Gå til innhold

Samsung SGH-U900 Soul


Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke sammenligne akkurat, men ble usikker som deg siden det var noen negative til den. FIkk min på mandag og jeg angrer så langt ikke! Den er bare lekker, og jeg liker den kjempegodt i bruk også, men så liker jeg jo Samsung da fra før av :) Så uten alt for mye erfaring, så kan jeg anbefale den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg har nevnt tidligere er det mange forskjeller på soul og secret selv om de skal ha nesten det samme innabords.......

 

secret har 3.5mm overgang som følger med og mye bedre headphones

secret har ripefritt glass, det har ikke soul og det ødela en pent brukt telefon på bare 14 dager...

soul er ikke penere enn secret

secret har touch skjerm(som kan skrus av på)

secret har flere og bedre programer og en haug med spill

secret ringer når den skal og ikke det tullet som samsung har med at det tar flere sekunder før du oppnår ringelyd på riktig lydnivå

Soul har IKKE meldingslyd ved motatt mail(helt uforstålig)

secret har større skjerm?(2.4 mot 2.2)

Touch padden på soul er ubrukelig i solys

Soul har en ubruklig høytaler til samtaler og mp3 lyd

Begge har bra kamera,radio og mp3 spiller

Secret har bedre temaer i front

Secret kan kjøre dokumenter(powerpoint etc)

Secret er overlegen på videoopptak

Begge har ubrukelig kalender med tanke på mange innføringer(100)

 

Jeg har hatt en del samsung telefoner og de samme "feilene" dukker opp gang etter gang. de er irriterende

 

Denne lg telefonen er flere hakk bedre enn soul telefonen, jeg har hatt begge.....det er dyrt så dere får handle etter hva dere vil ha selv

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

Men når dere sier at skjermen på Soul blir for ripete, er det da snakk om hovedskjermen eller den lille touchpaden? Og lyden på samtaler, er den virkelig så dårlig som dere skal ha det til? Det er jo tross alt en toppmobil fra Samsung, jeg nekter å tro at man nesten ikke hører den man snakker med. Jeg har hatt min SE K800i i snart to år. Det finnes ikke en ripe i skjermen, og jeg tviler på at den har ripefritt glass.

 

En ting jeg finner irriterende med Secret er at kameraet ikke er beskyttet slik som det er på Soul. Da er det mye mer utsatt for støv og annet uønsket dritt. Da vil det vel begynne å skorte på kamerakvaliteten etterhvert? For meg er Soul overlegen i design, men om den virkelig er så underlegen Secret i innhold, må jeg virkelig tenke meg om.

 

Jeg synes også at Soul ser tynnere ut enn Secret, selv om Secret skulle være verdens tynneste mobil med 5 megapiksler?

Endret av xylitor
Lenke til kommentar
Men når dere sier at skjermen på Soul blir for ripete, er det da snakk om hovedskjermen eller den lille touchpaden? Og lyden på samtaler, er den virkelig så dårlig som dere skal ha det til? Det er jo tross alt en toppmobil fra Samsung, jeg nekter å tro at man nesten ikke hører den man snakker med. Jeg har hatt min SE K800i i snart to år. Det finnes ikke en ripe i skjermen, og jeg tviler på at den har ripefritt glass.

 

En ting jeg finner irriterende med Secret er at kameraet ikke er beskyttet slik som det er på Soul. Da er det mye mer utsatt for støv og annet uønsket dritt. Da vil det vel begynne å skorte på kamerakvaliteten etterhvert? For meg er Soul overlegen i design, men om den virkelig er så underlegen Secret i innhold, må jeg virkelig tenke meg om.

 

Jeg synes også at Soul ser tynnere ut enn Secret, selv om Secret skulle være verdens tynneste mobil med 5 megapiksler?

Jeg har egen pussefille som jeg tar fettmerker å støv med. Siden jeg altid har kjøpt nye telefoner i det de kommer og solgt dem etter kort tid har jeg behandlet dem som gull. B.l.a pusset og gnikket på dem med egnet fille....

Og ja.....skjermen(ikke padden) ble så ripete at du ikke kan tro det på null komma null.

Samtalene/mp3 lyd? Ja de er det dårligste jeg har opplevd noengang....å dette er ikke den første samsung telefon jeg har hatt.

Jeg er enig at telefonen er pen

Lenke til kommentar

Jepp.. Hadde tenkt å selge min U900 men tror ikke jeg orker fordi den har så masse riper. Ser det ikke i normalt lys men ute i sollys ser det ikke særlig bra ut :( Har også problemer med lav lyd i samtaler så må være helt stille rundt meg for at jeg skal greie å høre hva personen sier.

 

Men nå går jeg over til iPhone 3G så får U900 ligge å støve i en skuff eller noe....

Lenke til kommentar

Etter snart 2 ukers bruk har min såvidt en liten stripe på skjermen, er så svak at jeg må studere godt for å finne den. Så jeg er fornøyd i forhold til hva andre sier. Lyden har jeg ingen problemer med, hører godt hittil iallefall. SKal jeg sette fingeren på noe så er det at det tar et lite sekund fra jeg har trykket på en tast til telefonen på en måte reagerer, en liten forsinkelse, litt irriterende hvis jeg skal være snar. Men er ting som jeg egentlig ikke bryr meg så mye om.

Lenke til kommentar

har selv brukt D500 , x820 , htc telefoner, n73 , n95

 

dette er den desidert dårligste samtale messig ,

 

de eldre samsung telefonene er MYE bedre på dette..

 

jeg har prøvd ut 4 forkjellige u900 og alle er like.

 

hvis det er noen som vil kjøpe min u900 så send meg en pm

2700,-

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har også hatt flere nye samsung telefoner, å uten sidestykke er denne dårligst på lyd

 

Hei =)

 

Har nå hatt min i litt over en måned, og er stort sett fornlyd, men har et par store minuser.. Det første og det desidert mest irriterende er at telefonen OFTE slår seg av/restarter når jeg klapper den igjen.. Den slår seg på igjen selv, men må taste inn pin hver gang... fryktelig irriterende.. Og så er det lyden.. Nesten samtlige av de jeg har pratet med har klaget over at de ikke hører meg når jeg prater.. Litt skuffende.. =/ Vurderer å kjøpe meg en annen telefon, men vanskelig å velge en ny =p

Lenke til kommentar

De problemene har faktisk ikke jeg, så må jo være noe feil med din som det jo ofte kan være med alle mobiler. Nå har jeg hatt min ei stund og er enda like fornøyd :) Ingen flere riper på skjermen enn den jeg skrev om tidligere, så det kan jeg ikke skjønne at andre skal være så himla uheldige med. Jeg drar den no meg meg overalt, men jeg passer på å ikke la den ligge sammen med nøkler og slikt verken i lomme eller veske.

Mine evtuelle minus hvis vi kan kalle det det, er at bak har den imidlertid fått litt flere skraper, men det gjør ikke så mye som om det var på skjermen. Det er litt irriterende at det tar ett sekund eller to før ting skjer når man trykker her eller der, og iblant så synes jeg at ikke svarknappen fungerer med det samme hvis noen ringer til meg. Ellers fornøyd.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Har akkurat vært og kjøpt meg en slik u900 soul.

Men lurer på om det går og få bort den nettleserknappen (øverste til høyre). Jeg kommer bestandig borti disse.

 

Samtidig virker det som deler av "språket" er på tjekkisk.

Som kan være om jeg skal legge til en kontakt til sms en, og glemmer og "huke" av for kontakten før jeg trykker ferdig. Da kommer det opp noe på tjekkisk. Ellers er allt norskt.

 

Kjøpte telefonen hos telekiosken i dag :)

Lenke til kommentar

Etter og ha brukt min i to dager, er den full av små riper på baksiden, og litt på skjermen. Og da har jeg vært veldig påpasselig, og ikke hatt noe i lage den i lomma. Har ikke lagt den ned på en bordplate engang, legger den bestandig på en duk eller musematte elns. Slik at det ikke skal bli riper. Dette er for dårlig av samsung. Om den har fått en del riper etter to dagers, meget fint bruk, tør jeg ikke tenke på hvordan den blir utseende etter noen måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...