Gå til innhold

Telenor ADSL2+ hastighet og router problemer


Anbefalte innlegg

Hei

har skaffet meg da bredbånd fra telenor, og har da støtt på et par problemer. Bruker da stanadard routerbredåndet jeg fikk fra dem Zyxel Prestige 660HWT og bruker TP kabel til å koble opp. For det første får jeg da ikke hastigheten jeg skal ha (skal ha 16000/700). Har forstått det slikt at det har noe med hvor langt unna sentralen jeg er, men her kommer problemet: Jeg greier da å få inn ca. 10-12 mbps, men ikke mer enn 400 kpbs ut. Hvorfor greier den ikke å gi meg 700 kpbs når den greier å ta inn hele 12000? Er ganske avhengig av at uploadlinja mi er god nok.

 

En annen ting med den routern er at hvis jeg prøver å overføre store filer innad i netterverket så vil ikke internet fungere lenger. Det kan hende det dukker opp noen sider etter 1 minuttsventetid men ofte kommer "Page cannot be displayed". I det filene er overført innad i LAN nettverket så er internettet oppe å fungerer igjen. Hvorfor er det slikt?

 

På forhånd takk

 

EDIT: Skal nevnes også at internettet detter ut hele tiden, selv når det er koblet med kabel.

Endret av Zic0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Zyxel Prestige 660HWT er et modem som SUGER max!

2. De er kanskje router modem. Men de er ikke eignet som router og modem samtidig.

3. Det er opp til 16000/1000.

 

De skal nokk klare mer en 400 ut.

 

Hvis du sender meg PM med adresse så skal jeg sjekke det ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...