Gå til innhold

Prosjekt - Blue Green Dragon kabinettet - Update 8 - Kabinettet er satt sammen!

Anbefalte innlegg

The Blue Green Dragon

En arbeidslogg av WildWolF^

5yrgok.png

Blue Green Dragon fant jeg på da jeg tenkte; Hmm, skal lage et kabinett som kjøler bra og lyser blått og grønt, da tenkte jeg Blue Green Dragon, skal prøve og få til en drage på siden av kabinettet og vell, skal lage kabinettet ut av pleksi glass og spon plater, male alt svart og ha rundt 9-12 katoder inne i maskinen, skal ramse opp en liste med ting som jeg har tenkt å bruke:

6x Blå katoder.

3x Grønne Katoder.

6x invertere til katodene.

2x Forlenger kabler til katodene.

6x 120mm blått lysende vifter.

Muligens 3x 80mm vifter, derved to av dem blå.

Lian Li Hovedkort brett.

Sunbeam Vifte Styring. (tviler på at denne skal være med ettersom at den er rød, så skal nok ha denne i hoved pcen.

Spon plater.

Pleksi glass, har ikke det enda så hvis noen har noe liggende i Oslo så ta kontakt.

Godt humør og mye posting.

Maskinvare:

Alt solgt.

Sponsorer:

KIWI_minipris_14757acopy.jpg

-Kiwi Teisen sponser prosjektet med 200kr. :!:

All sponsing er hjertelig velkommen, alle sponsorer vil ble nevnt her.

Detaljer:

Dette er en del dårlig maskinvare men visst noen har noe brukbart liggende som de ikke trenger så bare si ifra.

Kabinettet kommer til og være helt svart og pleksi glassene vil være malt i gjennom siktig uv maling i blått, muligens en drage logo på siden av kabinettet, og kabinettet skal lyse ganske godt, det skal ha gode kjøle muligheter derfor tok jeg med 6x 120mm vifter som lyser blått, og da er vi klare til tja, 2 mnd med bygging av kabinett.

Det vil komme masse bilder så bare hold fast.

FLERE BILDER ENN DET SOM ER I LOGGEN FINNER DU HER: http://photobucket.com/thebluegreendragon

Alle innslag og ideer postes her i KOMMENTAR TRÅD!

Endret av Teh WolF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update #1 - Pakken fra Microplex!

Da fikk jeg pakken fra Microplex, fikk dessverre bare feil katoder, bestillte 2x blå katoder 30cm, 2x blå katoder 20cm og 2x 10cm, men fikk 2 grønne, 2 rød og en blå så det blir litt anderledes, men fikk de 6 viftene :!: Det værste var vell at jeg ikke fikk den fox'en det har aldri skjedd før fra microplex :cry:

Da var en bestilling på 5 blå katoder fra netshop i boks, så jeg håper de kommer fort!

Bilder:

Her sere dere alle dele jeg fikk fra microplex

2qiwai9.jpg

Viftene

6xx53l.jpg

Katodene, strips, start bryteren, skruer og invertere

1z3z28j.jpg

KOMMENTAR TRÅD!

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar

Update #2 - Pakken fra netshop!

Da har jeg vært og henta de 5 katodene pluss 3 invertere fra netshop, og bilder kommer under!

Bilder:

Pakken fra netshop med katoder og invertere!

2vxlshi.jpg

2lc6xpt.jpg

2moqmb4.jpg

Lim pistolen!

11grgja.jpg

Det jeg har til modden nå!

fmoytw.jpg

La faktisk ikke merke til redbullen før nå :tease:

Men beklager at denne kom inn i bilde.

Også var jeg på clas ohlson og så etter diverse ting, men det eneste jeg fant var en lim pistol, som dere ser over!

Men pleksi glassene som er der, er jo helt grønne eller så er de hvite på utsiden osv. Så skal til en lokal glassmester og spørre etter pleksi glass, men visst noen har noe liggende så ta kontakt.

Er det noe dere savner? Post det i kommentar tråden under!

KOMMENTAR TRÅD!

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar

Update #3 - PC delene!

Da demonterte jeg den gamle PC-en og fikk delene ut, så jeg har da EN fancy del som er blå og grønn, altså strømforsyningen. Dette da mest fordi det går ann og se inn i den og den har to blått lysende vifter! STAY TUNED!

En ting, blitzen gjordet alt litt mosete og lyst, og jeg syntes dette så litt tøft ut så jeg tok med bildene :grin:

Bilder:

PC delene samlet!

2cqo36c.jpg

Skjermkortet

nxkwzl.jpg

Hovedkortet

211oxle.jpg

Bakdelen på strømforsyningen

2weezie.jpg

Ramkort!

2lsclfl.jpg

Floppy/Brenneren

acpd28.jpg

Da legger vi litt tid i det og få tak i spon, dette kan ta alt fra 1-10 dager jeg vet ikke helt hvor jeg anskaffer dette, men jeg skal nok finne det ut, og om du skulle vite det, så skal jeg ha ca. 1CM tykk spon! Vet du hvor man anskaffer så si ifra i kommentar tråd!

JEG VIL HA FLERE KOMMENTARER!

KOMMENTAR TRÅD!

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar

Update #4 - Sponplater, lakkert hovedkort brett og lakkert brenner!

Ja da har jeg fått spon plater fra Tollpost Globe, det er 3 plater totalt og det er bilde av dem i bildene litt nedenfor.

Jeg lakkerte også brenneren og hovedkort brettet til PCen i svart så det skal se bedre ut i mørket osv.

Bilder:

Brenneren

2ho9zmg.jpg

Brenner fronten

b3pztg.jpg

Hovedkort brett etter første lag med lakk!

22z0r4.jpg

Sponplatene OBS: det står 3 stablet bak hverandre!

qnsh2b.jpg

Skal til danmark denne helgen, så neste oppdatering kommer litt sent, neste uke pga. muntlig eksamen, men jeg skal tegne opp litt i noen 3D programmer hvordan litt skal se ut, så noen forslag til lett lærte 3d programmer?

Litt mer aktivitet her nede i kommentar tråden!!

KOMMENTAR TRÅD!

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar

Update #5 - 3D Modeller!

Første 3D modellene, disse er bare skisser på en måte, de mer detaljerte vil komme litt senere i samme tråd! :hmm:

Så fort jeg er ferdig med målene og skissene/modellene så starter jeg og tegne og målene på sponplatene og skjærer ut (mest sannsynlig neste uke) intill da driver jeg og leter etter UV-maling på nettet uten noe hell. Vet du hvor man får kjøpt dette så post det i linken nederst på tråden (kommentar tråd)!!

Fronten

14tc7wg.jpg

Fronten fra en annen vinkel

xgk40y.jpg

Bakdelen

sqjckk.jpg

Jeg vil også gjerne ha noen ideer i kommentar tråden og litt kritikk til det jeg satte sammen :!:

KOMMENTAR TRÅD!

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update #6 - Mini update

Har gjort en grundig feil som har gjort at hele prosjektet har blitt kraftig forsinket men er nesten back on tracks nå, kommer vell ny update neste uke når jeg har fått skjært ut alt, og en del updates dagen etter det når jeg har fått satt sammen alt!

Fronten er ferdig men ikke skjært ut, 3x 120mm vifter foran og cd rom!

IMG_0203.jpg

Ny vifte på hovedkort brettet.

IMG_0204.jpg

Hvordan rommet mitt ser ut når jeg holder på med prosjektet!

IMG_0201.jpg

Har søkt diverse sponsorer og bare en har svart det hår gått 2 og en halv uke nå :\

Rapporterer tilbake i nærmeste tid hvor jeg har en kjempe update.

Masse flere bilder inne på: http://photobucket.com/thebluegreendragon

KOMMENTAR TRÅD!

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update #7 - Sponplatene ferdig utskjært

Da har jeg skjært ut sponplatene, men jeg har ikke satt det sammen dette kommer litt senere, ettersom at alt er ikke ferdig utskjært, jeg mangler ca. 4 utskjæringer i de platene jeg har, altså en utskjæring hvor jeg skal tilpasse hovedkort brettet, en utskjæring hvor jeg skal legge inn 5 vifter til, en hvor jeg skjærer ut vindu på høyre side av kabinettet sett forfra og en utskjæring til PSU.

Bilder:

IMG_0274.jpg

IMG_0275.jpg

IMG_0277.jpg

IMG_0279.jpg

Er ikke noe særlig og skrive om bildene, byggingen begynner senere, en feil og rette opp på en av platene :)

Mvh. WildWolF/Kevin

KOMMENTAR TRÅD!

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ny sponsor: Kiwi Teisen

KIWI_minipris_14757acopy.jpg

Da har jeg vært så heldig og blitt sponset av Kiwi teisen med 200kr av butikksjek Mats Knudsen, disse skal jeg da bruke på viftestyring fra zalman, muligens 2 om budskjettet rekker. (260 kr stykke) :grin:

Tenkte heller og kjøpe noen kabler som blir prioritering nå ettersom at kablene 20/24 pin til hovedkortet og 4 pin PCI-E ikke er lange nok.

Har også en update på lur, og hinter om at kabinettet er montert sammen og sparkles osv.

Kjempe update på vei.

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar

Update 8 - Kabinettet er satt sammen!

Da kom updaten med kabinettet satt sammen, det er ikke pusset eller sparklet ferdig enda, det kommer litt senere så det er ikke ferdig, det er heller ikke ferdig utskjært bak og oppå men det skal jeg fikse innen de neste to ukene.

Grunnen til at sparkelen er så klinete er at når jeg skal slipe ned vil jeg a minst mulig flis og jevnere flate.

Og jeg må si at kabinettet skal ikke se sånn ut, det kommer til og bli pussing med pusse maskin deretter fin pussing med dremel. Kommer til og bli kjempe bra til slutt!

Kabinettet

IMG_0286.jpg

Annen vinkel

IMG_0288.jpg

Bakfra

IMG_0287.jpg

Sparkel fra Maxbo Proff

SPARKEL.jpg

Den som sponser prosjektet med 1000kr skal få navnet sitt i tøff skrift på pleksi glasset på siden med UV tusj som lyser når PC'en er skrudd på, blir da en del bilder av resultatet.

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar

Notat: Bestilling hos netshop

Dette er bare en notat og ingen update!

Da har jeg gjort en liten bestilling hos netshop på ting jeg trenger!

Untitled-2.jpg

Legg merke til datoene når det skulle være inne på lager :tease:

Det er da forlengere til PSU hvor kablene 4 pin og 20+4 pin blir 30cm lenger!

Noen som har noe passende kabelstrømper eller nye kontakter i blått eller grønt til og erstatte de andre?

Isåfall PM meg jeg betaler porto! :D

Da venter vi spent på når disse kommer inn på lager!

Mvh. WildWolF/Kevin.

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...

Da starter jeg opp prosjektet igjen ved slutten av ferien. Synes det har vært nok ventetid nå!

Ved enden av ferien har jeg jo 2 uker hvor jeg ikke har noentingen å gjøre, og jeg har selve prosjektet dit jeg skal. Så da vil hele casemodden være ferdig mest sannsynlig.

Beklager alle skuffelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...