Kenny-boy Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Lefdal skal i morgen åpne en ny butikk på Hamar og har i den anledning en del åpningstilbud, deriblant en PS3 (med Ratchet & Clank + FIFA08) for 2995,-. Jeg har ingen erfaring med noen Lefdal butikk fra før, visste vel knapt at det fantes en butikk med navnet Lefdal, og lurer derfor på om kundeservice og andre generelle erfaringer er bra med Lefdal. Det aller beste hadde vært hvis noen av dere har erfaringer med trøbbel på PS3 og sendt den inn på service på Lefdal, men går fint med andre erfaringer også. En annen ting jeg lurer på er om Lefdal har noe samarbeid med Elkjøp, eller om det eies av Elkjøp eller lignende. Nettsidene deres virker i hvertfall dønn like i tillegg til at de har nogenlunde like priser. Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Lefdal Elektromarked A/S er eiet av Dixons Group. Selskapet drives som et selvstendig selskap med egen administrasjon og ledelse. Lefdal Elektromarked selger husholdningsprodukter, lyd og bilde produkter og data/tele produkter gjennom åtte store varehus. Gjennom store varehus, lave kostnader og aggressiv markedsføring oppnår vi høy lønnsomhet og sterk vekst. Varehusene er lokalisert i Oslo-området, Fredrikstad, Stavanger, Trondheim og Bergen, og nå også Hamar. Elkjøp eies forøvrig også av Dixons Group. Alle butikker som selger PS3 i Norge bruker Nordisk Film som leverandør og det er også disse som utfører "service" på PS3. Derfor spiller det ingen rolle hvor du kjøper din PS3 når det kommer til service på produktet. Ender opp hos Nordisk Film uansett, hvor det blir swappet. Dette kan ta alt fra 2 til 8 uker etter min erfaring. (Jobber med service i et stort elektro varehus). Edit: Tar service over 21 virkedager og det er garantisak, bruker vi å bytte varen for kunden i butikken jeg jobber. Det er forøvrig en Lefdal butikk, og de vil ha samme praksis på Hamar. Endret 27. mai 2008 av orjanos3.16 Lenke til kommentar
Kenny-boy Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Lefdal Elektromarked A/S er eiet av Dixons Group. Elkjøp eies forøvrig også av Dixons Group. Edit: Tar service over 21 virkedager og det er garantisak, bruker vi å bytte varen for kunden i butikken jeg jobber. Det er forøvrig en Lefdal butikk, og de vil ha samme praksis på Hamar. Hørtes veldig bra ut dette. Takk skal du ha Lenke til kommentar
momyboy Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg kjøpte Naruto: Rise of the ninja der og xboxen min thrasha det så kom jeg tilbake fortalte historien min BOOM fyren stikker å henter nytt til meg! Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Godt å høre at folk er tilfreds med Lefdal. Jobber selv på i hvitevareavdelingen på Lefdal Hamar og er storfornøyd med praksisen på vårt varehus. Men det er desverre mange som velger å se bort ifra det positive og heller fokuserer på det negative (viser til artikkel på deldet.no). De har en generell dårlig oppfattning av Elkjøp og Lefdal som de baserer på noe de har hørt av en bekjent el. Jeg hører daglig av kunder jeg ekspederer at de blir veldig positivt overrasket over servicen og ikke minst den uformelle og imøtekommende personligheten hos de ansatte. Men som alle andre bedrifter har vi også utfordringer og problemer vi må jobbe med. Derfor er jeg veldig takknemlig for at vi har et såkalt morgenmøte hver dag som vi tar opp aktuelle ting og pusher hverandre til å bli bedre på akkurat disse områdene. Og for dere som lurer har vi fortsatt 150% prisgaranti på ALLE varer. Dette gjelder dog ikke nettbutikker grunnet frakt og andre kostnader det har å drive varehus. Dere er alle hjertelig velkommen til vårt varehus alle sammen! Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Greit nok at Hamar er noe på landet, men at folk derfra aldri har hørt om Lefdal som er en av norges største elektronikkbutikker overasket meg. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Å ta ett innlegg som utgangspunkt i at ingen i Hamar har hørt om Lefdal er å generalisere veldig, alex. Tallene viser noe helt annet Lenke til kommentar
Killarfromspace Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Lefdal er billig men hvis du skal reparere noe. hold deg faen meg langt unna. Det tok 5 måneder og fixe pc'en min også kostet det hårreisende 4 tusen bare fordi en liten del av skjermen var sprukket. De kom med unnskyldinger om og om igjen om at de skulle fixe med det. men 5 måneder er hårreisende. Lenke til kommentar
