Gå til innhold

Bøyd kretskort - Nokia 5310


Anbefalte innlegg

Hadde min Nokia 5310 i 1 måned før den plutselig en dag slo seg av mens telefonen lå i lomma mi. (Telefonen har ikke vært i bakken, og er uten en eneste skramme) Tok den opp for å sjekke etter mld og så at displayet var helt svart,( den hadde funket 5 minutter før). Prøvde å slå den på igjen og da fikk jeg den på i 10 sekunder før den så slo seg av igjen. ventet noen minutter før jeg slo den på igjen og da skjedde det samme. Har også testet med annet batteri, og mitt batteri i en kompis sin 5310 uten noe resultat. etter disse to forsøkene hvor den varte i 10 sekunder går det ikke ann å slå den på igjen så jeg leverte den inn til Nordialog siden de var Nokias verksted i Stavanger, og fikk følgende SMS etter 2 uker.

 

 

Kjære kunde. Din Nokia 5310 dekkes ikke av garanti. Apparatet har vært utsatt for ytre påvirkning som har ført til kraftig bøyd kretskort. Ikke reparerbart. Kostnaden ble 450,00 kr inkl moms i retur ureparert. Gi snarlig beskjed om du vil ha den i retur eller skal kasseres.

 

Nordialog ringte meg idag og lurte på hva jeg hadde bestemt meg for og sa jeg trengte litt tenke tid. Ba om å få verksted rapport og bilde men har enda ikke mottatt dette selvom de sa de skulle sende det med en gang de la på røret. De kan jo ikke bevise at jeg har gjort noe, for jeg sa jo at jeg bare hadde brukt den vanlig og ikke hatt den i bakken eller noe.. Kan jo ikke skjønne at et kretskort kan bli kraftig bøyd når jeg har hatt telefonen i lomma uten stramme bukser osv som kan ha ført til at den har blitt bøyd. Forbruker uten noen som helst skyld! Vil jo ikke tape de 2500 kr jeg betalte for telefonen, og ikke få noe tilbake!

 

Hva bør jeg gjøre? :roll:

 

mvh Martin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan vel streng tatt bevise at telefonen er ødelagt og at det ikke er en produksjonsfeil.

Telefonen har jo fungert utmerket frem til et visst tidspunkt. Det viser at feilen neppe var der før du tok den i bruk. Kretskort bøyer seg ikke av seg selv, så det må ha skjedd mens den var i din besittelse.

 

Du må nok belage deg på å gå på et tap her. Det er ingen garanti som dekker ytre påvirkning. Så med mindre du har forsikring (for eksempel reiseforsikring) er det nok du som må dekke dette.

Lenke til kommentar

Er man riktig uheldig er det fort gjort å få en bøy på telefonen, kan komme av om man sette seg på den, mister den i bakken, eller lignende.

 

Verkstedet tjener pengene sine på å reparere telefoner, ikke på telefoner de ikke kan reparere, så det nokk ikke noe de finner på.

Kan også ta litt tid før dokumentasjonen når deg, ikke alltid bilder ligger klart til sending osv.

 

Er ikke så mye man kan gjøre her, mener du det verkstedet sier ikke stemmer kan du klage forbrukerrådet og høre hva de mener.

 

Butikken skal egentlig også opplyse deg om at du må betale for retur av telefonen dersom det ikke blir dekket av garantien. Ellers kan du kreve den returnert kostnadsfritt.

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...