP-PvP-servere

Anbefalte innlegg

ism, Den serveren du vil ha eksisterer ikke.

Du ønsker deg en form for server som ingen har klart å skape eller lage enda, det er rett og slett umulig at du får viljen din.

Hvis du er uenig og mener at det du vil ha faktisk ikke er umulig å få til så trenger du bare å finne en server hvor det faktisk er fått til å få RP-PvP uten ganking.

Alt jeg sier er at siden dette hittil ikke har latt seg gjøre så og resultatet alltid blir ganking så er det veldig misvisende å si til noen at en RP-PvP-server ikke skal inneholde ganking. Ganking er regelen, ikke noe unntak.

Men finner du den serveren så har du vist at det du ønsker deg ikke er umulig å oppnå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ism, Den serveren du vil ha eksisterer ikke.

Du ønsker deg en form for server som ingen har klart å skape eller lage enda, det er rett og slett umulig at du får viljen din.

Hvis du er uenig og mener at det du vil ha faktisk ikke er umulig å få til så trenger du bare å finne en server hvor det faktisk er fått til å få RP-PvP uten ganking.

Alt jeg sier er at siden dette hittil ikke har latt seg gjøre så og resultatet alltid blir ganking så er det veldig misvisende å si til noen at en RP-PvP-server ikke skal inneholde ganking. Ganking er regelen, ikke noe unntak.

Men finner du den serveren så har du vist at det du ønsker deg ikke er umulig å oppnå.

Kjære vene. Er det hakk i platen? Jeg gir en lang dag i hva som eksisterer eller ikke inni ditt hode. Jeg ber om svar på ett eneste spørsmål: Hvorfor synes du det er greit at du ødelegger for folk som ønsker å rollespille på en rollespillserver?

Endret av ism
Lenke til kommentar

Det du mener at RP-PVP og PVP servere er akkurat det samme??

I NWN 2 er det mange RP servere med full PVP som går kjempefint uten at alle ganker hverandre. Der sier reglene at hvis du skal drepe noen må du ha en IC grunn til det!

Lenke til kommentar

ism, Jeg ødelegger ikke for noen, hvis noen mener det da har de virkelig begynt å spille på feil server. Det blirer som om du skulle begynne på en RP-server hvis du hater RP og så blir du irritert og mener at alle som rollespiller og lever seg inn i karakterene sine de ødelegger spillet for deg. Personen passer som klager passer bare ikke inn på serveren, det er han som ikke passer ikke og ikke alle andre som trives der.

Den spillformen du etterlyser finnes ikke fordi det er umulig å skape, det er noe som kun eksisterer inne i ditt og andre RP-spilleres hode. En slags uvirkelig drøm eller illusjon som dessverre ikke er mulig å oppnå.

Hvis du er uenig med meg og mener at det ikke er umulig å blande RP og PvP slik du etterlyser så kan du kanskje finne en eneste server i et spill hvor dette har latt seg gjøre?

Som sagt så vet jeg at du ikke vil finne dette, og jeg vet også hvorfor det har vist seg å hittil være umulig å lage en slik server.

Zollid, Etter det jeg leste så er PvP i NWN2 slik at den du skal angripe må "samtykke" til å slåss, med et slikt modifisert PvP-system er det umulig å ganke en som ikke lar seg lure til å akseptere.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Det du mener at RP-PVP og PVP servere er akkurat det samme??

I NWN 2 er det mange RP servere med full PVP som går kjempefint uten at alle ganker hverandre. Der sier reglene at hvis du skal drepe noen må du ha en IC grunn til det!

Pycnopodia skjønner ikke slike regler... :roll:

ism, Jeg ødelegger ikke for noen

Det er hevet over enhver tvil at du ødelegger spillet for folk som ønsker å rollespille på serveren som merkelig nok kalles en rollespillserver. Og du nekter å svare på hvorfor du mener at det er helt greit at du ødelegger for andre.

Lenke til kommentar
Det er hevet over enhver tvil at du ødelegger spillet for folk som ønsker å rollespille på serveren som merkelig nok kalles en rollespillserver. Og du nekter å svare på hvorfor du mener at det er helt greit at du ødelegger for andre.

Det er bare du som ikke får det med deg, dersom jeg "ødelegger" for noen så er det beklagelig at de spiller på en servertype de misliker.

Og det er faktisk merket med RP-PvP, dette må du ikke forveksle med en vanlig rollespillserver for det er veldig stor forskjell mellom disse.

Siden det er et spill som du betaler for så er det ganske opplagt at det "riktige" er å ha det gøyt (eller slutte) og det "gale" er å la seg irritere (og likevel fortsette). Reglene har en funksjon, men det er ikke uten grunn at reglene er såpass kortfattet, uklare og diffuse.

Zollid, Slik jeg kjenner til så er NWN2 basert på noe annet enn åpen PvP, at de du vil angripe må samtykke til at de vil slåss før dere faktisk kan slåss sammen.

Det du nevner kan være egne modifikasjoner eller PW's (player worlds) som blir som noen addons til spillet. Dette er da uoffisielle servere med et lukket miljø og her modifiseres noen servere for å redusere ganking.

Det er sikkert ikke umulig for deg å lage en privat server til Age of Conan som du selv styrer over og modifiserer etter ditt behov og kaste ut alle du ikke vil ha der. Men nå er det snakk om de åpne serverene hvor det ikke er mulig med slike modifikasjoner eller slik stålkontroll over hver enkelt spiller.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Jeebus.. glad jeg valgte en PvE-server etter å ha lest denne tråden!

For meg høres det ut som om du burde ha valgt en ren PvP-server, Pycnopodia.

Men, når det er sagt, ser jeg egentlig ikke problemet. Fordi etterhvert som

serveren "modnes" og man får mange spillere på høyt niva, skal jeg love deg

at du får RP-drevne spillere som rollespiller håndhevere av loven og "defenders

of the weak/innocent" etc etc. Da får du KOS (og ikke som i klemz, men som i kill on sight).

Iallefall er erfaringen min noe i denne grad. Spiller selv mye i et spill som er for rollespill men som også har full pvp støtte. Det vil si at du kan fly på hvem som helst hvor som helst. Men gjør du det, blir du raskt stemplet som outlaw, og kan ikke besøke byene noe mer, blir angrepet av vakter, kasta ut av butikker, ogsåvidere.

Skulle gjerne sett det i AoC.

Forøvrig mener jeg det stod "RP-PVP" på servern og ikke "PVP-RP". Altså RP først, og PVP sist. Det er sikkert en logikk bak valget.

Lykke til med RP-PVP greia. :thumbup:

Lenke til kommentar

OndGud, Hvordan skal du klare å gjøre noe annet enn å spille PvE på en RP-server? Jeg mener, hvordan skal du klare å ganke noen der?

Grunnen til at PvP går forran RP er ikke at PvP er viktigere, men fordi det er umulig å la RP komme i første rekke.

Jeg ville ha ment det var en forbedring å la RP komme først, men det lar seg ikke gjøre. PvP fører alltid til ganking, det er ingen unntak til dette selv ikke på en RP-server.

Problemet slik jeg ser det er at ikke alle vet eller har kjennskap til hva PvP faktisk er eller innebærer. De har en egen forestilling om hvordan de vil eller syntes det skal være og dette er ofte langt ifra hvordan det faktisk er og det er dette som fører til konflikter.

Når jeg sier at PvP er på en spesiell måte så er det på grunnlag av at alle PvP-servere i alle spill "tilfeldigvis" er slik.

VinterUlv, Kommer jeg på "Kill on sight"-lister så er jo det bare positivt, jeg er jo på en server med PvP for å slåss mot andre (og RP fordi det er gøy).

Hvis du ikke kan slåss uten å bli utestengt fra byene så er det en litt spsiell PvP-server, men det imøtekommer helt sikkert RP'ere som ikke vil ha vanlig PvP.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
OndGud, Hvordan skal du klare å gjøre noe annet enn å spille PvE på en RP-server? Jeg mener, hvordan skal du klare å ganke noen der?

Grunnen til at PvP går forran RP er ikke at PvP er viktigere, men fordi det er umulig å la RP komme i første rekke.

Jeg ville ha ment det var en forbedring å la RP komme først, men det lar seg ikke gjøre. PvP fører alltid til ganking, det er ingen unntak til dette selv ikke på en RP-server.

Problemet slik jeg ser det er at ikke alle vet eller har kjennskap til hva PvP faktisk er eller innebærer. De har en egen forestilling om hvordan de vil eller syntes det skal være og dette er ofte langt ifra hvordan det faktisk er og det er dette som fører til konflikter.

Når jeg sier at PvP er på en spesiell måte så er det på grunnlag av at alle PvP-servere i alle spill "tilfeldigvis" er slik.

Er ikke meningen at det skal gankes på en RP server, ganking er ikke synonymt med PVP. Det er langt ifra umulig å la RP dominere, men dette krever innsats ifra de som driver spillet. Hvis ganking blir ett problem på en server som er RP tagget så gjør de som driver den rett og slett ikke jobben sin. Dette har vel i de fleste tilfeller noe med ressurser å gjøre men da får de heller la være å lure folk som kunne tenke seg å spille etter det servernavnet tilsier.

Faktisk tilstand er ikke lik slik det burde være. Hvis bilen min har en toppfart på 250 så er ikke det fartsgrensa i tettbebygd strøk. Hmm, kanskje den norske regjeringen burde slippes løs på dette, da hadde det blitt regler og begrensninger i hytt og gevær.

Endret av OndGud
Lenke til kommentar

Er ikke meningen at det skal gankes på en RP server, ganking er ikke synonymt med PVP. Det er langt ifra umulig å la RP dominere, men dette krever innsats ifra de som driver spillet. Hvis ganking blir ett problem på en server som er RP tagget så gjør de som driver den rett og slett ikke jobben sin. Dette har vel i de fleste tilfeller noe med ressurser å gjøre men da får de heller la være å lure folk som kunne tenke seg å spille etter det servernavnet tilsier.

Faktisk tilstand er ikke lik slik det burde være. Hvis bilen min har en toppfart på 250 så er ikke det fartsgrensa i tettbebygd strøk. Hmm, kanskje den norske regjeringen burde slippes løs på dette, da hadde det blitt regler og begrensninger i hytt og gevær.

Har du noen eksempler på hvor PvP ikke fører til ganking? Jeg har sett mer PvP enn de fleste men aldri vært i nærheten av å se PvP uten ganking.

Du skriver at de burde "la være å lure folk", jeg er ikke helt sikker på hvem sin feil det er men problemet er uten tvil at folk ikke vet hva de begir seg ut på når de starter å spille på en server med PvP. Jeg tror at å endre servernavn fra RP-PvP til RP-Ganking ville ha gjort mye med dette, det ville gitt et korrekt bilde av hva en kunne forvente seg på serveren. For PvP er alltid ganking, selv på RP-servere (igjen så er det bare å komme med et eksempel på det motsatte skulle du være uenig).

Urealistiske forventninger er årsaken til at mange er misfornøyd med serveren de begynner på.

Og til det andre så er faktisk tilstand ikke nødvendigvis det perfekte idealet, jeg forholder meg til faktisk tilstand og ikke en urealistisk drøm som ikke kan gjennomføres.

Så er vi tilbake på hva kan vi gjøre med dette?

1. Fortsette å klage og bli irritert helt til dere slutter å spille.

2. Bli vant med eller tilpasse seg gameplayet på serveren.

3. Ikke like serveren og bytte server til noe som faller i smak.

Det andre du sier dreier seg om lukkede miljøer, og det har tidligere vært nevnt i tråden at det her kan la seg gjøre å mikse RP og PvP. En guild som går inn i en egen instance på en åpen server får omtrent like gode muligheter for å RP'e uten hindringer.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Har ikke spillt MMO siden UO så hvis du fisker etter ett MMO som er renset for usportslig PVP så blir det vanskelig for meg. Derimot er det fullt mulig på uoffisielle servere samt NWN1 og 2. Men, selv om alle MMOs av nevneverdig størrelse er plaga av dette betyr ikke det at ord endrer mening.

Går ikke ann å si at fordi alle RP-PVP servere du har spilt på er fulle av ganking så burde folk automatisk forstå at RP-PVP er primært PVP og forvente seg en server full av killcount junkies. Det er fremdeles en RP server men man har mulighet til å angripe andre så lenge man gjør det innenfor RP reglene. For å hindre at PVP tar overhånd må dette modereres, av det jeg leser så skjer ikke dette. Igjen, mangel på moderering forandrer ikke betydningen av en betegnelse.

Som sagt ørten ganger, for at RP skal være noen vits å ha som server type så må Funcom spille wack-a-mole helt til folk fatter poenget. Spillere har null sjangs til å rette dette selv.

Føler jeg gjentar meg selv over og over så kanskje en pause fra tråden ville vært greit. Er jo faktisk ikke hverken rollespiller eller pvp'r.

Lenke til kommentar

OndGud, Er helt med på det der, og skal det bli "skikkelig" RP uten ganking må det til så mye moderering at FunCom må være dum hvis de går inn for det.

Hvis en spiller vurderte å begynne på RP-PvP-server og sa han hatet ganking, hva sier du til han? Jeg ville sagt at han måtte regne med ganking på alt av servere som har med PvP å gjøre. "Ism" ville sikkert ha sagt at "neida ganking er ikke tillatt der for det er en RP-server". Serveren burde være fri for ganking, men den vil likevel alltid inneholde ganking. Er man da veldig allergisk mot dette og føler at ganking ødelegger for spillinga bør en vurdere å begynne et annet sted, for gankinga forsvinner ikke.

Du sier selv at det er vanskelig å finne noen server med PvP hvor det ikke er ganking, betyr ikke dette at en da bør tåle ganking for å spille på en RP-PvP-server (siden du kommer til å bli ganket der)?

Uansett så er problemet at mange som spiller dataspill har den evnen at de kan bli irritert og sinna av å spille, det går utover oss andre som må lese klaging fra dem overalt. Mitt første møte med disse tror jeg var i Counter-Strike, men jeg har egentlig ikke vært borti et spill uten spillere som klaget og jamret over noe. Og hva skjer når en patch kommer og dette fikses? De klager og jamrer like mye over noe annet.. Det er ikke spillet som er galt med og kan fikses, det er spillerene som har kortest lunte og uansett klarer å ergre seg nok til å begynne å klage som er problemet.

At alle disse plutselig skal finne ut at klagingen ikke hjelper eller bestemme seg for å skåne oss andre for klagingen er usannsynlig. Det er mulig å fjerne problemet, men det plager meg ikke for jeg blir vant til det.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

I mine øyne inneholder fullblods RP muligheten til PVP da RP som oftest foregår mellom spillere, og ihvertfall i AoC som skal være en brutal verden burde RP-PVP funke. Dette må bare Funcom ta seg råd til å få til synes jeg.

Det er tross alt ett rollespill, å ikke ha muligheten til å rollespille "ordentlig" i Conans verden er nesten pinlig.

Da tror jeg det er på tide å sette på en film, må jo gjøre meg fortjent til penga(er på jobb) :green:

Endret av OndGud
Lenke til kommentar

Problemet til Pycnopodia er at han mener at siden ganking er et problem på nesten alle PvP-servere så er det helt i orden at han ganker og dermed ødelegger for alle andre på rollespillserveren. En mer infantil argumentasjon skal du lete lenge etter. :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har merket at mange på RP-PvP-servere klager over "ganking" og lignende på RP-PvP-servere og at disse mener mange andre spillere skulle ha begynt på en ren PvP-server istedenfor en RP-PvP-server.

Vet at 99% på dette forumet pleier å kategorisk tilbakevise alt som kommer av kritikk og endringsforslag til AoC. Fanboi-faktoren er eget høy. Jeg har enda ikke lest annet enn OP i denne tråden, tipper at også denne er full av det. Det oppsiktsvekkende, er at jeg denne gang er totalt enig med dem. Er på Aquilonia selv, og makan til voksen og "ganke-fri" server, skal man lete lenge etter. Ble nesten rørt i begynnelsen. Har flere ganger gått flere level mellom hver gang jeg blir ganket.

Mitt tips til alle som ønsker mature.... Gå rp-pvp!

Problemet er at PvP er ensbetydende med ganking. [klipp]

Enig dette. Men det gjelder kun pvp-server og ikek rp-pvp.

Frem til i dag finnes det ikke en eneste PvP-server, RP eller vanlig, hvor ganking ikke regjerer. [klipp]
Host, hark... Aquilonia... kan ikke si at ganking ikke regjerer. husk at du har en sprinte knapp også. Endel orker bare ikke jage deg rundt hele kartet.

Å spille på en PvP-server medfører at det vil ta lengre tid å gjøre quester og samle inn materialer fordi andre spillere kommer og slår deg ihjel før du rekker å blunke slik at du må løpe tilbake til der du var helt ifra nærmeste gravplass. Hvis du syntes dette er irriterende eller plagsomt på noen som helst måte bør du vurdere å starte på nytt et annet sted, for det er dette som er kjernen i PvP. Rettferdige kamper og dueller får du på en PvE-server - men så og si aldri på en PvP-server.
Enig i dette. AoC er veldig den som får inn første hit vinner. På PvP-server det mange som venter til å er på lav helse i tillegg. Da er jo seieren garantert.

Jeg tror hele problemet her er at FunCom la opp til at ma skulle beskytte hverandre i grupper. men samtidig er jo levelingen så veldig solo-basert. levlinge blir jo bare treigere i party. Så lenge disse motstridende fakrorene virker mothverandre blir det slik vi ser.

Jeg har hele tiden tatt til orde for at mer formasjon og teamplay baserte ting må inn i spillet.

Slik det er nå lønner ikke teamplay seg før lvl40 ihvertfall.

Lenke til kommentar
Det at Conan også innførte et PvP-O-Meter (kill-count/deathcount i pvp) gjorde vel også sitt til at en del velger den enkle løsningen på å få kills så mye høyere en death. I mitt tilfelle er det nå ganske så motsatt. :p
Jepp, virkelig! Spikeren på hodet osv. Burde faktisk vært en sticky.

En objektbasert løsning hadde vært bedre.

Lenke til kommentar

omagawd.. ikke (så veldig) vondt ment Pycnopodia, men slike som deg er hele grunnen til at Rp-PvP servere ikke fungerer når man ikke har 24/7 STRENGE GMs som enforcer RP regler. De som bryter reglene (ja for det er faktisk regler på RP serverene) er helt klart dem som må vurdere å flytte. Men det ser vel ikke egosentriske idioter som starter på RP servere uten interesse for RP uansett.

Eneste Grunnen til at en RP server er PvP enablet er at det ikke skal føles som ett hinder for RP at du ikke kan angripe noen, si etter en opphetet diskusjon/krangel (in character krangel selvsagt, det er jo Hyboria tross alt).

Det er en grunn til at det er 20 PVP servere og 2 RP-PvP severe.... sånn at de som ikke er intresserte i RP kan Ganke hverandre på de 20 andre serverene og la RPere være i fred på sine, i ekstremt mindretall, RP servere.

Det er omtrent samme mentalitet som de folka som ødela RP-PVP serverene i WoW, Drittunger (e.v.t. i voksenskall) som lager kvalm for alle som faktisk vil ha det gøy på den servertypen de valgte. Jeg håper noen klipper kredittkortene deres (eller de dere låner) eller at Funcom tvangsflytter non RPere vekk fra RP serverene.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

MrLee, Finnes det en slik server du etterlyser?

Jeg mener den servertypen du vil ha (RP og PvP men uten ganking) ikke finnes i noe spill fordi det er en helt umulig kombinasjon. Det blir ganking uansett hvis du legger til PvP til en server - det er ingen unntak til dette. Selv ikke om det er en RP-server vil fjerne gankingen.

Og derfor mener jeg at dere ønsker dere noe som dere aldri kan få - dere bare klager over et problem som ikke har noen løsning.

Jeg har forresten selvsagt fått med meg at "det er slike som meg" som "ødelegger for dere", og "hadde bare alle vært slik som meg og RP'et akkurat slik jeg gjør da hadde jeg sluttet å klage". Det som du kanskje mener er at du hvis du kan "omvende" eller "opplyse" alle til å "være snille" da er problemet løst og at det er måten du "bekjemper" problemet på..

Det er like meningsfylt som å gå til en PvP-server og prøve å omdanne alle til å slutte med PvP slik at miljøet blir akkurat som på en PvE-server. Det er umulig å få til dette.

De tre tingene du kan gjøre med dette problemet er;

1. Fortsette å klage helt til du skifter spill (og klager videre der)

- Dette fører til at du stadig blir irritert samtidig som mange andre misliker klagingen din.

2. Bli vant med serveren eller like servertypen.

Problemet er løst, verken du eller andre irriteres eller plages av å spille der.

3. Bytte server til noe som passer din spillespil og smak.

Problem løst, du slipper å plages over å spille på en server som ikke passer deg.

Jeg syntes det er ufornuftig å bare fortsette å klage, mens det er fornuftig å faktisk løse problemet på en måte - men du er vel uenig i det og slik som ism..

Og dette får meg til å tro at serveren er helt iorden, problemet er bare at noen spillere blir lett irritert og trenger å ventilere frustrasjonen sin ett sted. Dere er ikke noe bedre enn de som klager på ulike "urettferdige" våpen i Counter-Strike (når det finnes servere hvor disse våpene er begrenset og/eller fjernet).

Forresten så mener jeg at enhver som spiller på en server med PvP-regler ikke betaler for å spille der fordi han misliker det. Jeg tror han betaler penger og bruker tid der fordi han eller hun liker det. Dersom de ikke hadde likt eller trivdes på serveren og anså noe på serveren som et faktisk problem (f.eks. ganking) da hadde de skiftet server. Men ved å fortsette å spille der viser de at de er fornøyde der, at de klager betyr lite for mange har en veldig kort lunte og samme hva de spiller så finner de alltid noe de kan klage på. Det er ikke et problem med spillet men en "egenskap" som de selv har og ingen andre enn dem selv kan gjøre noe med det. Dermed er det ikke noe galt i å ganke på en PvP-server for alle er med på leken.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...