Gå til innhold

Kommentartråd - Blue Green Dragon

Anbefalte innlegg

The Blue Green Dragon

Kommentar Tråd!

Her skal alle kommentarene for mitt casemod prosjekt foregå, har du noen ideer så post mer enn gjerne ettersom at jeg er litt blank på jeg skal gjøre etter at jeg fikk 2 grønne 2 røde og 1 blå katode istedenfor 6 blå :dontgetit:

Diskuter gjerne om du syns bildene er stygge eller dårlige så skal jeg forbedre det, og ja det blir ingen bilder her i kommentartråden men ta en titt, på prosjektet mitt og følg linken nedenfor.

ARBEIDSLOGG!

Det som er nå er litt venting, venter på sponplater og pleksi glass og silikon tube, så vær tålmodig og kom med ideer imens, jeg tenkte litt og ha kabinettet i trapez eller et kvadrat. KOM MED IDEER FOLKENS!!

Mvh. Kevin, WildWolF

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spennande :)

Kjem til å følge med her så godt som mulig. Likte namnet prosjektet fekk :!: Grønt og blått blir sikkert stilig :thumbup:

PS. Skal du måle dragen på kabinettet eller har du nokon annan plan?

Tusen takk for at du følger prosjektet.

Den dragen er jeg veldig usikker på hvordan jeg skal få til, så kom gjerne med forslag! tenkte at jeg skulle ha den midt oppå kabinettet, og finne en grei drage som er lett og følge i noe materiale som f.eks metal.

Skal komme nærmere på dette senere!

Lenke til kommentar

Kan bli artig dette her. Skal sjekke innom å se av og til.

Litt info om plexien på Clas Ohlson, den er kjempe fin den. De som har grønnskjær i siden er kanskje ikke så veldig, men de som du sier er hvite utenpå, de er ikke det. ;) Det er bare en folie som beskytter platen, tar du av denne så er den helt klar, helt lik en rute (dersom det ikke kommer riper på den).

Her ser du plexi jeg har brukt som kommer fra CO:

05012008.jpg

Både toppen på harddisken(nei, den funker ikke lengre) og fronten med tekst på er fra CO. ;)

Lenke til kommentar
Kan bli artig dette her. Skal sjekke innom å se av og til.

Litt info om plexien på Clas Ohlson, den er kjempe fin den. De som har grønnskjær i siden er kanskje ikke så veldig, men de som du sier er hvite utenpå, de er ikke det. ;) Det er bare en folie som beskytter platen, tar du av denne så er den helt klar, helt lik en rute (dersom det ikke kommer riper på den).

Her ser du plexi jeg har brukt som kommer fra CO:

05012008.jpg

Både toppen på harddisken(nei, den funker ikke lengre) og fronten med tekst på er fra CO. ;)

Ok, da vet jeg det. Men tror jeg skal bort til en glassmester eller lignende og få tak i, ellers så tror jeg at jeg hadde noe nede i kjelleren. :hmm:

Plexien som du så er slik fordi det er beskytelsesplast utenpå ;)

Jup, han over deg forklarte det, men takker uansett! :thumbup:

Her er nokre eksempel på dragar du kan bruke...: :p

Mulig du berre vil ha skuggane, slik som bilde nr. 1 viser...?

post-157801-1211995315_thumb.jpg

post-157801-1211995322_thumb.jpg

post-157801-1211995334_thumb.jpg

KONGE :thumbup: , den første dragen vil garantert bli brukt visst ingen kommer opp med noe mer genialt, noen forslag til hvordan jeg kan få denne over til en treplate eller metall? :new_woot:

------------------------------------

Hvordan skjærer man pleksi glass?

Vet noen hvor man kjøper blå UV maling?

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar

Tydligvis ikke:P Hvis du printer ut bildet og klipper ut dragen, så tar du litt vanlig "skolelim", altså sånn jallasgreier fra nille(det er enkelt å fjerne, men maskerer godt), og så limer du fast dragen på siden. Deretter lakker du siden, og voilá: Du har en drage på kabinettet:)

Lenke til kommentar

Takk for kommentar conflict.

Ehm, jeg tror jeg skal gjøre det med dremel og lakk, polere hvor jeg skal ha dragen også tegne opp dragon for og så spraye på en grønn drage og lakkere med uv maling.

Appropos UV maling, hvor selger de det?

Lenke til kommentar

Har nå en ny teori på dragen: jeg skal skjære ut dragen i treverket og sette en grønn og en blå katode like ved så dragon på en måte "stråler" ut. Noen som tenker at dette er gjennomførbart? Innslag vennligst.

Driver og kutter treplater for tiden, så update kommer om ca. 1-3 dager.

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Et kult prosjekt...

Virker bra til nå... :)

Lykke til videre med byggingen ;)

Fint photoshoppet i første post ;)

Sykt mange vifter og katoder :O

Hvor stor er Psu'en? :tease:

Lykke til ;)

PSU er desverre ikke på mer enn 500 watt.

Kommer kjempe update idag tenker jeg, visst jeg ikke skal kjøpe TV.

Takker for alle flotte svar :D

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar
500 watt holder nokk ;)

Gleder oss til update, spennende og se hva du får til :D

Takker, om rundt 2 timer begynner jeg og skjære ut de forskjellige delene til kabinettet, altså i spon, mens jeg tenker at de tar enda litt lenger tid med plexien, er ikke noe flink med det :no:

Men gleder meg til en ny update jeg også, har skuffet med null updates over lang tid, har gjort en del feil.

Lenke til kommentar
500 watt holder nokk ;)

Takker, om rundt 2 timer begynner jeg og skjære ut de forskjellige delene til kabinettet, altså i spon, mens jeg tenker at de tar enda litt lenger tid med plexien, er ikke noe flink med det :no:

Men gleder meg til en ny update jeg også, har skuffet med null updates over lang tid, har gjort en del feil.

Har hørt at du må bruke sånn spesial sag vis du skal skjære i plexi uten at den sprekker?

Skal ihvertfall vi bruke på prosjektet vårt...

Lenke til kommentar
500 watt holder nokk ;)

Har hørt at du må bruke sånn spesial sag vis du skal skjære i plexi uten at den sprekker?

Skal ihvertfall vi bruke på prosjektet vårt...

Skal sjekke prosjektet ditt senere, driver på med mitt nå :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...