bjokys Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Emopea, Du sier at jeg griefer og det aner jeg ikke hvor du har fått ifra, det stemmer selvsagt ikke. Hvis du må lyve for å understreke at jeg "ikke passer inn" så virker du lite sikker på det. Uansett, RP kommer sist og PvP kommer først - fordi noe alternativ ikke er mulig. De som klager har urealistiske forhåpninger og forventninger som ikke kan innfris. En PvP-RP-server uten ganking er det dessverre ikke mulig å skape. RP-spillere, få med dere at PvP aldri er noe annet enn ganking - uansett hvilket spill det er snakk om. PvP-RP-servere er egnet for erfarne tidligere PvP-spillere som vil gjøre litt RP, mens det overhodet ikke egner seg for de som tidligere har spilt på RP-PvE-servere. Bullshit, her er det du som misforstår. Hensikten med RP-PVP, er for at fok skal kunne bruke PvP som ett virkemiddel i RP'en sin, ikke for at hvem som helst skal ganke andre uten grunn, for å unnsyklde seg med at de rollespiller en gang i ny og ne, annenhver fullmåne, og påstå at de har rett på serveren. Skal man spille på RP, så får man finne seg i å rollespille, og angripe folk gjø man IC. Greier man ikke å holde seg til dette, bør man rerolle til en annen server. Eller foreslår du at tusenvis av andre spillere skal bytte server til RP-PvE bare for at du skal kunne ganke, selv om du bryter "reglene"? Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Når man slenger RP på en server må det jo være for at RP er det regjerende element, ikke PVP med små dryss av RP, dette kan man gjøre på hvilken som helst PVP server. Det er fullt mulig å kastrere fjortis PVP(ganking), men det krever at Funcom viser interesse for det, hvis ikke så kan man likegodt fjerne RP-PVP som type med en gang. Er det ikke bare å fylle opp RP-PvE serverene istedet? Funcom lager nok flere om den blir full. Hensikten med RP-PVP, er for at fok skal kunne bruke PvP som ett virkemiddel i RP'en sin, ikke for at hvem som helst skal ganke andre uten grunn, for å unnsyklde seg med at de rollespiller en gang i ny og ne, annenhver fullmåne, og påstå at de har rett på serveren.Rollespillerene i Eve Online klarer fint å rollespille selv om ikke-RP folk sprenger de fra tid til annen (for ikke snakke om det verbale misbruket de overser). Du kan ikke få i pose og sekk. Finner du deg til rette med at det er uungåelig så synker stressnivået betraktelig. Endret 28. mai 2008 av Aran Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Virker som om trådstarter har misforstått litt... Har lest hele tråden ja. RP-PVP = roleplaying player versus player... Man driver med rollespill, og har MULIGHET til å drepe hverandre. Tanken er vel da at drepingen er en DEL av rollespillet, og ikke på grunn av stats eller "jeg vil" Et eksempel: 2 noble menn er hypp på samme dama, men for å finne ut hvem som skal ha hun må de slåss om henne. Når den ene kommer litt ned i helse, innser han at han er slått, og gir seg. Vinneren får dama, og æren over å ha beseiret sin rival. Bare noe jeg fant på kjapt, sikkert noe kliss jeg har sett på tv en gang... Men det er sånt man driver med på en RP-PVP server, ikke mindless killing. Hvis du er hypp på hjernedødt massemord, velg en REEEEEN PVP server i stedet. Er sikkert mulighet for å drive med litt rollespill på sida, som du selv sier. Kanskje du blir drept noen ganger, men det er vel en del av vanlig PVP, og ikke RP-PVP? Det argumentet du har med å vise deg et spill/server med RP-PVP som fungerer har du brukt ganske mange ganger, og når noen faktisk gir deg et eksempel, avviser du det uten noen GOD grunn, annet enn at det er PVP i det, "så da KAN det bare ikke fungere!" Ok, hvis vi går utifra at det aldri har fungert, bare for å komme litt fremover, hva med å gjøre AOC første spillet hvor det fungerer? Selv om det ikke har gått før, betyr ikke det at det aldri vil gå? Tenk hvis alle som ELSKER PVP, men har en mer MEH holdning til rollespill hadde samlet seg på en ren PVP server, så kunne RP-PVP spillerne vist at det faktisk kan fungere å kombinere rollespill og PVP. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Sånn FYI for selvhjelp: Jeg har ikke lest noe beskrivelser, men jeg trur det er viktig at dere som klager er klar over at det er nettopp sånn prat som dette som gjør ganking morsomt. Dere vil aldri bli kvitt det, men desto mindre dere gjør ut av det desto mindre engasjert blir dem dere sliter med. Jeg blir helt gira bare av å se på alle de lett-irriterte folka i tråden og jeg har ikke spillet ennå engang. Det er jo ikke gankingen som gjør oss irriterte, PvP er en del av spillet - det er den stupide og egoistiske holdningen til folk som ikke har noe på en RP-server å gjøre som er problemet. Det at du ikke evner å forstå det, bekrefter jo bare alle fordommene mine om PvP-apekatter. PvP-apekatter må jeg si jeg blir litt provosert av. Hvorfor skriver du det? Jeg har aldri drevet med RP i MMO, men synes det virker spennende. (Har ikke prøvd i AoC heller) Men når jeg ser hvor fordomsfull og kritisk du er til andre må jeg si jeg blir skremt, får man en sånn holdning mot ikke RP spillere når man blir en RP spiller? Tror du har noen syn du burde endre på. Selv om mange som tror de driver med RP på ingen måte gjør det, burde du ikke slenge de som er glad i vanlig PvP som ikke kan/ønsker å drive med RP under samme kammen. Det er veldig urettferdig, og får deg til å se mindre hyggelig ut. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Aran; 1. Eve online er ikke primært ett rollespill. Det er ett spill der PvP (inkludert gankin) er kanskje det mest sentrale temaet i gameplayet. 2. Eve online har ikke RP-servere; den har bare 1 server (Tranquility), og de som rollespiller der, må dermed finne seg i ganking, ettersom det er det spillerne på serveren fokuserer på. Hadde det vært griefers som hadde klaget på at de hadde blitt ganket på en vanlig PvP-server mens de rollespilte, hadde jeg tatt poenget, og vært enig i det. Men her er det tydelig at det er gankerne som er på feil server, og det er de som bør flytte over til riktig type. Lenke til kommentar
ism Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 ism, Du er inne igjen på;"slik vil vi det skal være" "slik er det ment å være" "slik bør det være" Kjære deg da, det var faktisk du som kom dragende med slik det er ment å være. Jeg har bare tilbakevist det argumentet. Jeg har heller ikke snakket om slik vi vil det skal være eller bør være. Jeg påpeker at du med vilje går inn for å forhindre at det kan bli slik. Hold deg unna stråmenn om du vil debattere dette. Og alt jeg sier er;"Slik er det, og slik vil det fortsette å være" Dersom det hadde vært mulig å få til det som dere ønsket hadde jeg vært enig, men siden det ikke er det så blir det bare jamring over et problem som ikke kan ordnes. Det blir like givendes som å klage over at solen er gul. Å, du sier mye mer enn det. Ved å være på den serveren sier du at du ikke har respekt for andre mennesker. Ved å klage over at folk beklager seg over din spillemåte viser du at du mangler sosiale antenner. Ved å ganke viser du at du er en drittsekk. Ved å prøve å komme med saklige argumenter for hvorfor du holder på med slik disruptiv adferd viser du mangel på modenhet. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Jeg har ikke misforstått poenget med PvP-RP-servere, men dere har misforstått hva en PvP-RP-server faktisk er. PvP er ganking - det finnes ikke et eneste unntak til dette. RP-PvP = Ganking og RP - det finnes ingen unntak til dette. Det dere ønsker dere er bare en uvirkelig drøm eller illusjon som ikke har rot i virkeligheten. Selv om servere "skal" være slik så er faktisk ingen servere slik. Så, basert på at alle RP-PvP-servere alltid har vært ganking med et sporadisk element av overfladisk RP, og alltid vil fortsette å være dette, så er RP-PvP-servere faktisk slik. En RP-PVP-server egner seg for godt for PvP-spillere men absolutt ikke for RP-PvE-"carebears" som de kalles av PvP'ere. ism, Skal du tilbakevise at en PvP-RP-server ikke er ment for ganking må du først vise til at det er fysisk mulig å ha en slik server gående uten ganking. Dette kan bli litt vanskelig for hittil har PvP alltid innebært ganking. Det du prøver å gjøre er akkurat like tafatt som å joine en PvP-server og så "konvertere" alle til PvE-oppførsel ved å slutte med PvP slik at ingen angriper hverandre. Det er like dumt som det er umulig. Som sagt, alt du trenger å gjøre for å overbevise meg er å finne eneste server hvor den form for PvP og RP er blandet sammen slik du etterlyser. Jeg sier dette er umulig, du sier det er mulig men har ikke et eneste eksempel å vise til. Endret 28. mai 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
