Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Respons på engelsk - powerpoint

Anbefalte innlegg

Hei!

Har prøvemuntlig i engelsk VG1, oppgaven var å lage en problemstilling omkring et tema som er/var knyttet til engelsk-talende land. Jeg valgte enkelt og greit Elvis Presley og hvorfor han ble så kontroversiell.

Har laget en PP rundt dette og kunne tenkt meg litt respons på strukturen, språket og argumentene som er brukt.

Rekkefølgen på sidene kan virke rar, men vi fikk beskjed å gjøre det på denne måten. Med kildene først og deretter vise disposisjonen for fremføringen.

Setter stor pris på hjelp :)

The_King_03.ppt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir vel bare pirk egentlig ;)

Det er bra at du presanterer hva du skal snakke om først.

*PBS - Publig Broadcasting Service alle bokstavene er store

*summarizing the sources

*upon? regarding,concerning, about, on the subject of, on the topic of, as regards, apropos , vis-à-vis...velg og vrak....men ikke upon. Høres rart ut for meg ihvertfall.

*med way of presenting the problem, mener du den oversiktsgreia? Da kan du kalle det "a way" eller "my way"(no pun intended) eller method.eller overview. your choice.

* Ville kanskje kalt det Sun Records, er ihvertfall det navnet jeg har hørt blitt brukt mest. Men du vet vel best.

*"a white boy with a black voice"

*grown-ups=adults

*kanskje skrifta på den siste sida blir litt liten å lese mens den er på veggen?

*Censor on television? Mener du censorship?

Du er bedre i powerpont enn meg ihvertfall.

Det er også bra at du ikke har hele foredraget på powerpoint, men stikkord. Vet om mange som har fått trekk for å skrive lange setninger, så folk bare blir sittende og lese.

Visste ikke at han hadde enegget tvilling.

Lenke til kommentar

Litt små ting, når du har "bullet" foran ting er det best at det er likt I starten av det du sier. Slik at det ikke blir slik:

* Noe

*Annet

En annen ting er at det kanskje ikke vits i å klikke for å få starten på en foil.

Den første foilen med innhold tror jeg du kunne delt i 2 foiler. Det kan være lurt å avslutte med oppsummering av det du har snakket om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...