mamobr Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Kjøpte meg denne Fujitsu-Siemens Amilo PRO V3405 T5200 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=53195 da denne var på tilbud til 3995 i starten av Mai. Den har dog 90 W strømforsyning og 667 Mhz RAM. Med en gang jeg fikk den oppgraderte jeg til 2 gb med en 1 gb Corsair brikke http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=318078 Første 2 ukene gikk maskinene knirkefritt, men siste uken har jeg hatt 1-2 blåskjermer hver dag. Jeg byttet standard brikke med en identisk med den jeg først oppgraderte med uten at det så ut til å hjelpe. Den skal og være beregnet for 2 gb ram. Jeg kjørte memtest86+ tre runder uten feil, men maskinen sliter med prime95 på alt unntatt small FFTs, da blir fatal error. Ser heller ikke ut til å være problem med harddisk ifølge Seatools. Er det rimelig å tro at problemet ligger i RAM, selv om den skal være beregnet for det, og den fungerte godt de første ukene? Eller kan feilen ligge i andre komponenter eller i software? Kan f eks. formatering kurere blåskjerm? Lenke til kommentar
elo_ Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Neste gang du får blåskjerm, så skriv ned hvilken feilkode du får. Da er det enklere å finne ut av om det er en software eller hardware-feil. Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 PCen rebooter så fort etter blåskjerm at jeg har ikke sjangs å få skrevet det ned. Tror faktisk det er hardware. Ser ihvertfall på kontrollpanel, Problemer og løsnniger at jeg har hatt 'This problem was caused by an unrecoverable hardware error that caused the operating system to stop functioning'. Ser også det er noe forårsaket av Logitech Setpoint, men tviler det er noe som har gitt blåskjerm. Lenke til kommentar
elo_ Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Vil nok tro at det er en hardware-feil, ja. Du kan stoppet rebooten ved å gå til kontrollpanel - system - avanserte instillinger. Under Oppstart og gjenoppretting klikker du innstillinger og fjerner haken for "start på nytt automatisk". Da vil feilmeldingen bli stående slik at du får tid til å se hva som står der. Lenke til kommentar
mamobr Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Ok. takk for den. Men 'kjedelig da'. Enda ikke hatt blåskjerm i dag... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå