Gjest medlem-105082 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Hei. Klarte selvfølgelig å trykke på en link som jeg fikk av en kamerat. Jeg har vært veldig varsomt på slikt og latt vær å trykke på linker som blir sendt over MSN, men denne gangen trykket jeg uten å tenke over det. Har gått gjennom den selv, men jeg vil være på den sikre siden. Edit: SAS og Avira fant ingen ting. Men ønsker fortsatt skjekk av HJT logg for å være helt sikker. *logg* Endret 27. mai 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hijacthis loggen viser ingen infeksjoner. Kan kjøre comofix for og være sikker. Last Combofix ned ,legg på skrivebordet. Ikke klikk på vindu mens programet kjører. post logg C:\combofix.txt Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Er det meningen at man skal miste internetten når ComboFix er ferdig? *logg* Ser du noe? Endret 27. mai 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Scann disse filer på virustotal. C:\Windows\System32\tmpB227.tmp C:\Windows\System32\tmpA31A.tmp C:\Windows\System32\tmpA2FA.tmp The sqm files stand for "Service Quality Monitoring" hence I found several posts claiming that you could stop the files from being generated entirely by disabling the option in Messenger to participate in the quality improvement program. (Tools/Options/General). However... that option was disabled by default on my system and I made sure it did not enable itself after signing in, but the sqm files are still there on my system, although they are in the Docs/Settings location as opposed to the root. It IS safe to delete these Dette er temp filer fra msn kan slettes. C:\sqmdata00.sqm C:\sqmnoopt00.sqm Ellers ser det bra ut. Endret 27. mai 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Ingen av filene viste seg å være infiserte. Fikk 0/31 på alle. Fant Combofix noen virus? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Nei. Gjøre dette. Start->kjør->combofix /u Det skal jo litt til for at grums slipper inn på systemet ditt. Du kjører jo bra saker som du er klar over Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Skrev Combofix /u, men så begynte antiviruset å pipe. Glemte selvfølgelig å skru det av. Så når jeg skulle prøve igjen, så fungerte det ikke. Men alle Combofix filer og mapper ligger fortsatt igjen. Er det bare å slette disse manuelt? Jo, jeg regner jo med at maskinen var rein, men måtte bare få det dobbelskjekket med en Hijackthis/combofix logg. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Ja slett alle rester fra combofix. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå