skrivestig Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 En gjøkunge i Hollywood fant sammen med en av samtidens dyktigste skuespillere, og skapte stor samfunnskritikk og filmkunst. Les mer Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Fantastisk bra film. Liker spesielt godt slutten. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Ah, gode minner fra den filmen, Jack Nicholsen i en av sine definitivt beste roller. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg så denne filmen for ikke så lenge siden, og den er vrikelig noe for seg selv. Er enig i at slutten er bra, både tragisk og feelgood samtidig Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Et av tidenes manus, et av tidenes beste skuespillerprestasjoner (Nicholson) og en av tidenes "filmskurker" (nurse Ratched). Summa summarum en av tidenes filmer. Kan sees igjen og igjen og igjen... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 En film som dessverre havner i gruppen "Filmer jeg så på skolen og dermed ble ødelagt." Jeg hørte dårlig pga vann i ørene, filmen var utekstet, vi satt på dårlige stoler og så på en liten TV. Fikk med meg lite dialog og skjønte aldri greia, synd og skam. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Da er det på tide å se den igjen og nyte den i riktige omgivelser Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Problemet med de uheldige skolefilmene er at jeg får en viss avsmak for dem, enten jeg vil eller ikke. Dessuten er det haugevis av andre filmer å se isteden. Det skal allikevel ikke utelukkes at man kan se de fortapte filmene på nytt i mer gunstige omgivelser, jeg må bare få den første, halvtraumatiske opplevelsen på enda større avstand først Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Stakkars lille Cun. Når jeg hører om slike traumatiske opplevelser, er jeg glad vi nesten uten unntak så drittfilmer på ungdomskolen. Å få ødelagt opplevelsen med Kristin Lavransdatter er èn ting, litt kjipere når det gjelder en av tidenes beste filmer. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 En film som dessverre havner i gruppen "Filmer jeg så på skolen og dermed ble ødelagt." Jeg hørte dårlig pga vann i ørene, filmen var utekstet, vi satt på dårlige stoler og så på en liten TV. Fikk med meg lite dialog og skjønte aldri greia, synd og skam. Anbefales at du ser den igjen. Jeg så Schindlers Liste på skolen, og hele filmopplevelsen ble ødelagt, men jeg så den igjen flere år senere, og jeg angrer ikke for å si det slik Jack i en av sine beste roller, når dog ikke opp til The Shining, men likedan en glimrende og varm film. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Hva er egentlig greia med frykten for Nurse Ratched? Husker folk hausa opp den dama som tidenes heks, men hu var da vitterlig ikke så fæl som jeg fryktet. Endret 27. mai 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Askeflink Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Auda, Cun. Jeg så den for første gang, og den ble fort en av mine favoritter. Noen få dager senere så vi den uforbredt på skolen. Reddet i siste liten. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Dette kan høres blasfemisk ut, men jeg likte ikke denne filmen i det hele tatt. Jeg gikk lei før halve filmen var ferdig, men slet meg gjennom resten for å kunne si jeg har sett den. Kommer neppe til å se den igjen med det første. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg har sett tristere slutter, men jeg tror ikke noen film har hatt like stor emosjonell effekt på meg som denne gjorde i siste scene. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Denne så vi på skolen, men det var heldigvis ikke på ungdomsskolen, men på Medier og Kommunikasjon, hvor vi har et eget auditorium med surround og gode stoler Filmen har så mange fantastiske karakterer, og medfølgende dialog. Slutten var bare prikken over i'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg