Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Treningslære-eksamen for VKII

Anbefalte innlegg

Er vel ikke bare jeg som går idrett her eller? Avsluttende eksamen i Treningslære. Leste litt over istad, er ingen vits å begynne å lære seg ting nå, kan man det ikke så kan man det ikke.

Håper vi får ett eller annet som treningsplanlegging, mental trening, treniningsoppsett etc. Får vi energiomsetning eller bevegelseslære, er jeg fuck'd.

Noen andre som går idrettslinja her, og skal ha eksamen imorra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Treningslære. det er som dårlig musikk i ørene mine! Har lest litt gjennom boka jeg og, men satser heller på noe planlegging, for da står jeg hvertfall.

Vi får garantert ikke fakta-oppgaver. Da hadde jeg også hatt problemer...jeg er best på det du sier, nemlig å skrive masse piss om planlegging og kostholt etc. Hadde tentamen med slike oppgaver i russetiden, skrev 14 sider og fikk 5+. Får vi noe av det samme imorra blir jeg overlykkelig :)

Lenke til kommentar

Vi har fått beskjed om å se litt over energiomsetning og bevegelseslære vi. Men tipper at det ikke er noen vits å pugge noenting som helst fra 1. året ettersom dette er for det meste kjent stoff som ikke kommer.

Tentamen fikk jeg 4 på. Vi måtte lage treningsopplegg, skrive om energiomsetningen (hater det!) og om idrett og helse. Bomma litt på energiomsetningen..

Lenke til kommentar

Treningslære her og ja.

Vi fekk beskjed av læraren vår å lese om rørsleprinsipp knytt til teknikken i vår eigen idrett. Mental trening og korleis ein best kunne førebu seg til konkurranse. Sjå på treningsplanlegging og spesielt periodisering og treningsbelastning, samt at vi burde ta ein kikk på arbeidskrava som idretten stiller til deg som utøvar.

Har nesten ikkje lest noko om energiomsetning og livsstil, så eg satsar på ein del om treningsplanlegging o.l er de eg kan best :)

Lenke til kommentar

Treningslæreeksamen her og ja!

Treningsplanlegging er viktig, det har kommet på hver eneste eksamen siden 2003. I tillegg setter jeg en knapp på mental trening og idrettspsykologi. Sist det ble spurt om dette på en eksamen var i 2005. Energiomsetningen kom høsten 2007, mens bevegelseslære kom våren 2007 så jeg regner med det ikke kommer.

Lest gjennom en god del av årets stoff, og gleder meg mest til å gå ut døra for da er jeg ferdig med alle skriftlige eksamner. :D

Lenke til kommentar
Treningslæreeksamen her og ja!

Treningsplanlegging er viktig, det har kommet på hver eneste eksamen siden 2003. I tillegg setter jeg en knapp på mental trening og idrettspsykologi. Sist det ble spurt om dette på en eksamen var i 2005. Energiomsetningen kom høsten 2007, mens bevegelseslære kom våren 2007 så jeg regner med det ikke kommer.

Lest gjennom en god del av årets stoff, og gleder meg mest til å gå ut døra for da er jeg ferdig med alle skriftlige eksamner. :D

Ah, høres bedre ut med mental trening og idrettspsykologi :) Lettere å lære seg. Noen som har eksempler på helt råe arbeidskravsanalyser, kapasitetsanalyser og ulike planer?

Lenke til kommentar

Treningslære eksamen i morra sjøl.. Som trådstarter sliter jeg voldsomt hvis bevegelseslære eller energiomsetning kommer inn i bildet :p

Håper på mye om mental trening, kosthold, restitusjon osv. Treningsplanlegging går greit det også. Bare jeg slipper den fysiologiske driiten.

Lykke til i morra folkens! Alt avhenger av oppgavene! Fikk sekser på GK eksamen, men dette blir nok hakket verre.

Lese litt på senga nå, så er det RESTITUSJON fram mot eksamen :p

Lenke til kommentar
faen den treningslære eksamen var lett!! :) mye skrev dere?

Lett og lett, spørsmålene var så brede så man kunne skrive mye, men så spørs det på hva de sensorene ville ha med eller ikke. Siste spørsmålet var jo så bredt at kan sikkert kunne brukt 5 timer bare på det. :ermm:

Skrev 19,5 side...

Lenke til kommentar

Brukbart fornøyd med oppgavene, var veldig mye man kunne skrive egentlig, så jeg skrev ganske mye egentlig, syntes det ikke stod greit nok forklart i oppgavene, så det ble veldig mye synsing. Oppgavene kunne vært bedre, men mye verre, vi kunne fått energiomsetning, takk gud for at vi slapp. Veldig deilig at jeg akkurat såvidt leste over litt bevegelseslære i går, puh. Skrev 16 sider, håper på en bra sensor.

Håper på en 4, jeg fikk 5 på tentamen tidligere denne måneden, det var en tidligere eksamensoppgave det og, men jeg føler læreren min er snill med oss, så jeg hadde vært storfornøyd med en 4.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

heilt greie oppgåve syns eg, men som sagt va dei ganske vide. Det var så mykje vi kunne ta med

Eg skreiv rundt 20 side, håpa på ein femmar.

Kjempeglad for at lærar vår nesten sa kva oppgåve vi fekk, gjennom å fortelle oss kva vi burde lese spesielt grundig på :D

Glad eg e ferdig :)

Lenke til kommentar
heilt greie oppgåve syns eg, men som sagt va dei ganske vide. Det var så mykje vi kunne ta med

Kjempeglad for at lærar vår nesten sa kva oppgåve vi fekk, gjennom å fortelle oss kva vi burde lese spesielt grundig på :D

Jeg så at i posten din i går at dere fikk beskjed akkurat på hva dere skulle lese på. Beklager at jeg spør, men det er vel strengt tatt juks?

Lenke til kommentar

Tviler på at læreren dems VISSTE hva oppgaven var, men det er faktisk mulig å synse seg fram til noe ved å se på gamle oppgaver. Kan finne et slags system. Selv hadde vi gjennomgått 3 av 4 oppgaver på tavla i forkant :) Ren skjær flaks.

Lenke til kommentar

Jeg så at i posten din i går at dere fikk beskjed akkurat på hva dere skulle lese på. Beklager at jeg spør, men det er vel strengt tatt juks?

ingen juksing her. læraren ringte til alle i klassen å sa berre kva det var lurt å lese på, fekk ingen beskjed om at vi fekk alt dette på prøve. han ringte dessutan av fri vilje, vi hadde ikkje spurt han om noko. vil ikkje kalle det for juks

Lenke til kommentar

Jeg skal ha eksamen i morgen. Jeg kommer vel mest sannsynlig til å få samme oppgaver som dere vil jeg tro.

Hadde også heldagsprøve for litt siden, og der skrev jeg veldig vide oppgaver. Er det noen som kan si noe om hva dere fikk og hva jeg bør lese på? V har fått veldig veldig lite hjelp av læreren vår. ( Vi er litt uheldige med vår lærer i treningslære. Hadde vikar på torsdag, og bare på de to timene lærte jeg vanvittig mye. Da gikk det opp for meg enda en gang hvor uheldig vi har vært med læreren vår.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...