Timeo Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg mener man bør ha en grunn til det eller en historie bak det dersom man velger å drepe en forbipasserende, ellers er det en handling som ikke har noe med rollespilling å gjøre. Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Resultatet er at PvP-kommer i første rekke, og RP i andre rekke. Slik er det bare, og det finnes såvidt jeg vet ingen unntak til dette noe sted. Dette medfører at graden av RP på en PvP-server aldri kan komme i nærheten med RP som foregår på en PvE-server. Dersom du ønsker seriøs RP i tillegg til PvP finnes det ikke noe spill eller noen server som kan tilby deg dette, dessverre. Det beste du kan gjøre er å lage en helt på en RP-server og en til på en PvP-server. RP-PvP kommer i første rekke. Fatter ikke at folk ikke forstår at det er samme ting. Man dreper folk IC. noe du tydeligvis ikke gjør. Folk som ikke forstår det har ingenting på en RP-server å gjøre, RP-PvP eller ei. Du har ikke svart på spørsmålet mitt foresten: Hvorfor startet du karakteren din på en RP-server? RP på en RP-PvP-server kan være meget god så lenge det er rollespillere som kommer dit i stedet for folk med helt andre hensikter. Hva mener du med "graden av RP" foresten? Håper du kan svare på disse enkle spøsmålene. Og siden det er rollespillerne som setter standarden på realmen kan det være greit å legge merke til siste avsnitt i RP-reglementet: In addition to the official rules provided by Funcom, the roleplaying community may have its own rules and customs. We encourage you to observe these as much as possible on your server of choice. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Bellicus, PvP-server har ikke noe med rollespilling å gjøre - det har aldri hatt det og vil heller aldri komme til å ha det. PvP = ganking - og dette passer rimelig dårlig sammen med rollespill. Men RP-PvP-servere fungerer likevel som de skal, det er forskjellig fra RP-server og også forskjellig fra PvP-server og gir en helt ny "smak" til spillet. eMPea, Forskjellen er at jeg sier hvordan ting faktisk er, har vært og vil fortsette å være. Det du sier er en idealistisk tankegang der du håper noen skal finne en løsning på problemene og lage en "skikkelig" RP-server - dette vil ikke skje. Jeg er enig med deg i hvordan det burde være - men det er ikke mulig å få det slik og da tilpasser jeg meg heller enn å klage. Å klage på det blir som å klage over at solen skinner, ingen kan gjøre noe med det og da er det meningsløst å klage. Jeg begynte på RP-server for å rollespille, og med graden av RP mener jeg hvor langt man strekker det. Altså hvor seriøs man er, RP på en RP-PvP-server blir veldig sporadisk og overfladisk men noen liker det slik. Det er litt artig mens vi gjør quest men vi er her for å bli høy level og spille PvP. Jeg kjenne enda ikke til et eneste tilfelle i noe spill hvor RP og PvP blandes på den måten så mange etterlyser, og dette er på grunn av at det ikke lar seg gjøre. Endret 27. mai 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Er litt skuffet over at ingen kan New Life Rule på serverne! Hadde akkurat drept en Stygier som fornermet det Cimmerianske folket. Så kom han rett fra Spawn og angrep meg! Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Bellicus, PvP-server har ikke noe med rollespilling å gjøre - det har aldri hatt det og vil heller aldri komme til å ha det. PvP = ganking - og dette passer rimelig dårlig sammen med rollespill. Men RP-PvP-servere fungerer likevel som de skal, det er forskjellig fra RP-server og også forskjellig fra PvP-server og gir en helt ny "smak" til spillet. Du vet at det ikke eksisterte RP-PvE servere før det ble stemt frem noen dager før release, sant? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 eMPea, Ingen tvingte noen til å begynne å spille med en gang, eller å fortsette å spille der. Jeg syntes ikke synd på en person som ikke klarte å vente noen dager med å spille, eller som enda han klager faktisk liker serveren så godt at han ikke vil begynne på nytt et annet sted. Jeg mener, når du lager deg en karakter på en PvP-server så sier du "ganking i massevis - ja takk!" - uansett hvilket spill det er snakk om. Og at RP kommer i siste rekke etter PvP sier seg selv, og det finnes ikke unntak til dette heller. Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) nvm Endret 27. mai 2008 av eMPea Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg mener, når du lager deg en karakter på en PvP-server så sier du "ganking i massevis - ja takk!" - uansett hvilket spill det er snakk om. Og at RP kommer i siste rekke etter PvP sier seg selv, og det finnes ikke unntak til dette heller. Du har helt feil holdning når du sier at "rp kommer i siste rekke", når du er på en rp-server så er det for å rollespille. Det er heller ikke grader av rollespilling, enten er du IC eller så er du OOC. Hvis du hopper inn og ut av IC og OOC så har du i bunn og grunn ingenting å gjøre på en rp-server. Og dersom man vil fokusere på pvp og liker å kverke andre så bør man også ha en god historie som støtter dette. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Kan du svare på spørsmålene mine? Les innlegg #23. Bellicus, Er helt enig angående det med RP-server, men det må du ikke sammenligne med en RP-PvP-server som er noe vidt forskjellig. Hvis du ikke tror meg så kan du se om du finner en eneste server hvor RP-PvP er lik RP-server.. Problemet er at mange RP'ere kun har spilt på normal-servere og prøver seg på en PvP-server uten å vite hva PvP dreier seg om. De har urealistiske forventninger til RP-PvP-serveren dere begynner på, og bare for å gjøre det helt klart - en RP-PvP-server mener jeg appelerer mye mer til de som tidligere har spilt på PvP-server enn de som har spilt på RP-server tidligere. Dersom du spiller på en RP-PvP-server og er misfornøyd er problemet at du har valgt en servertype som ikke passer deg. Du kan gjøre tre ting, to av disse er konstruktive mens den tredje er destruktiv; 1. Bli vant med PvP og like det. 2. Finne en annen server som ikke gir deg hodebry. 3. Klage over problemet selv om det ikke noensinne kan løses eller fikses. Endret 27. mai 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hvor i alle dager får folk denne forestillingen fra at rp-pvp servere ikke er en rp-server? Nøyaktig de samme reglene gjelder for en rp-pve server og en rp-pvp server. Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Les innlegg #23. Beklager. Overså innlegget ditt. *snip* Poenget er at: 1. Du rollespiller ikke. 2. Du har ingenting å gi communitiet på en slik server, ødelegger for den gruppen spillere som i følge Funcom setter normen på serveren. 3. Kommer hit og klager på at oppførselen din blir klaget på av rollespillere. (og andre som ikke har noenting der å gjøre, men de bryr vi oss ikke om). 4. Du rollespiller ikke. 5. Du hører ikke hjemme på en RP-server hvis du ikke vil tilpasse deg til rollespillerne. Endret 27. mai 2008 av eMPea Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 jeg syntes RP-PVP server bør fjernes de som vil gange spiller på PVP og de som ikke vil bli ganket spiller på PvE. easy as that jeg skal iverfall spille på PvE Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) eMPea, Ofte har jeg litt høyere forventninger til rollespillere enn andre personer, jeg innbiller meg at en som rollespiller vil ha større forståelse enn en som for eksempel spawn-griefer. Hvor jeg har dette fra vet jeg ikke, men kanskje har det sammenheng med at rollespillere typisk sett leser bøker og setter seg inn i det de holder på med. Du har ikke fått med deg at jeg både rollespiller og passer på å ikke ødelegge stemningen for andre, og heller ikke hva jeg klager over (kontinuerlig jamring i chat-kanalene fra misfornøyde spillere). Gjetter jeg riktig hvis jeg tror du er en av de mange som spammer general-chatkanalene med klaging over å bli drept av andre? Endret 27. mai 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Er av den mening at ordentlig RP ikke går ann på en PVE SERVER!! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Du får ikke ordentlig RP uten å samle en stor gruppe likesinnede mennesker, dette kan du klare innenfor en guild men ikke over en hel server. Å legge til PvP umuliggjør også det mange anser som "ordentlig" RP. Den perfekte serveren for RP finnes ikke, og vil heller aldri komme, det er bare å finne en server du er fornøyd med eller la være å spille. Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Gjetter jeg riktig hvis jeg tror du er en av de mange som spammer general-chatkanalene med klaging over å bli drept av andre? Nei, men skjønner frustrasjonen deres og respekterer at serveren eksisterer på rollespillenes premisser. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 eMPea, Dersom det hadde vært mulig på en eller annen måte å imøtekomme rollespillernes ønsker ville jeg ha støttet deres sak, men det er det ikke. Det de vil ha finnes ikke, ingen kan gi dem det de ønsker. Og når de forsurer spillet for oss andre ved å konstant være negative og grinete så klarer ikke jeg å ha så mye medfølelse med dem. Jeg mener, tenk om jeg skulle klage konstant i general-chat over at det ikke fantes apache-helikopter som man kunne ganke i.. Kan tenke meg du ville heller bedt meg spille noe annet enn å vise medfølelse og forståelse - og det er det dette går ut på. Man sanker ikke forståelse ved å klage over noe som overhodet ikke kan eller vil løses/ordnes. Lenke til kommentar
NewGUY Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Kan du svare på spørsmålene mine? Les innlegg #23. Bellicus, Er helt enig angående det med RP-server, men det må du ikke sammenligne med en RP-PvP-server som er noe vidt forskjellig. Hvis du ikke tror meg så kan du se om du finner en eneste server hvor RP-PvP er lik RP-server.. Problemet er at mange RP'ere kun har spilt på normal-servere og prøver seg på en PvP-server uten å vite hva PvP dreier seg om. De har urealistiske forventninger til RP-PvP-serveren dere begynner på, og bare for å gjøre det helt klart - en RP-PvP-server mener jeg appelerer mye mer til de som tidligere har spilt på PvP-server enn de som har spilt på RP-server tidligere. Du snur jo hele greia på hodet. En RP-PvP server er en server hvor man kan bruke PvP som en del av rollespillingen. Og ganking har ingenting med rollespilling å gjøre. Det er kke en PvP server hvor man kan drive med rollespill. Om det er en slik server du er på jakt etter så får du holde deg til en vanlig PvP-server. eMPea, Dersom det hadde vært mulig på en eller annen måte å imøtekomme rollespillernes ønsker ville jeg ha støttet deres sak, men det er det ikke. Det de vil ha finnes ikke, ingen kan gi dem det de ønsker. Og når de forsurer spillet for oss andre ved å konstant være negative og grinete så klarer ikke jeg å ha så mye medfølelse med dem. Her viser du igjen hvor langt ute på jordet du og din tankegang er. Det er da fullt mulig for deg å imøtekomme rollespillernes ønsker. Det er bare for deg å gi F i gankingen det. At andre driver med ganking betyr ikke at du MÅ gjøre det samme. eMPea, Ofte har jeg litt høyere forventninger til rollespillere enn andre personer, jeg innbiller meg at en som rollespiller vil ha større forståelse enn en som for eksempel spawn-griefer. Hvor jeg har dette fra vet jeg ikke, men kanskje har det sammenheng med at rollespillere typisk sett leser bøker og setter seg inn i det de holder på med. Hvorfor skal en rollespiller ha større forståelse for en som spwawn-griefer? spawn-griefing har ingenting med RP å gjøre, og skaper derfor mer frustrasjon for en RPer enn for en som er på en ren PvP-server. Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) RP-serverne er PVP slik at geekene kan angripe hverandre når sitasjonen tilsier det; ganking har ingen ting med RP å gjøre. Sorry, men du er bare en griefer som ødelegger moroa for resten. Tipper du valgte RP fordi det er lett å slakte rollespillere, mens du hadde fått grisebank på en ordentlig PVP-server.. Endret 27. mai 2008 av Frank2004 Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Pycnopodia, Dersom det hadde vært mulig på en eller annen måte å imøtekomme dine ønsker ville jeg ha støttet deres sak, men det er det ikke. Det de vil ha finnes ikke, ingen kan gi deg det du ønsker. Og når du forsurer spillet for oss andre ved å konstant være negativ og grinete (samt ganke oss uten grunn) så klarer ikke jeg å ha så mye medfølelse med deg. Jeg mener, tenk om jeg skulle klage konstant i AoC-forumet over at det bare er griefere og RP-hatere på RP-PvP-servere.. Kan tenke meg du ville heller bedt meg spille noe annet enn å vise medfølelse og forståelse - og det er det dette går ut på. Man sanker ikke forståelse ved å klage over at folk ikke liker at man bryter reglene og at det overhodet ikke kan eller vil løses/ordnes. PS: Ikke ta dette seriøst. Bare vil få fram det er litt frekt å si til rollespillere at de skal fjerne seg fordi man vil ha serveren slik man selv vil, til tross for at den er laget på rollespillernes premisser. No offense intended. EDIT: Pun-en min er også basert på det faktum at whinere vil finnes så lenge det finnes griefere, så er nok vanskelig å gi deg det du vil ha. Har mer sympati for whinerne enn du though. EDIT2: A little mechanic slated for post launch called the Griefer Prison. This will involve griefers paying the cost for camping lowbies by incurring a bounty on their head and if captured they will have to bribe said bounty hunter or be sent to prison where they will stay until they serve their hard time in the form of some tedious questing. Krysser fingrene for at det blir større straffer på RP-PvP. (større pengebeløp/fengselstraff). Endret 27. mai 2008 av eMPea Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå