Gå til innhold

iPhone vs. HTC Diamond

Anbefalte innlegg

Ser dere lene mot iphone her ja.

HTC Diamond er nokk for folk som vet hva de vil ha.

:!:

HTC Touch Diamond har også 2.5 minijack.

Den har bedre kamera, stilig meny på den og + bedre funksjonalitet og mer praktisk under samtaler(når du drar ut pekeren under en samtale kommer et notatark automatisk opp så du kan ta notater rett fra samtalen)..

Jeg går for Sony Ericssons C902.. Men har lurt på disse to og. HTC mangler bare litt flere bilder i sekundet på menyen, SD port. Kameraet på både Diamond og iPhone kan ikke sammenliknes med C902 sitt, men men.. C902 har ikke integrert WiFi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer litt på å finne et alternativ til iPhone selv, er lei av at "alle" skal kjøpe seg iPhone helt plutselig.

Prisen for populariteten, antar jeg... :(

Jo flere som skaffer seg f.eks. iPhone, jo bedre er det for de som eier telefonen fra før av.

Lenke til kommentar
Jo flere som skaffer seg f.eks. iPhone, jo bedre er det for de som eier telefonen fra før av.

Mhm. Nettopp. Tenk om alle brukte Apple store! Da hadde det garantert blitt haugevis av flere programmer der. Og tenk om alle hadde iPhone - da ville nok Apple ha satt i gang med å utbedre firmwaren veldig mye kjappere.

Lenke til kommentar
for det første så stilte han over meg et spørsmål om iphone er en smartphone, nei det er det ikke.

vil heller kalle det en halv smartphone.

tilbake til trådstarteren, det idiotiske med iphone er at det er ca. en billion sperrer på den.

er du en av de som lengter etter en telefon med stor ytelse og god oppløsning? da vil jeg anbefale deg en telefon som kommer i begynnelsen til neste måned, den telefonen heter neo freerunner gta02.

du har sikkert sett at jeg nesten har drevet en kampanje når jeg anbefaler den for andre her på forumet.

men tilbake til telefonen...

har litt mindre skjerm enn iphone, til gjengjeld har den bedre oppløsning som gir bedre bilde.

har ikke kamera og 3g, noe jeg mener er positivt siden et 300,- digitalkamera gir deg bedre bilde enn en lusen telefon, 3g med dens priser er bortkastet. til gjengjeld har den wi-fi...ergo... Internet ved trådløse sendere :grin:

bluetooth er et selvfølge

den har en 400mhz prosessor og 156 mb ram.

er selvsagt en smarthphone med touch screen :thumbup:

operativsystemet vil du nok ikke like, den er bygd opp av openmoko som er linux, det gode med dette er at det ikke er noen sperrer som igjen betyr du kan installere what ever you want! windows bobile's operativsystem som et eksempel.

GPS er jo noe som blir proft med denne telefonen, samt to akseleratorer som vet når du legger mobilen på side og akktiverer stor skjerm på firefox's nettleser eller filmen du ser på.

og har du en filmspiller på telefonen som ikke støtter tja... quicktime så trenger du bare å installere en quicktime plugin.

lurer du på hvordan telefonens design er kan du se den her. det du må huske på er at dette var betaen til den nå kommende som også har en del oppgraderinger. og dette er etter min mening en rent design på en telefon som ikke har all bling-blingen jeg holder på å spy av, designet blir det samme som betaen og den nå kommende. hvis du ikke liker designet lurer jeg på hvorfor. :!:

har har du en full liste over spesifikasjonene.

så til siste og avsluttende spørsmål, hva er prisen? med dagens dollar kurs ligger den på 2000,- blanke

tviler på at dette er en telefon for deg, denne interesserer mest data friker som meg :roll:

glemte nesten å si at det er vanlig hodetelefon utgang som iphone og ipod har :blush:

Har vært bortreist, så har ikke fått lest det før nå.

Den telefonen så MEGET interresant ut, utrolig fett design. Men prisen du oppga, er det uten abonnement i USA? Eller er det slik at du egentlig kjøper med et abonnement og "hacker" den slik som iPhone?

Lenke til kommentar

abonnement er et ukjent fenomen med denne telefonen. så en telefon med frie tøyler til å endre designet på selve telefonens hardware er 2046,- veldig billig.

med iphone må du ha godkjente produkter for å bruke bluetooth med handsfree :!:

her har du noen reklamevideoer av den gamle versjonen som jeg syntes var artig

http://www.youtube.com/profile_videos?user=openmoko&p=r

dette er mine tre favoritter

http://www.youtube.com/watch?v=9TOXAzh7vA4

http://www.youtube.com/watch?v=OZC3mjRW5Tg

http://www.youtube.com/watch?v=S5xj3FLb2Ew

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Diamond uten tvil,egentlig hva som helst istedet for iphone

Vel, for å være helt ærlig; med mindre du har erfaring fra WM eller en veldig spesiell interesse så virker Iphone å være enklere å håndtere som smartphone enn det WM er.

Jeg for min del har i hvert fall sett flere unge med Iphone, og som får dem til å fungere fint, enn jeg har sett med WM telefoner. Av de jeg har snakket med så virker det som Iphone er enklere å forholde seg til, så trådstarter får velge og vrake nærmest. Jeg for min del skal nok ha Iphone i tillegg til Touch Dual.

Det er derfor HTC har lage TouchFLO.... Sjekk videoene der man ser menyene i bruk, ikke veldig komplisert og langt flere muligheter enn iPhone.

http://www.coolsmartphone.com/news4059.html

Lenke til kommentar

Gleder meg til Xperia X1 / HTC Diamond. Betydelig bedre specs enn både iPhone og neo freerunner gta02 og uten de håpløse begrensningene til iPhone. Det er så SYND(!!) at Apple lager telefonen, tenk om et ordentlig firma sto bak. Nå fungerer dessverre bare iPhone som et spark i baken til de ordentlige mobilfabrikantene til å lage bedre brukergrensesnitt.

Lenke til kommentar
Det er derfor HTC har lage TouchFLO.... Sjekk videoene der man ser menyene i bruk, ikke veldig komplisert og langt flere muligheter enn iPhone.

Eh, nei.

TouchFLO, og Touch3D som brukes i Diamond, er for søppel å regne i forhold til iPhone. F.eks. på Diamond, så kan man ikke "swipe" med fingeren i menyen for å bla seg videre, neida, man må trykke ned fingeren, holde den der, og SÅ dra den over. NOE upraktisk kan man si.

HTC Diamond er også meget treg i responsen, som man nå har kommet til å forvente/leve med med Windows Mobile-telefoner.

Beklager, men det er bare for lite for sent. La oss håpe Windows Mobile 7 klarer seg bedre siden det er designet fra grunnen av for å være et mobiltelefon OS, og ikke en hacka versjon av Windows 2000-kernelen som har fått ugjennomtenkte features kladdet på seg i fem år.

Det er så SYND(!!) at Apple lager telefonen, tenk om et ordentlig firma sto bak.

Du er morsom.

Endret av josh909
Lenke til kommentar
TouchFLO, og Touch3D som brukes i Diamond, er for søppel å regne i forhold til iPhone. F.eks. på Diamond, så kan man ikke "swipe" med fingeren i menyen for å bla seg videre, neida, man må trykke ned fingeren, holde den der, og SÅ dra den over. NOE upraktisk kan man si.

HTC Diamond er også meget treg i responsen, som man nå har kommet til å forvente/leve med med Windows Mobile-telefoner.

Beklager, men det er bare for lite for sent. La oss håpe Windows Mobile 7 klarer seg bedre siden det er designet fra grunnen av for å være et mobiltelefon OS, og ikke en hacka versjon av Windows 2000-kernelen som har fått ugjennomtenkte features kladdet på seg i fem år.

Man kan "swipe" seg gjennom forskjellige ting, f.eks bildene.(se video) Man bruker også hold ned og slipp metoden men man må være særdeles vrang om man synes dette er avgjørende for valg av telefon. Generelt så ser TouchFlo på Diamond mye bedre ut enn tidligere f.eks på Cruise.

Hva gjelder det man har sett av responsen på den skyldes dette at test/presale-versjonene har hatt 128MB minne, vesjonen som kommer i salg har 198MB.

Lenke til kommentar
Man kan "swipe" seg gjennom forskjellige ting, f.eks bildene.(se video) Man bruker også hold ned og slipp metoden men man må være særdeles vrang om man synes dette er avgjørende for valg av telefon. Generelt så ser TouchFlo på Diamond mye bedre ut enn tidligere f.eks på Cruise.

Hva gjelder det man har sett av responsen på den skyldes dette at test/presale-versjonene har hatt 128MB minne, vesjonen som kommer i salg har 198MB.

Er det sant?

Da ble Diamond plutselig veldig mye mer interessant.. Har vært skeptisk til "laggen"!

Blir spennende å lese testene framover! :)

Lenke til kommentar

HTC Diamond er generelt en ganske hissig mobiltelefon. Menyene er fete, men har begynt å like iphone mer og mer no. Vi får se hva valget havner på etterhvert. Har begynt å se litt på SE X1, men er redd for at den kommer til å koste skjorten, vi får se.

Lenke til kommentar

Men kjære deg da. HTC Diamond har trykkskjerm. iPhone har berøringsskjerm. Altså, to forskjellige ting.

Og ja, jeg håper Windows Mobile 7 blir bedre. Men det trenger ikke å bety at man skal vente til WM7. Når WM7 kommer, så kan man fint oppgradere fr WM6 til WM7. Og med hardwaren til Diamond og Touch Pro, så vil jeg tro at dette vil fungere ypperlig.

Lenke til kommentar
HTC Diamond er generelt en ganske hissig mobiltelefon. Menyene er fete, men har begynt å like iphone mer og mer no. Vi får se hva valget havner på etterhvert. Har begynt å se litt på SE X1, men er redd for at den kommer til å koste skjorten, vi får se.

Hissig ja! Vi kan jo sammenligne med fjorårets HTC Touch, som jeg selv har.

HTC Touch har 201MHz prosessor. 64MB RAM, 128MB ROM.

HTC Diamond har 528MHz Prosessor. 192MB RAM, 256MB ROM, 4GB internminne.

HTC Touch Pro har 528MHz Prosessor. 288MB RAM, 512MB ROM.

Så kan vi tenkte på PC-er for noen år tilbake da de fleste PC-er hadde 256MB RAM og gjerne 700MHz prosessor. Det er faktisk ikke så lenge siden. Selv sitter jeg på en iMac G3 Special Edition. Den har 900MHz 256MB RAM. Altså, kjøper jeg meg en HTC Touch Pro, som jeg vurderer sterkt, vil TELEFONEN min ha mer RAM enn PC-en min :p

Lenke til kommentar

Har også tenkt på Diamond og iPhone, og her er min analyse..

HTC Touch Diamond

Diamond er et genuin smarttelefon. Skjermen er sylskarp med høy oppløsning, men samtidig litt liten. Du har et ganske så pent brukergrensesnitt som er fint å se på, og praktisk å bruke (TouchFLO 3D).

Poenget er her at du har endeløse muligheter. Det finnes et hav av gratis programvare, og folk på feks xda-developers får til mer eller mindre alt mulig med telefonene!

Ulempen med Touch Diamond er for det første at alt koker ned til Windows Mobile. Windows Mobile er utrolig funksjonelt og er virkelig proff brukerens OS, men dessverre er "kjernen" av operativsystemet ganske uendret fra, ja, 2001-2002, og har kun blitt oppgradert. Dette vil si at du til syvende sist kommer til å oppleve en viss grad av treghet i ting som feks kalenderen, meldingsbehandling osv. Nå skal det sies at HTC har gjort en kjempejobb med å lage et skall oppå som ser herlig ut og som også er responsivt og funskjonelt.

Ulempe nr 2 er at den lille skjermen gjør at å skrive på skjermtastaturet blir mindre behagelig enn på feks iPhone. Et alternativ her er å vente på HTC Touch Pro eller hva den heter? Som vil ha større skjerm og fult qwerty tastatur. (den blir nok min etter hvert :) )

iPhone

Så over til iPhone. Uten tvil den telefonen som per i dag har det lekreste og mest responsive grensesnittet. Alt går tilsynelatende "smooth" takket være et godt laget OS, med maskinvare som holder følge. Med 3G iPhone får du også endelig inn ting som 3G/HSDPA og GPS. I likhet med HTC telefonene har du også her et godt nettverk av folk som lager gode gratis programmer til iPhone. Problemet her er at Apple i utgangspunktet ikke vil at du skal installere dem, og du må jailbreake telefonen. Nå ser det likevel ut som om Apple letter litt på sløret sånn sett, men det er fortsatt en lang vei å gå.

Problemene me iPhone er vel at per i dag er det ikke å regne som en fullblods smarttelefon. Du har ikke skikkelig multi-tasking, epost er fortsatt ganske håpløst, noe som dog vil bli mye bedre når du har muligheten til å markere og slette flere eposter samtidig. Og for min del er det Apple sin restriktive modell for salg og bruk av telefonen som ødelegger mest. De hevder feks at du har en slags multi-tasking på telefonen, noe som jo er sant, men dette funker jo da kun hvis du er tilkoblet nett.

Så alt brenner ned til et spørsmål: Hva vil du gjøre med telefonen din? Vil du ha en smarttelefon som mer eller mindre gir deg PC`en din i lomma? Eller vil du heller ha en lekker telefon som er artig å bruke, men som ikke gir deg de samme mulighetene og er mer kun en mobiltelefon.

Håper dette hjalp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...