Gå til innhold

Sjørøvere vil sette Sea Org fri (Og finne Scientologi sin unndratte skatt)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De viktigste hovedkvarterene for Scientologi er i Los Angeles (California), Hemet (California), Clearwater (Florida), København og East Grinstead (England). I East Grinstead kjøpte Hubbard et herskapshus og de bygde en borg der inne.

Forrige helg var noen ute på bygda i England og holdt en liten protest:

Barna hans fikk ikke leke med de andre før de hadde skrevet under å en milliard års kontrakt. Herre Jemini.

Camera hide fail:

o07ay0.jpg

Wise Beard Man er tilbake på YouTube:

Og på Vimeo:

vimeo.com/xenutv

Endret av MrGs
Lenke til kommentar
Hvordan kjenne igjen en destruktiv kult:

...

Mye av dette passer på scientologi, men ikke alt. For eksempel brukes det ikke "love bombing" i scientologi - det er noe man finner mer i Moon-sekten.

Jeg hadde oppfatningen av at love bombing er nøyaktig hva de bruker i forbindelse med deklarasjon av wins etter en runde med auditering - for å forsterke følelsen av aksept og fremgang etc etc...

Har jeg misforstått?

Lenke til kommentar

"Love bombing" i denne sammenhengen refererer til organisert og planlagt bruk av oppmerksomhet, fysisk kontakt og "kjærlighet" på mulige rekrutter i enkelte sekter. Etter det jeg ser er ikke dette noe som Scientologi bruker - de viser like oppmerksomhet for rekruttene - og maser på dem dag og natt - som timeshare-selgere gjør; men jeg synes dette må behandles separat fra "love bombing".

Bruk av "win"-lister er også noe annet. I "Mind Control Made Easy"-filmen passer dette bedre med teknikken vist på 8:20-8:58

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

Det var flere mini-tokt i helgen. Jeg hadde tenkt å vente på alle bilder/video før jeg rapporterte om dette, men det er visst noen tekniske problemer som fører til forsinkelse med å få dem på nett. Inntil da, en kort oppsummering:

På fredag ble det delt ut flygeblader på Karl Johan. Nye folk ble "rekruttert" til demonstrasjonen 14. juni.

På lørdag var det tid for å ta på sjørøveruniform og dra på en båttur. Andre reisende som lurte på hva uniformen og flagget var, fikk seg en prat og et flygeblad hvis de ville ha. Vi hadde med på flere språk. Mannskapet fikk også flygeblad.

På søndag kom vi tilbake til båten, og fikk beskjed av mannskapet om ikke å dele ut noen flygelbader selv til folk som spurte om å få, fordi det distraherte folk fra turopplevelsen. Så vi bare slappet av og nøt finværet.

I tillegg til dette var det vel flere som delte ut andre steder, men de har jeg ikke hørt fra.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

Ser ut som om jeg får med meg annenhver demonstrasjon. :p

Februar, ikke mars, april, ikke mai, men nå på lørdag skal jeg være med igjen. Noen tips til å kjøpe/lage et bra piratkostyme? (Helst relativt billig.) Og jeg håper noen har med en megafon. Jeg vil gaule igjen. :D

red: megafon og mikrofon er vel ikke helt det samme...

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg har med høyttaler/megafon.

Er det noen musikk-ønsker? Hvis det finnes på iTunes eller Amazon sitt online MP3-salg får jeg tak i det.

Her er det jeg har så langt (merk at det også er karaoke/instrumental-versjoner av enkelte sanger):

piratesongs1tw1.th.jpg

raidcd1jh4.th.jpg

Når det gjelder piratkostyme, så har apoteket billige øyelapper for dem som vil ha det (merk mulig svimmelhet ved uvant bruk av øyelapp), og man kan sette sammen ting fra Fretex eller raide svigerforeldrenes roteloft etter gamle klær. Hvis du vil være marinegast kan du ta en vanlig dressjakke og sette på noen gullstriper rundt ermene. Ellers så bærer pirater de klærne de har for hånden. Selv den britiske marine hadde ingen uniformer for sine offiserer i begynnelsen, og etter at offiserene fikk uniformsplikt hadde fremdeles mannskapet bare vanlige seilerklær.

Oppdatering:

Folk sier festmagasinet Standart har kostymer.

---

Ett av de største motebladene i USA hadde en kort artikkel i siste nummer. Her er den på nett:

http://www.glamour.com/news/articles/2008/06/scientology

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

Stu Wyatt er løslatt, og har fått beskjed om at han ikke kan bevege seg Scientologene inntil videre, men det han er tiltalt for har ingen sammenheng med Scientologi. Han sitter i rullestol har en MS-lignende sykdom, og han har lenge vært forkjemper for medisinsk bruk av marihuana uten at han har blitt tatt av den grunn - så det han ble arrestert for var marihuanaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...