OndGud Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Når man slenger RP på en server må det jo være for at RP er det regjerende element, ikke PVP med små dryss av RP, dette kan man gjøre på hvilken som helst PVP server. Det er fullt mulig å kastrere fjortis PVP(ganking), men det krever at Funcom viser interesse for det, hvis ikke så kan man likegodt fjerne RP-PVP som type med en gang. Er det ikke bare å fylle opp RP-PvE serverene istedet? Funcom lager nok flere om den blir full. Joda. RP folka emigrerer til RP-PVE, RP-PVP blir seende ut som hvilken som helst PVP server(bortsett ifra nye spillere som blir lurt av en missvisende betegnelse), alle er fornøyde eller? Hele vitsen med RP-PVP er jo at rollespillere skal få muligheter som ikke finnes i RP-PVE, ikke at gud og enhver skal kunne leke Rambo og slenge ifra seg en løen replikk hvis man gidder. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Da velger jeg å slutt å ta deg seriøst, du er virkelig bare ett troll som kun er ute etter å provosere flest mulig. Du feiltolker serverene totalt, men påstår bastant at du har rett, og alle andre har feil. Her er slik det tolkes: RP-PvE - Roleplaying uten fritt PvP RP-PvP - Roleplaying med PvP-elementer Det er ingenting som heter carebears på RP-servere. På RP-servere skal folk rollespille, med friheten til å inkludere _IN-CHARACTER_ angrep på andre RP'ere. Det ser ut som om du ser det står PvP på servertype, og dermed tror at det er fritt fram for ganking, men der tar du feil. På RP-PvP spiller folk for å rollespille, og slagsmål forekommer, men da som en konsekvens av rollespillingen, og ikke for å være sur og jævlig, eller få "nice" PvP-stats. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Kort sagt; PvP = ganking - Alle servere med PvP-regler har også til ganking, det finnes ingen unntak til dette. Og dermed blir; RP-PvP = RP+Ganking Fordi serveren har PvP-regler blir det ganking også her. PvP uten ganking er en umulighet, men jeg hadde vært enige med dere hvis det bare ikke hadde vært umulig. PvP-RP-servere egner seg for PvP-spillere og ikke for RP-spillere, dette baset på den stormen med klager RP-spillere har om denne typen servere. Endret 28. mai 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
ism Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg har ikke misforstått poenget med PvP-RP-servere, men dere har misforstått hva en PvP-RP-server faktisk er. Det finnes ikke PvP-RP-servere. Dette er noe du finner på for å rettferdiggjøre dine barnslige handlinger. PvP er ganking - det finnes ikke et eneste unntak til dette. På ingen måte. PvP er spillere som har mulighet for å finne større utfordringer i også å møte andre spillere på slagmarken. RP-PvP = Ganking og RP - det finnes ingen unntak til dette. Det dere ønsker dere er bare en uvirkelig drøm eller illusjon som ikke har rot i virkeligheten. Selv om servere "skal" være slik så er faktisk ingen servere slik. Så, basert på at alle RP-PvP-servere alltid har vært ganking med et sporadisk element av overfladisk RP, og alltid vil fortsette å være dette, så er RP-PvP-servere faktisk slik. En RP-PVP-server egner seg for godt for PvP-spillere men absolutt ikke for RP-PvE-"carebears" som de kalles av PvP'ere. Du verden så mye pisspreik du klarer å lire av deg i dag da. Det er du som bryter reglene. Selv om Funcom forståelig nok ikke ønsker å straffe slike brudd (det er et organisatorisk helvete) så er du ikke mindre en regelbryter som går inn for å ødelegge for andre. Du kan bortforklare så mye du vil, men det forandrer ikke det faktum. ism, Skal du tilbakevise at en PvP-RP-server ikke er ment for ganking må du først vise til at det er fysisk mulig å ha en slik server gående uten ganking. Dette kan bli litt vanskelig for hittil har PvP alltid[/i] innebært ganking. Det du prøver å gjøre er akkurat like tafatt som å joine en PvP-server og så "konvertere" alle til PvE-oppførsel ved å slutte med PvP slik at ingen angriper hverandre. Det er like dumt som det er umulig. Jeg trenger ikke bevise noe som helst. Jeg trenger bare vise til reglene. Den serveren er ikke ment for gankin. Problemet er at det er vanskelig å forhindre ganking. At du tar det som en oppfordring til å ganke viser jo bare hvor forskrudd du er... Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hvorfor er det umulig? Dersom alle som har lyst til å ganke holder seg til vanlige PvP, og de som vil RP-PvP'e holder seg på de serverene, er jo problemet løst, iallefall kraftig redusert. Jeg synes det er jævlig ironisk at du påstår at det er umulig, når du faktisk er en del av problemet, ettersom du ganker. At du i tillegg klager over at andre klager over at du bryter "reglene", gjør jo saken bare enda bedre. At du i det hele tatt har greid å lage en mer trollete post enn den "anmeldelsen" din av early access, gjør at du fortjener en medalje. For Diskusjon.no's forumtroll 2008. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Sånn FYI for selvhjelp: Jeg har ikke lest noe beskrivelser, men jeg trur det er viktig at dere som klager er klar over at det er nettopp sånn prat som dette som gjør ganking morsomt. Dere vil aldri bli kvitt det, men desto mindre dere gjør ut av det desto mindre engasjert blir dem dere sliter med. Jeg blir helt gira bare av å se på alle de lett-irriterte folka i tråden og jeg har ikke spillet ennå engang. Det er jo ikke gankingen som gjør oss irriterte, PvP er en del av spillet - det er den stupide og egoistiske holdningen til folk som ikke har noe på en RP-server å gjøre som er problemet. Det at du ikke evner å forstå det, bekrefter jo bare alle fordommene mine om PvP-apekatter. PvP-apekatter må jeg si jeg blir litt provosert av. Hvorfor skriver du det? Fordi tankegangen om at PvP-ere er viktigst, at reglene bør ignoreres og community flyttes slik at serveren passer til den snevre spillestillen Pycnopodia representerer (helt vanlig PvP med noen IC-replikker en gang hver fullmåne) til tross for at det finnes to RP-PvP-servere og et utall vanlige PvP-servere, i beste fall er på primatnivå. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 ism, Alt du trenger å gjøre er å vise meg at PvP ikke alltid er ganking, hvor vanskelig kan det være dersom du har rett? Jeg har mye erfaring med PvP i flere spill, og PvP fins ikke uten ganking. PvP er lik ganking. PvP=ganking RP-PvP = RP-Ganking Vis meg at det er mulig å lage et spill eller server med PvP uten ganking så er jeg overbevist. bepe86, Det var noen som trodde jeg anmeldte et dataspill som heter Age of Conan, de har misforstått. Er du uenig i at det er umulig med PvP uten ganking? Hvordan kan du være uenig med det? Har du sett noen PvP-server uten ganking? RP-PvP-spillere er ikke ment for carebears men for PvP'ere som vil gjøre litt RP også. Vi som spiller PvP trives godt på de serverene og nesten alle som klager er RP-carebears som ikke vet hva PvP er men forestiller seg at det skal ha noe som helst med realistisk eller "rettferdig kamp" å gjøre. Fakta er at PvP har ingenting med noen av delene å gjøre, en PvP'er som oppsøker rettferdige kamper når ikke langt og vil tape mer enn en som angriper når han er sikker på å vinne. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Bullshit, an noen, eller kanskje også mange bruker PvP til å ganke, betyr ikke at alle gjør det. PvP betyr PvP, at du er fri til å angripe andre spillere. At noen feiginger alltid skal angripe folk som er halvparten av deres egen level, eller når de har 5% helse, betyr ikke at PvP er laget av den grunn. Likevel er de fri til å gjøre det, ettersom PvP ikke har noen regler. RP-PvP derimot, er en roleplaying server med ingen PvP regler. Likevel er hovedregelen at all spilling skal være in character. Ingen som rollespiller angriper alt de ser, det vil bli dårlig mottatt av de andre rollespillerene. Så derfor, PvP i RP-sammenheng er ikke ganking, fordi at man ikke kan eller skal ganke i rollespill. Likevel er det "tillatt" av regelsettet som er satt på serveren (dvs. det er ingenting som fysisk hindrer deg fra å gjøre det), på samme måte som IRL. Grunnen til dette er at de som RP'er, som regel er gamle nok, og har såpass innsikt og erfaring til å vite konsekvensen, og at de tåler "fri vilje". Likevel er det alltid noen som ikke greier å tilpasse seg samfunnets normer, og bryter med disse, enten gjennom "ganking" i RP-PvP, eller tyveri IRL. Hvis du ikke er interresert i å rollespille hele tiden, har du ingenting på en RP-server å gjøre, enten du har lyst til å bedrive RP eller ikke. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) De som klager har tre valgmuligheter; 1. Fortsette å klage og bli irritert helt til de slutter å spille. 2. Bli vant med eller tilpasse seg gameplayet på serveren. 3. Ikke like serveren og bytte server til noe som faller i smak. Veldig mange velger alternativ 1, og jeg lurer helt ærlig på hvordan disse menneskene tenker.. En server som også har PvP-regler vil alltid inneholde ganking uansett hva slags spill det er, dette er det ingen unntak til. Da sier det seg selv at en ikke bør spille på en server som også har PvP hvis en har problemer med ganking. Endret 28. mai 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
OndGud Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Klarer ikke helt å skjønne at PVP=ganking skal kunne holde for 5 flate. Ganking er i mine øyne en lav og feig form for PVP(f.eks mange mot en), 2 folk som duellerer har ingenting med ganking å gjøre men er likevel PVP. Start med å dele ut "asshole points" for griefing/ganking på RP-PVP og belønn folk med permanent oppholdstillatelse 5 fot under når man har samla nok av dem. Er selvfølgelig bare ett hastverk eksempel på ett virkemiddel men fikk litt UO flashback mens jeg leste(perma red/death osv.) Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 En gank er aldri like morsomt som en real slåsskamp imho. Er det ikke mer morsomt å slåss når en vet at det faktisk er mulighet for å tape? PVP-carebearing: ... , en PvP'er som oppsøker rettferdige kamper når ikke langt og vil tape mer enn en som angriper når han er sikker på å vinne. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 En gank er aldri like morsomt som en real slåsskamp imho. Er det ikke mer morsomt å slåss når en vet at det faktisk er mulighet for å tape? PVP-carebearing: ... , en PvP'er som oppsøker rettferdige kamper når ikke langt og vil tape mer enn en som angriper når han er sikker på å vinne. Selvsagt ikke om man er en dårlig taper:) Slik som jeg. Men jeg spiller da også på en pve server:) Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) OndGud, Slike tiltak er med på å begrense ganking men aldri fjerne den. Slik tiltak er blant annet å gjøre startsteder/byer PvP-frie eller la sterke vakter patruljere områder og drepe enhver som prøver ganke. Men uansett vil gankingen fortsette på andre måter eller andre steder sålenge det er en PvP-server. PvP er alltid ganking, dette finnes det ingen unntak til - dermed bør ingen spille på en server som også har PvP-regler hvis de har problemer med ganking. Forresten Jalladoode så er PvP krig mot hverandre, i krig så vinner de feige og de sterke taper. Moral og etikk er noe som vanligvis hører med til de svake eller de som taper. Det er PvP i et nøtteskall, og de som spiller dette men støtt jamrer og klager kalles for carebears. Dere som klager har tre valgmuligheter; 1. Fortsette å klage og bli irritert helt til de slutter å spille. 2. Bli vant med eller tilpasse seg gameplayet på serveren. 3. Ikke like serveren og bytte server til noe som faller i smak. Hvor mange av dere har nok innsikt til å slutte med alternativ 1 og gjøre noe litt mer fornuftig? Det er ikke vanskelig. Endret 28. mai 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå