War Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Bios resetter seg ved hver oppstart, noen tips? Jeg har et EVGA 680 hovedkort og jeg har byttet batteriet i hovedkortet uten noen forbedring. Dette kom plutselig og har vart siden. Ram timeings , cpu hastighet, trykk f1 pga ingen floppy osv , alt resetter seg. Når jeg starter opp er skjermen svart i 10 sek med cpu vifta på 100% før det kommer et pip og normal oppstart. Oppdatere bios? Selv om jeg har den nyeste? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 prøv å disable floppy i bios-mulig den stopper fordi den ikke finner floppy(hvis det stemmer at du ikke har floppy).Du må disable to steder.En i bootrekka og en på den "første " sida i bios.Sett floppy disable. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Jepp men da må jeg restarte pcen og da resetter alt seg igjen. Er ikke mulig å endre noe atm pga det blir som det er etter restart. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hva med jumperen for resette BIOS. Står den feil (konf. manualen til hovedkortet). Sjekk også for evt. kortslutninger. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Ta ut batteri, clear cmos og trykk på av/på knappen noen ganger for å lade ut kondensatorene skikkelig - vent så en halvtime før du putter inn batteriet igjen. Hvis du ikke får noen skikk på det da kan det godt hende du er en av mange med et defekt Nforce kort. Regner med du har prøvd å oppdatere bios, hvis du ikke har siste da? EDIT: Du hadde siste bios ja... Flash på nytt Endret 27. mai 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 dumt spørsmål, men er du sikker på at det nye batteriet faktisk er nytt? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Kan være en fordel å teste batteriet med et voltmeter (eller hva det nå het) for å se om det forsatt er strøm i det, hvis ikke så kan det være betraktelig enklere affære og erstatte det batteriet en et helt hovedkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå