Gå til innhold

Enda en ny råd til ny bærbar tråd... (Pris 20k++)

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå er det snart tid for feriepenger, og i den anledningen tenkte jeg at det var påtide å fornye seg på datafronten. Har ikke fulgt så godt med i de siste årene så tenkte det var best å høre med de kyndige her.

Sett litt på 20-tommeren til hp, men usikker mtp feilprosenten. Noen som vet om det har bedret seg? Et annet alternativ er Dells xps 1730, men synes skjermen er i det minste laget.:p Så er det noen merker jeg har oversett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var den jeg tenkte på ja. Men vet dessverre ikke hvordan skjermkortet er. nVidia Geforce 9650M GS - Tipper det ligger mellom 8600 GT og 8700 GT. Noen som vet?

EDIT: Hva med ekstern skjerm?

9650 GS er en videreforedling av 8700 GT, sikkert et greit kort, men ville heller funnet en maskin med 8800 GTS eventuelt, garantert et bedre kort.

Til 20k er det forøvrig få norske alternativer som ikke er beskrevet opp og ned i andre tråder.

Lenke til kommentar
Var den jeg tenkte på ja. Men vet dessverre ikke hvordan skjermkortet er. nVidia Geforce 9650M GS - Tipper det ligger mellom 8600 GT og 8700 GT. Noen som vet?

EDIT: Hva med ekstern skjerm?

Ekstern skjerm blir for tungvint da jeg skal bruke den endel på reiser i jobbsammenheng. Har egentlig bestemt meg sånn halvveis for 1730, men er litt usikker på et par punkter. Er det mulighet til å få den med 64-bits vista? (Skal ha 4gb ram) Lurer også på om windows og etc følger med på egen cd, eller ligger det på en partisjon?

Lenke til kommentar

Hva med å si litt om bruksområdene dine? Personlig så kunne jeg absolutt ikke ha tenkt meg en jobbpc jeg drar med meg ofte på jobbsammenheng som har halvannen times batteritid og veier nærmere 5 kilo i tilleg nevnes det at strømdingsen er schvær og også veier masse. Dette var 1730. Helt klart en bra spillemaskin eller en tallknuser.

Når det gjelder windows så er det ikke så ofte at man får med en windows cd. Det ligger ferdig installert med en eller annen form for recovery mulighet om det skulle gå skeis. Ikke vært borti så altfor mange laptoper i det siste, men dette gjelder i hvertfall de flest hp`er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...