qazy Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Og for dere som lurer har vi fortsatt 150% prisgaranti på ALLE varer. Dette gjelder dog ikke nettbutikker grunnet frakt og andre kostnader det har å drive varehus. Dere er alle hjertelig velkommen til vårt varehus alle sammen! Her føres det vil litt forskjellig praksis fra butikk til butikk. Hos oss kjører vi full prisgaranti imot vår egen nettside og Elkjøps nettside. I de fleste tilfeller praktiserer vi også prisgaranti imot andres nettsider, eller er tilbøyelige med å finne en løsning begge parter kan si seg fornøyd med. (Men vi medregner frakt) Lefdal er billig men hvis du skal reparere noe. hold deg faen meg langt unna. Det tok 5 måneder og fixe pc'en min også kostet det hårreisende 4 tusen bare fordi en liten del av skjermen var sprukket. De kom med unnskyldinger om og om igjen om at de skulle fixe med det. men 5 måneder er hårreisende. Dette er ikke godt nok, og jeg er sikker på at dersom du tar dette opp med varehussjefen vil de bli tatt til etterretning. Og kom gjerne med mer feedback på våre butikker Lenke til kommentar
Killarfromspace Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Og for dere som lurer har vi fortsatt 150% prisgaranti på ALLE varer. Dette gjelder dog ikke nettbutikker grunnet frakt og andre kostnader det har å drive varehus. Dere er alle hjertelig velkommen til vårt varehus alle sammen! Her føres det vil litt forskjellig praksis fra butikk til butikk. Hos oss kjører vi full prisgaranti imot vår egen nettside og Elkjøps nettside. I de fleste tilfeller praktiserer vi også prisgaranti imot andres nettsider, eller er tilbøyelige med å finne en løsning begge parter kan si seg fornøyd med. (Men vi medregner frakt) Lefdal er billig men hvis du skal reparere noe. hold deg faen meg langt unna. Det tok 5 måneder og fixe pc'en min også kostet det hårreisende 4 tusen bare fordi en liten del av skjermen var sprukket. De kom med unnskyldinger om og om igjen om at de skulle fixe med det. men 5 måneder er hårreisende. Dette er ikke godt nok, og jeg er sikker på at dersom du tar dette opp med varehussjefen vil de bli tatt til etterretning. Og kom gjerne med mer feedback på våre butikker Jobber du for lefdal? Lenke til kommentar
Killarfromspace Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det gjør jeg Nice. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Og for dere som lurer har vi fortsatt 150% prisgaranti på ALLE varer. Dette gjelder dog ikke nettbutikker grunnet frakt og andre kostnader det har å drive varehus. Dere er alle hjertelig velkommen til vårt varehus alle sammen! Her føres det vil litt forskjellig praksis fra butikk til butikk. Hos oss kjører vi full prisgaranti imot vår egen nettside og Elkjøps nettside. I de fleste tilfeller praktiserer vi også prisgaranti imot andres nettsider, eller er tilbøyelige med å finne en løsning begge parter kan si seg fornøyd med. (Men vi medregner frakt) Lefdal er billig men hvis du skal reparere noe. hold deg faen meg langt unna. Det tok 5 måneder og fixe pc'en min også kostet det hårreisende 4 tusen bare fordi en liten del av skjermen var sprukket. De kom med unnskyldinger om og om igjen om at de skulle fixe med det. men 5 måneder er hårreisende. Dette er ikke godt nok, og jeg er sikker på at dersom du tar dette opp med varehussjefen vil de bli tatt til etterretning. Og kom gjerne med mer feedback på våre butikker Jeg trodde Lefdal brukte InfoCare for å reparere PC'er og datautstyr jeg. Har dere eget verksted på deres butikk? Jeg trodde virkelig det var felles rutiner på dette. Men å skylde på Lefdal for at en service går tregt blir som å skylde på Firefox for all driten som er på internett, så sant ikke varehuset har eget verksted. Noe som jeg aldri har vært borti på Lefdal butikkene. Men så klart så skal ikke en service ta 5 mnd. Hvis dette er tilfelle ville jeg gitt kunden en ny vare. Uten diskusjon (Jeg jobber på Lefdal selv). Endret 30. oktober 2008 av Milt Lenke til kommentar
qazy Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Og for dere som lurer har vi fortsatt 150% prisgaranti på ALLE varer. Dette gjelder dog ikke nettbutikker grunnet frakt og andre kostnader det har å drive varehus. Dere er alle hjertelig velkommen til vårt varehus alle sammen! Her føres det vil litt forskjellig praksis fra butikk til butikk. Hos oss kjører vi full prisgaranti imot vår egen nettside og Elkjøps nettside. I de fleste tilfeller praktiserer vi også prisgaranti imot andres nettsider, eller er tilbøyelige med å finne en løsning begge parter kan si seg fornøyd med. (Men vi medregner frakt) Lefdal er billig men hvis du skal reparere noe. hold deg faen meg langt unna. Det tok 5 måneder og fixe pc'en min også kostet det hårreisende 4 tusen bare fordi en liten del av skjermen var sprukket. De kom med unnskyldinger om og om igjen om at de skulle fixe med det. men 5 måneder er hårreisende. Dette er ikke godt nok, og jeg er sikker på at dersom du tar dette opp med varehussjefen vil de bli tatt til etterretning. Og kom gjerne med mer feedback på våre butikker Jeg trodde Lefdal brukte InfoCare for å reparere PC'er og datautstyr jeg. Har dere eget verksted på deres butikk? Jeg trodde virkelig det var felles rutiner på dette. Men å skylde på Lefdal for at en service går tregt blir som å skylde på Firefox for all driten som er på internett, så sant ikke varehuset har eget verksted. Noe som jeg aldri har vært borti på Lefdal butikkene. Men så klart så skal ikke en service ta 5 mnd. Hvis dette er tilfelle ville jeg gitt kunden en ny vare. Uten diskusjon (Jeg jobber på Lefdal selv). Hehe, vi har heller ikke verksted på butikken. Vi benytter oss også av Infocare, men vi har også et ansvar ovenfor kunden når det gjelder behandlingstid. Selv om det ikke skjer under vårt tak Virket som det var forsøkt å klage til folka i serviceluken, om det ikke fungerer ville jeg nok tatt det videre til varehussjefen. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Mest imponerende historien jeg har med lefdal var en pc jeg kjøpte der for ca 3 år siden. Jalla billigskit og skjermen drev å fucka seg. På tredjegangsfeil ville jeg heve kjøpet og sa klart ifra om det når jeg leverte den inn. Men den måte likevel sendes til verkstedet for verfisering at det var samme feil. Etter 2-3 mnd får jeg besked om at den er kommet tilbake fra verkstedet. De har da ikke klart å få med seg at jeg ville heve kjøpet og har fiksa den istedenfor. Men det ordna seg greit og jeg fikk hevet kjøpet. Men ca 2 uker etter det fikk jeg en telefon fra en dame som lurte på hvorfor telefonnr mitt sto på undersiden av en laptop hun hadde kjøpt som utstillingsmodel. Lefdal har da prestert å selge en laptop jeg har hatt i 2 år som utstillingsmodel og har ikke engang tatt seg bryet med å ta av navnelappen. Det var faktisk også en maskin som ble levert med ekstern cdrom, men den leverte jeg aldri inn, og regner med at lefdal ikke klarte å fortelle den nye kunden om at maskinen ikke hadde cdrom. Men bortsett fra det har jeg stort sett bra erfaringer med Lefdal. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Mest imponerende historien jeg har med lefdal var en pc jeg kjøpte der for ca 3 år siden. Jalla billigskit og skjermen drev å fucka seg. På tredjegangsfeil ville jeg heve kjøpet og sa klart ifra om det når jeg leverte den inn. Men den måte likevel sendes til verkstedet for verfisering at det var samme feil. Etter 2-3 mnd får jeg besked om at den er kommet tilbake fra verkstedet. De har da ikke klart å få med seg at jeg ville heve kjøpet og har fiksa den istedenfor. Men det ordna seg greit og jeg fikk hevet kjøpet. Men ca 2 uker etter det fikk jeg en telefon fra en dame som lurte på hvorfor telefonnr mitt sto på undersiden av en laptop hun hadde kjøpt som utstillingsmodel. Lefdal har da prestert å selge en laptop jeg har hatt i 2 år som utstillingsmodel og har ikke engang tatt seg bryet med å ta av navnelappen. Det var faktisk også en maskin som ble levert med ekstern cdrom, men den leverte jeg aldri inn, og regner med at lefdal ikke klarte å fortelle den nye kunden om at maskinen ikke hadde cdrom. Men bortsett fra det har jeg stort sett bra erfaringer med Lefdal. Heving av kjøp skal vanligvis ikke skje før fjerdegangsfeil. Ved tredjegangsfeil kan du få byttet varen til en tilsvarende. Og ja, varen må sendes til verksted. Siden det tok så lang tid kan det hende de har brukt litt goodwill. Jeg synest dog ikke denne historien var noe imponerende. Du leverte ikke inn den eksterne CD/DVD ROMen og de solgte maskinen videre som utstillingsmodel. Sikkert ikke en god erfaring for hun som kjøpte den. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Heving av kjøp skal vanligvis ikke skje før fjerdegangsfeil. Forbrukerkjøpslovens §30, annet ledd: "Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig." Forbrukerkjøpslovens §31, første ledd: "Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden." Forbrukerkjøpslovens §32: "I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig." Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Forbrukerkjøpslovens §30, annet ledd: "Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig." Forbrukerkjøpslovens §31, første ledd: "Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden." Forbrukerkjøpslovens §32: "I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig." Ja, så ved tredjegangsfeil så kan du få byttet varen i tilsvarende. De Forbrukerkjøpslovene du kommer med har flere løsninger. Forskjellige prosedyrer på forskjellige gjenstander. Når det gjelder mobiltelefon opererer flere leverandører med: Tredjegangsfeil = Kan få byttet til mobiltlf av samme type (eller tilsvarende om den ikke er tilgjengelig). Fjerdegangsfeil: Du får heve kjøpet. Blir mobilen hevet før fjerdegangsfeil må butikken selv ta tapet. Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 I dag ramlet GeOW2 ned i postkassen Ble sendt fra lefdal for 2 dager siden, og samme var tilfelle med Dead Space. Veldig bra, og det gjør jo ingenting at de spanderer frakten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå