sageman Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Kunne tenkt meg å foretatt en enkel og grei overklokk av mitt system. Hvis det er mulig med greit resultat ved kun å justere fsb, så er det fint, men hvis det er mye og hente på å justere forskjellige spenninger osv også så går jeg for det. Så er igrunn ute etter en rimelig bra overklokk med stock kjøler, på enkelt og greit vis. Takker på forhånd for all hjelp. Systemet mitt består av; Gigabyte P35 hovedkort E8400 cpu OCZ PC6400 minnebrikker Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Prøv å sett FSB til 400 og FSB:Minne til 1:2 Lenke til kommentar
sageman Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 ok, det høres jo bra ut, da prøver vi det Lenke til kommentar
sageman Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) hm, det så bra ut en stund, men så kom det blåskjerm i AoC Tror jeg lar sakene være på standard innstillinger en stund, så jeg vet at det funker som det skal først. Everest rapporterer forresten tempraturene 51(kjerne.1), 50(kjerne.2) og 26(?) for CPU ved idle og standard 9x333MHz...virker ok? Endret 27. mai 2008 av sageman Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 ved de temperaturene tror jeg at jeg ville kjørt stock Lenke til kommentar
sageman Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Funker bra på stock, ser at temperaturen går opp i 60, 60, 35 under AoC og ned igjen til 50, 50 , 25 ved idle. Stabilt og stilt, men dog litt skuffende at den ikke kunne overklokkes såpass uten problemer. Omgivelsene ellers inne i kabinettet virker da å være greie, kansje en dårlig kjølepasta som fulgte med den stock-vifta.. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Etter at du har justert FSB, benytt Prime95 (søk opp på Google) og kjør en stresstest over natten for å teste stabilitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå