Gå til innhold

AoC: Klaging på RP-PvP-servere

Anbefalte innlegg

eMPea, Dersom det hadde vært mulig på en eller annen måte å imøtekomme rollespillernes ønsker ville jeg ha støttet deres sak, men det er det ikke. Det de vil ha finnes ikke, ingen kan gi dem det de ønsker. Og når de forsurer spillet for oss andre ved å konstant være negative og grinete så klarer ikke jeg å ha så mye medfølelse med dem.

"Oss andre"?

Du regner deg altså ikke som en RP-er.

I løpet av den siste siden har du skrevet deg mer og mer ut på viddene i et forsøk på å rettferdiggjøre overlagt undergraving av RP-reglesettet, og jeg er nå rimelig overbevist om at du absolutt ikke har noe på en RP-server å gjøre. Du er en del av problemet slike servere har, og du ville gjort både deg selv og "de andre" en tjeneste ved å skifte til en vanlig PvP-server.

Bellicus, Er helt enig angående det med RP-server, men det må du ikke sammenligne med en RP-PvP-server som er noe vidt forskjellig.

Denne holdningen er også symptomatisk.

RP-PvP-servere er RP-servere - bare med et PvP-ruleset. Alle konvensjoner og regler som gjelder på en RP-PvE-server, gjelder også på RP-PvP.

Du kan ikke velge å ignorere de to første bokstavene i navnet, og late som om servertypen RP-PvP innbyr til enten PvP eller RP, da servertypen er en amalgamering av de to elementene. Ja, jeg er klar over at dette likevel foregår, og jeg regner heller ikke med at det kommer til å ta slutt før de begynner å permbanne alle som ikke klarer å forholde seg til enkle regler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emopea, Jeg ønsker ikke å kaste noen ut fra serveren fordi de rollespiller. Det er klagingen på general-chat jeg gjerne vil få slutt på, at jeg foreslår at de som klager skifter server er faktisk en gest fra min side ettersom det (utenom å slutte) er eneste måte de kan slippe å plages mer av det som ergrer dem.

Det bunner ned til at PvP = ganking. Ikke fordi vi nødvendigvis vil at det skal være slik, men fordi det er slik likevel - det finnes ingen unntak til dette.

Det blir litt feilaktig å kalle servere RP-PVP-server, egentlig burde de hete PvP-RP-servere. Eller faktisk, siden PvP uten unntak består av ganking og det er gankingen som skiller serverene fra PvE-servere kan man like gjerne kalle det for RP-ganking-server eller Ganking-RP-server. Disse serverene (RP+PvP) egner seg ikke til RP-spillere men til PvP-spillere som gjerne vil prøve seg med et snev eller to av RP innimellom.

Dette er det viktig å få med seg, hvis du ikke liker PvP, ganking eller griefing har du ingenting selv på en PvP-RP-server å gjøre - man må iallefall tåle det uten å måtte klage hele tiden.

En server for det er mulig å angripe hverandre uten at kampen blir ubegrunnet eller urettferdig (gank) har aldri eksistert i noe spill og vil heller aldri eksistere.

Hva ville du si hvis jeg klaget og jamret i general-chatten hele tiden om hvor dårlig spillet var siden jeg ikke kunne fly Apache-helikopter og ganke alle med raketter? Jeg tror du ville ha bedt meg om å skifte spill, heller det enn at jeg irriteres over noe som ikke kan endres på.

RP-PvP-servere er RP-servere - bare med et PvP-ruleset. Alle konvensjoner og regler som gjelder på en RP-PvE-server, gjelder også på RP-PvP.

Dette er helt feil. Jeg er enig i at det burde være slik, men det er dessverre ikke slik. RP-PvP-servere har et gameplay som er milevis fra RP-servere men veldig nærme PvP-servere.

Jeg hadde gitt opp hele diskusjonen dersom du kunne finne en enkelt server hvor RP og PvP ble blandet på den måten som så mange etterlyser - problemet er at dette er helt umulig og ingen har klart det. Det er ikke mulig for PvP vil alltid føre til ganking og dette er ødeleggende for RP-stemningen.

Å klage over et problem som er umulig å fikse blir da meningsløst og redusert til å ventilere ut sin frustrasjon til bekostning alle andre som prøver å hygge seg. Og derfor sier jeg til de som klager, skift server og spar deg selv og alle andre for hodepine.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Dette er helt feil. Jeg er enig i at det burde være slik, men det er dessverre ikke slik.

Nei, dette er helt riktig. Det er slik det burde være, og hvis ikke folk med samme ødeleggende tankegods som deg hadde sett seg ut RP-serverne, hadde de også vært sånn.

Det er derfor de tankeløse PvP-erne uten noen form for RP-interesse som burde skifte server - ikke de som faktisk er ute etter RP, slik du foreslår.

Å sette seg på bakbeina og si at "det er sånn, og det kan ikke endres på" er en helt ubegripelig tåpelig tilnærmingsmetode. Selvsagt kan det endres på, alt som kreves er at tjenestetilbyder tar sine egne regler seriøst nok til å faktisk reagerere mot den som bryter disse. Så langt har jeg ikke sett noen gjøre det, men kommer vi til å stoppe å be dem gjøre det av den grunn? Neppe.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

I mine øyne har Ganking i det ordets forstand at man angriper en person som holder på med en mob en ganske ille sak, det er rett og slett feigt og lite sportslig (i PvP'ens forstand). I så fall har alle hatet en person som ganker og ja, alle du ganker kan klage på en feig kamp rett og slett fordi du angriper en person som allerede angriper en mob og forventet ikke at en eller annen idiot skulle slå øksen sin inn i hodet på personen som allerede er opptatt med en mob.

Har en følelse av at du har misforstått konseptet med RP-PvP typen.

Endret av Reached
Lenke til kommentar

Det eneste jeg er misfornøyd med AoC akkurart nå er litt sånn unødvenidge ganking.

Hvordan kan folk mistforstå? jeg står der og prøver å hjelpe dem ved å heale (noen healing spells krever ikke at de må være i group med deg) og hva slags takk får jeg for dette?

ganking så det holder!

Min class er op akkurart nå, men ofte er disse folkene en del høyere lv.

en annen ting er kanskje litt lite pvp opplegg for folk som er under >lv 40, eller er det bare jeg som tuller her?

Dette er selvsagt bagateller, er en veldig tålmodig person, når det gjelder sånne ting.

Lenke til kommentar
Å sette seg på bakbeina og si at "det er sånn, og det kan ikke endres på" er en helt ubegripelig tåpelig tilnærmingsmetode.

Nå er du kommet helt til kjernen i debatten, det er dette vi egentlig diskuterer.

Fakta er at det har alltid vært slik og er fortsatt slik - helt uten unntak. Det har aldri vært PvP i noen former uten ganking, og jeg mener det er veldig naivt å tro at dette plutselig skal endre seg. Det er mange som i flere år har hatt korstog mot ganking, og det vil de fortsette med i mange, mange år fremover.

Å få PvP uten ganking er like urealistisk som å få alle spillere på en RP-server til å være IC (in character) og i hardcore RP absolutt hele tiden. Noen ting lar seg ikke gjøre, og jeg syntes det blir feil å bruke tid eller krefter på å kjempe mot en "uting" som ganking i nettspill. Hva kan du egentlig gjøre? Skjelle ut alle som ganker og håpe at de slutter av den grunn?

Hvis du kan finne en eneste server hvor RP og PvP er blandet slik mange ønsker seg det og uten ganking, da har du overbevist meg om at det faktisk ikke er umulig å oppnå det.

Reached, Ganking mener jeg er å drepe noen som ikke har sjanse til å slåss tilbake - en urettferdig kamp. Det er så mange måter du kan ganke på at en rettferdig kamp det ser du ikke hver dag eller engang hver uke.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Emopea, Jeg ønsker ikke å kaste noen ut fra serveren fordi de rollespiller. Det er klagingen på general-chat jeg gjerne vil få slutt på, at jeg foreslår at de som klager skifter server er faktisk en gest fra min side ettersom det (utenom å slutte) er eneste måte de kan slippe å plages mer av det som ergrer dem.

Det er faktisk omvendt. Den eneste måte du kan sippe å irritere deg over dem på er å ha deg vekk fra en server du åpenbart ikke hører hjemme på.

Det bunner ned til at PvP = ganking. Ikke fordi vi nødvendigvis vil at det skal være slik, men fordi det er slik likevel - det finnes ingen unntak til dette.

Jammen, mamma! Alle andre gjør det!

Det blir litt feilaktig å kalle servere RP-PVP-server, egentlig burde de hete PvP-RP-servere. Eller faktisk, siden PvP uten unntak består av ganking og det er gankingen som skiller serverene fra PvE-servere kan man like gjerne kalle det for RP-ganking-server eller Ganking-RP-server. Disse serverene (RP+PvP) egner seg ikke til RP-spillere men til PvP-spillere som gjerne vil prøve seg med et snev eller to av RP innimellom.
Så det går ikke an ¨rollespille på en vanlig PVP-server? Sorry, jeg kjøper ikke det argumentert (heller).

Dette er det viktig å få med seg, hvis du ikke liker PvP, ganking eller griefing har du ingenting selv på en PvP-RP-server å gjøre - man må iallefall tåle det uten å måtte klage hele tiden.

Hvis du ikke tåler å få verbal overhøvling for din barnslige oppførsel så har du ingen ting på en RP-PvP server å gjøre.

En server for det er mulig å angripe hverandre uten at kampen blir ubegrunnet eller urettferdig (gank) har aldri eksistert i noe spill og vil heller aldri eksistere.

Hva vet du om det?

Dette er helt feil. Jeg er enig i at det burde være slik, men det er dessverre ikke slik. RP-PvP-servere har et gameplay som er milevis fra RP-servere men veldig nærme PvP-servere.

Jeg hadde gitt opp hele diskusjonen dersom du kunne finne en enkelt server hvor RP og PvP ble blandet på den måten som så mange etterlyser - problemet er at dette er helt umulig og ingen har klart det. Det er ikke mulig for PvP vil alltid føre til ganking og dette er ødeleggende for RP-stemningen.

Bare fordi idioter som deg går inn for å ødelegge den.

Å klage over et problem som er umulig å fikse blir da meningsløst og redusert til å ventilere ut sin frustrasjon til bekostning alle andre som prøver å hygge seg. Og derfor sier jeg til de som klager, skift server og spar deg selv og alle andre for hodepine.

Eller de kan forsøke å drive griefere som deg fra vettet og få dere til å forlate serveren :lol:

Seriøst, hva gjør du på den serveren? Hvorfor kan du ikke bare la rollespillerne få være i fred? Det er faktisk alt de ber om. Det finnes en RP-PvP-server og hvor mange PvP-servere? Hvorfor skal du på død og liv ødelegge spillet på den eneste serveren der de som ønsker å rollespille i fred kan være? Får du et kick av å ødelegge for andre? Føler du deg stor og tøff når du banker folk som åpenbart ikke har en sjans? Tror du virkelig at du skal få sympati fordi du må høre på at folk klager over at du ødelegger spillopplevelsen for dem på den eneste serveren de har? Jeg synes du skal ta deg et seriøst blikk i speilet for å finne ut hva slags mann du har tenkt å bli når du blir stor...

Lenke til kommentar

ism, Jeg trives godt på RP-PvP-serveren, men den hadde vært bedre dersom de som ikke likte eller trivdes på den server-typen hadde spilt på en server-type som passet deres smak eller spillerstil bedre.

Dersom serveren blir kjedelig å spille på vil jeg skifte, men å skjelle ut hjelper ikke ettersom noen bruker ignore-listen fremfor å synke ned på andre sitt nivå.

Hva ville du sagt om en person som ikke likte Xbox men likevel klaget i xbox-forumet hele tiden?

Jeg spiller spillet slik det er ment for å spilles, de som er nybegynnere vet kanskje ikke hva PvP er så de er på en måte unnskyldt - men likevel velger de selv å fortsette å spille der. Hvis noen ødelegger for de så trenger de ikke å spille der.

Det er på samme måte som i Eve-Online, du kan miste et romskip du har brukt uker eller måneder å å spare opp til. Du får det aldri igjen, men slik er spillet og hvis en syntes det er dumt så trenger en ikke å spille det.

Jeg har spilt veldig mye PvP, rated og casual, i flere spill. Vil si jeg har sett ganske mye av dette men ikke antydning til en PvP-server noe sted hvor det ikke er ganking. Selv en enkelt rettferdig kamp ser jeg utrolig sjelden for disse spillene er ikke ment å være rettferdige - poenget med å for eksempel raide er jo å få fordeler over andre.

Men som sagt, bevis at det du ønsker er mulig ved å vise meg en server i hvilket som helst spill hvor RP og PvP blandes (uten ganking) slik du ønsker og da har du overbevist meg. For alt jeg sier er at den blandingen er helt umulig slik dere vil det skal være, den perfekte RP eller PvP-RP-serveren finnes dessverre ikke.

Serveren jeg er på (Aquilonia) er på en spesiell måte og vil fortsette å være slik fremover, jeg har begynt å spille der og har innrettet eller tilpasset meg forholdene der. Serveren passer veldig godt for de som er vant med PvP-servere fra før men overhodet ikke for de som misliker ganking (pvp). Det burde være en grense for hvor mye man kunne klage eller spamme, chatkanalene er ubrukelige for oss som ikke trenger å ventilere følelser hele tiden.

"Oss andre"?

Du regner deg altså ikke som en RP-er.

Du misforstår, "oss andre" er alle vi som ikke klager i chatkanalene hele tiden. Jeg regner meg som en PvP-RP'er, og derfor valgte jeg PvP-RP-server.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Men som sagt, bevis at det du ønsker er mulig ved å vise meg en server i hvilket som helst spill hvor RP og PvP blandes (uten ganking) slik du ønsker og da har du overbevist meg. For alt jeg sier er at den blandingen er helt umulig slik dere vil det skal være, den perfekte RP eller PvP-RP-serveren finnes dessverre ikke.

Ganking er en del av PvP som er Blandet med RP, fordi nettopp noen liker og ganke samtidig som de rollespiller, du har ingen objektiv definasjon av en rollespillers profil noe du vil begrense ved og sette grenser.

Endret av <Iversen>
Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om så er ikke dette noe nytt, jeg har sett det i alle andre multiplayer-spill. Noen vil alltid klage når de taper, uansett. For å få bukt med problemet med klaging i chatkanalene må alle slutte å ventilere sin frustrasjon der, og dette lar seg neppe gjøre ettersom noen alltid finner på nye ting de kan klage på og ergre seg over.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Jeg spiller spillet slik det er ment for å spilles, de som er nybegynnere vet kanskje ikke hva PvP er så de er på en måte unnskyldt - men likevel velger de selv å fortsette å spille der. Hvis noen ødelegger for de så trenger de ikke å spille der.

Unskyld at jeg sier det, men det er det størst sprøytet jeg har hørt. Det er jo åpenbart at det er mange som ikke er enig i hvordan spillet er ment å spilles. Jeg forslår at du får en statement fra Funcom før du prøver deg på den der.

Du har heller ikke svart å hvorfor du på død og liv har valgt å plage rollespillere på den eneste serveren som er beregnet for dem i stede for å oppsøke en normal PvP-server der alle er inneforstått med din måte å spille PvP på.

Dette er den mest patetiske unnskyldningen jeg har sett. Hva med om du beviser at du er en mann og lar disse folkene få lov til å spille spillet slik de ønsker at det skal spilles.

Du misforstår, "oss andre" er alle vi som ikke klager i chatkanalene hele tiden. Jeg regner meg som en PvP-RP'er, og derfor valgte jeg PvP-RP-server.

Vel nå finnes det ingen PvP-RP-server. Så i stede for å rollespille litt på si på en normal PvP-server, så trenger du deg på en plass der du ikke er velkommen, på en server som ikke er ment for deg. Nei, du gutt. Det er nok du som er håret i denne suppen. Typisk for slike som deg er at dere ikke tåler presset på de vanlige PvP-serverne. Dere har fått med dere at det ofte er et bedre miljø på RP-servere, men har ingen interesse av å bidra for å lage et godt miljø for andre.

Lenke til kommentar
Vel nå finnes det ingen PvP-RP-server. Så i stede for å rollespille litt på si på en normal PvP-server, så trenger du deg på en plass der du ikke er velkommen, på en server som ikke er ment for deg. Nei, du gutt. Det er nok du som er håret i denne suppen. Typisk for slike som deg er at dere ikke tåler presset på de vanlige PvP-serverne. Dere har fått med dere at det ofte er et bedre miljø på RP-servere, men har ingen interesse av å bidra for å lage et godt miljø for andre.

Amen.

Lenke til kommentar

Amen.

Da capo!

Amen!

Dette går inn i rekken av tåpelige tråder om AoC fra deg Pycnopodia. Vennligst fjern deg fra RP-serverne, for du er tydeligvis ikke velkommen.

Lenke til kommentar

Diffidentia, Dersom jeg ikke hadde følt meg velkommen på PvP-RP-serveren ville jeg heller spilt et sted hvor jeg gjorde det. Men denne serveren er midt i blinken og her blir jeg værende.

ism, Veldig mange klager over PvP og ganking også på PvP-servere, også der er det mange som burde rulle på en PvE-server og spare seg selv for unødig frustrasjon og oss andre for klagingen deres.

PvP har aldri vært noe annet enn ganking, og liker du ikke dette så ruller du ikke på en PvP-server.

Hvis du er uenig med det så kan du finne en eneste server i hvilket som helst spill hvor RP og PvP blandes sammen uten ganking slik du og mange andre etterlyser.. Klarer du det har du overbevist meg, men jeg er godt kjent med PvP og vet at det er noe som aldri kommer uten ganking.

Spillet skal spilles slik serverene legger tilrette for. De du mener jeg skal legge "tilrette" for slik at de kan spille slik de vil er et mindretall som dessverre har en smak som dette spillet ikke har. De vil ha pistasj-is men Age of Conan er bare jordbær, sjokolade eller en blanding. Den servertypen de ønsker seg er ikke noe Funcom kan tilby dem.

Du skjønner kanskje at det blir litt dumt å starte på en PvP-server og så starte et korstog for å kreve at alle følger PvE-regler på serveren og ingen angriper hverandre. Å tvinge frem sin egen spillestil på en PvP-RP server er akkurat like "lett" eller gjennomførbart, jeg syntes det er veldig naivt å tro det skal vinne frem.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Såvidt jeg husker i en debatt for en stund siden skulle vår kjære

Pycnopodia levere en oppgave type videregående skole (om spill avler vold eller noe slikt).

Han første en rimelig bombastisk og lite lyttende argumentasjon i den tråden også, med den følge at den ble lukket. Uansett antar jeg at Pycnopodia ikke er gammel nok til å spille aoc, og derfor ikke skulle befunnet seg på noen som helst server, og som det i denne tråden bevitnes aller minst på en rp-pvp server.

my 2 cents

Endret av Tolmann
Lenke til kommentar
PvP har aldri vært noe annet enn ganking, og liker du ikke dette så ruller du ikke på en PvP-server.

Det er litt trist egentlig at noen få skal klare å ødelegge for så mange.

Hvis du er uenig med det så kan du finne en eneste server i hvilket som helst spill hvor RP og PvP blandes sammen uten ganking slik du og mange andre etterlyser.. Klarer du det har du overbevist meg, men jeg er godt kjent med PvP og vet at det er noe som aldri kommer uten ganking.

Enkelt: Genesis. Hvem som helst kan angripe hvem som helst, men overdreven dreping av nybegynnere blir slått ned på. Veldig sjelden noe problem med slike som deg. Og dette er overhode ikke det eneste. Det du må forstå er at det eneste du trenger er flere modne spillere og færre idioter så er det ikke noe problem å ha både RP og PvP.

Lenke til kommentar

ism, Selv i Genesis er det ganking. Også i WoW og selv EvE-Online blir overdreven ganking av nybegynnere slått ned på og forsøkt forhindret men fortsatt klager mange.

Jeg er enig i at RP og PvP er mulig hvis du velger ut riktige spillere. Det kan la seg gjøre i et lukket miljø som med en guild, men selv da vil det klages over ganking og urettferdige kamper. Men i et åpent miljø som på en server hvor alle kan bli med så får du ikke blandet RP og PvP på samme måten.

Bare for å være sikker på at vi er på samme bølgelengde; Ganking er å drepe en annen helt som av en eller flere grunner i tidspunktet for slåsskampen er svakere og trekker det korte strået i kampen.

Er forresten og enig i at det er trist at så få kan ødelegge for mange andre, men slik er det.

Tolmann, Artig at du registrerer deg for å skrive akkurat det, men fint at du følger med.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
ism, Selv i Genesis er det ganking.

Det har nok skjedd en gang eller to, men det har aldri vært et problem. Problemet med ganking oppstod første gang med UO og Genesis er mye eldre enn det.

Endret av ism
Lenke til kommentar

Jepp, det er fra 1990 og dermed et 18 år gammelt spill. Det gankes der også, og om det er et "problem" eller ikke avhenger av øyet som ser. For meg er det ikke et problem å miste et skip i EvE-Online det har tatt uker å spare penger til, mens for andre er det en krise. Men et PvP-system som ikke tillater ganking har jeg ikke engang hørt snakk om noe sted, jeg tror ikke det eksisterer.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...