Gå til innhold

W910i mister kontakten med minnekortet


Anbefalte innlegg

Hei. :)

 

Jeg har en mobiltelefon av typen Sony Ericsson w910i. Som er en strålende mobil, bortsett fra at den av og til ikke klarer å finne minnekortet som står i. Når jeg går inn på filbehandling og trykker bortover slik at bare filer fra minnekortet kommer opp står det: Minnekortet er ikke satt inn, eller: Ingen filer. Det varier litt mellom de to. For å fikse det må jeg trykke en gang på minnekortet slik at det spretter litt ut for å så trykke det inn igjen. Da er plutselig alt der, men etter en liten stund er minnekortet "forsvunnet" igjen og jeg må ta det ut å sette det inn igjen.

Dette er ikke et superstort problem men allikevel ganske irriterende.

 

Noe annet jeg har merket er at av-og-på tasten og walkman-tasten på toppen av telefonen har byttet plass. Ikke selve knappene men bare funksjonen, så når jeg trykker på walkman-tasten skrur jeg av telefonen. Dette er ikke et problem i det hele tatt, faktisk nesten bedre enn det det egentlig skulle ha vært :p

 

Disse problemene startet etter jeg fikk den tilbake fra reperasjon. Feilen da var at jeg ikke fikk skrudd den på. Lyset i skjermen var på, men den var bare svart. Tastene lyste, men det skjedde ikke noe mer, så jeg kom ikke inn på mobilen. Jeg har ikke lyst til å sende den inn der igjen. Jeg sendte den inn rett etter påskeferien og fikk en ny telefon tilbake mandag forrige uke. Det tok altså litt over 7 uker :thumbdown: .

 

Jeg bruker forresten minnekortet som fulgte med telefonen hvis det har noe å si.

 

Hvis noen har noen forslag til hva som er feil så tas de imot med stor takk. :)

 

Edit: Endra overskriften i håp om å få litt flere svar :)

Endret av Aye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har noen forslag?

 

Kan jo nevnes at jeg ikke har mistet den i bakken eller skadet den på noen måte som har ført til problemet.

 

Jeg satt og hørte på musikk på mobilen i går og da var det veldig irriterende når sangen plutselig stoppet fordi telefonen hadde mistet kontakten med minnekortet. Så da måtte jeg ta det ut, sette det inn igjen, vente et par sekund og da funket det igjen.

Har prøvd å laste ned oppdatering på programvaren men det funket heller ikke... :thumbdown:

Endret av Aye
Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å lure på hva det er som skjer her. Da jeg våkna i dag skrudde jeg på mobilen, gikk inn på minnekortet på filbehandling, der kom det opp: Ingen filer. Ja, ja, tenkte jeg, det er vel bare å ta ut minnekortet å sette det inn igjen. Som sagt så gjort. Da kom det heldigvis ikke opp noen form for feilmelding, men det var plutselig ingen filer der! Så nå er plutselig alt jeg hadde på minnekortet forsvunnet. Jeg finner heller ingenting hvis jeg setter det i minnekortleseren på PC-en. :thumbdown:

 

Tror dere det hjelper å kjøpe nytt minnekort? Eller her jeg krav på å få et nytt et av butikken der jeg kjøpte det sammen med mobilen? I mine øyne ser det ut som det er minnekortet det er noe feil med, ikke mobilen.

 

Edit: Jeg kom jo på at minnekortet ikke var slik før mobilen var på reperasjon, så kanskje det er mobilen allikevel... :hmm:

Endret av Aye
Lenke til kommentar

Høres mest ut som at minnekortet har tatt kvelden ja, men ikke godt å si. Om du sender den til service tror jeg de bytter minnekort på samme garanti som telefonen "følger" altså om telefonen er under 1 år gammel (som w910i såklart er), så får du nytt minnekort.

 

Det med knappene er 95% sikkert en tekniker som har hatt det litt for travelt og satt på knappene på feil brytere ;)

Lenke til kommentar
Høres mest ut som at minnekortet har tatt kvelden ja, men ikke godt å si. Om du sender den til service tror jeg de bytter minnekort på samme garanti som telefonen "følger" altså om telefonen er under 1 år gammel (som w910i såklart er), så får du nytt minnekort.

Det stemmer nok det ja, men det som er så rart er at det ikke var slik før telefonen var på service. Jeg fikk jo en ny telefon, men det er bare på den jeg har minnekortet har vært slik... :hmm:

Du (eller noen andre) vet ikke om jeg kan gå til butikken der jeg kjøpte den og bare få nytt minnekort med en gang, eller om jeg må sende den inn til verkstedet der de bruker sykt lang tid så jeg ikke får den før ferien?

 

Det med knappene er 95% sikkert en tekniker som har hatt det litt for travelt og satt på knappene på feil brytere ;)

Det stemmer. Jeg fant et bilde av toppen på telefonen der knappene er motsatt av det jeg har på min, men det gjør egentlig ingenting.

 

Hadde en W380i her om dagen som hadde samme feil. Leste ikke minne kort.

 

Sendte på service og fikk ny swap telefon. Som også hadde samme feilen. :p

Brukte du det samme minnekortet?

Lenke til kommentar

Quoter meg selv her i håp om noen svar :)

Du (eller noen andre) vet ikke om jeg kan gå til butikken der jeg kjøpte den og bare få nytt minnekort med en gang, eller om jeg må sende den inn til verkstedet der de bruker sykt lang tid så jeg ikke får den før ferien?

 

En annen ting som er litt rart er at jeg hadde lagt inn ca 40 sanger inn på minnekortet og i dag var det plutselig bare 4 igjen...

Endret av Aye
Lenke til kommentar

Den må vel inn for å sjekke om det er telefonen eller minnekortet som det er feil på.

Og om det kan være en feil på telefonen som gjør at minnekortet slutter og virker?

Hadde f.eks. en mobil som tokk livet av alle batterier man satt inn i den en gang.

 

Og det er heller ikke butikken som skal dekket nytt minne-kort, men SE. (om det er minnekortet som det er feil på)

 

Og SE må få godkjent feil fra service verksted før de sender ut noe nytt.

Lenke til kommentar

Regner med du må sende den inn ja, dessverre. Men det du kan gjøre er jo å prøve et annet minnekort om du har en kompis/venninde som har en mobil som bruker m2 minnekort som din telefon gjør. Da finner du ut om det er telefonen eller minnekortet som tuller.

Lenke til kommentar
Regner med du må sende den inn ja, dessverre. Men det du kan gjøre er jo å prøve et annet minnekort om du har en kompis/venninde som har en mobil som bruker m2 minnekort som din telefon gjør. Da finner du ut om det er telefonen eller minnekortet som tuller.

Det er testet nå ja... Og det kom opp: Ingen filer, så det er nok telefonen det er noe galt med... :thumbdown:

 

Men en ting jeg har lagt merke til de siste dagene er at det nesten har sluttet og komme opp "Ingen filer" eller "Minnekortet er ikke satt inn". I stedet er det ingen filer der. Så nå nytter de ikke å ta det ut å sette det inn igjen. Nei, den må nok inn til service igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...