mel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg skal ha eksamen i morgen i systemutvikling og trenger litt hjelp.. Dette er forberedelsesheftet som jeg har fått ut.. er det noen som kan fortelle meg hvilke tabeller osv som trenger å være med? hadde vært fint om noen kunne ha laget en kjapp datamodell.. er ganske dårlig i Access og må stå i faget på forhånd takk Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Du får i alle fall PRØVE litt selv da, og komme med mer konkrete spørsmål. Vi sitter ikke her og svarer på eksamensoppgaven din. Snakk om frekt, å komme hit og kaste bort tiden vår på den måten. Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Er da lov og spørre om hjelp til eksamen/lekser. Dette er et forum hvor folk kan hjelpe hverandre om de vil. Du og alle andre velger selv om dere vil "kaste bort" tid på å lese trådene.. Skal selv opp til ITeksamen i morra og synes det er bra med tips og råd fra andre. Det er jeg ikke alene om og det er oprettet en tråd hvor folk hjelper hverandre HER Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Tips og råd er en ting, men å være frekk nok til å be noen om å sette opp hele databasen er litt vel drøyt. Det er på grunn av sånne tråder endel personer har begynt å svare mindre i dette forumet, noe som senker den totale kvaliteten her. Det er ganske idiotisk å ikke en gang prøve litt selv, og heller be om innspill. Det er tegn på en totalt mange på respekt av andres tid. Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Vel, det er faktisk folk som setter opp hele databasen, for så å legge den ut på nett. De hjelper andre, og får kommentarer på det de legger ut slik at det hjelper dem og. Dette ser du i tråden jeg linket til. Virker som du har en litt vel negativ holdning, som kanskje også får folk til å ikke gidde å svare. Trådstarter skal opp i eksamen, og trenger hjelp. Det er det også fullt mulig å få på et forum. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det blir nok drevet vekk flere fra forumet av at visse folk benytter en hver anledning til personangrep enn enkelttråder som dette. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Vel, det er faktisk folk som setter opp hele databasen, for så å legge den ut på nett. De hjelper andre, og får kommentarer på det de legger ut slik at det hjelper dem og. Dette ser du i tråden jeg linket til. Virker som du har en litt vel negativ holdning, som kanskje også får folk til å ikke gidde å svare. Trådstarter skal opp i eksamen, og trenger hjelp. Det er det også fullt mulig å få på et forum. Jeg er enig med Manfred. Vi hjelper ikke trådstyarter det minste ved å løse hele oppgaven, når han/hun ikke har giddet å bruke tid på å prøve selv en gang. Hadde vedkommende i det miste kommet med en begynnelse til et forslag, om det så var riv ruskende galt, så kan vi godt hjelpe til i riktig retning, men ikke "kan dere gjøre hele denne oppgaven for meg, plizzz" Jeg skal ha eksamen i morgen i systemutvikling og trenger litt hjelp.. Hvilke tabeller tror du selv at du vil trenge? Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 "Vi", hehe. Dere og mange andre hjelper han ikke, men noen gjør det. Det er de folkene trådstarter prøver å treffe med et slikt inlegg. På et forum som dette vil nok ikke de fleste hjelpe nei, men noen gjør det som sagt. DENNE tråden har fått flere løsningsforslag som er kjempenyttige å notere på ark og ta med i morgen på eksamen. Regner med at trådstarter har sett den linken og fått hjelpen han spurte om her : ) Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Da kan dere pokker meg komme dere til "skole og leksehjelp" og drite i å poste sånt søppel her i databaseforumet!! Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 "Vi", hehe. Dere og mange andre hjelper han ikke, men noen gjør det. Du må gjerne definere "hjelp" for meg. Hvis "hjelp" er å legge alt i nevene på trådstarter når han/hun helt åpenbart ikke har giddet å gjøre et eneste forsøk på å løse oppgaven selv, så har ikke jeg tenkt å hjelpe. Det er bortkastet tid på latsabber. Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Da kan dere pokker meg komme dere til "skole og leksehjelp" og drite i å poste sånt søppel her i databaseforumet!! Såpass ja.. Ja, denne tråden er nok feilpostet. Så om du vil kan du jo sende pm til moderator og så blir den flyttet til "skole og leksehjelp". Uansett, du som er så optatt av at forumet skal være bra bør jo i alle fall følge retningslinjene og oppføre deg hyggelig, det går ann. edit: skriveleif Endret 27. mai 2008 av VegardSK Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) "Vi", hehe. Dere og mange andre hjelper han ikke, men noen gjør det. Du må gjerne definere "hjelp" for meg. Hvis "hjelp" er å legge alt i nevene på trådstarter når han/hun helt åpenbart ikke har giddet å gjøre et eneste forsøk på å løse oppgaven selv, så har ikke jeg tenkt å hjelpe. Det er bortkastet tid på latsabber. Hehe, javel. I dette tilfellet er hjelp å lage et forslag på en datamodell til trådstarter slik at han/hun klarer seg bedre på eksamen i morgen. Mulig det er bortkastet tid for deg, også mulig trådstarter er en latsabb, men er uansett lov til å spørre om hjelp. Grunnen til at trådstarter ikke har lagt ut noen løsning selv med en gang er nok fordi dette heftet ble gitt ut i dag tidlig og siden trådstarter er dårlig i access og er redd for å stryke ville det nok tatt lang tid for trådstarter. I den andre tråden om dette er det flere som postet sitt løsningsforslag, så kommenterer andre på det. Slik hjelper vi hverandre så alle vi som skal opp til eksamen i morgen er bedre forberedt.. edit: skriveleif igjen ;p Endret 27. mai 2008 av VegardSK Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Da kan dere pokker meg komme dere til "skole og leksehjelp" og drite i å poste sånt søppel her i databaseforumet!! Du virker som et rasshøl. For det første så kan du skrive slik alle andre mennesker skriver. Virker som du hever deg over alle andre når du skriver sånn. Og det er bare helt tragisk. Hva med å skrive : "Hvordan mener du at man kan sette opp databasen." Istedetfor å angripe en person på denne måten? Det gir hvertfall litt mer motivasjon til å prøve å tenke selv, istedetfor ditt forsøk på å være idealmenneske. @ mel : Jeg har hatt 2 og 3IT på videregående. Men det er en stund siden, og de bruker det ikke på universitetet mitt. Men jeg skal prøve å assistere deg hvis du setter opp postene og hva du selv mener er primær og fremmednøkkel. Så skjønner du fort tankegangen i det hele Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Som kaffenils sier: Kommer man opp med et forslag, så kan vi i alle fall sparke noen i riktig retning, men tråder som dette har ingenting her å gjøre. Lanka: bra du uttaler deg på et så bredt grunnlag da.. jeg er helt sikkert en komplett drittsekk. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Enig med Manfred og Kaffenils. Poenget med forumet er ikke å løse oppgavene til folk som ikke prøver selv. Poenger er at de skal få hjelp og tips slik at de kan lære. Man lærer ingenting av å ikke prøve selv!!! Trådstarter gav ikke noe som helst inntrykk over at han hadde forsøkt selv, ... selv etter et semester med faget på skolen. Husk at de fleste på dette forumet har gått mange år på skole. De bruker fritiden sin her for å være snille å hjelpe andre. Om du ønsker noen til å gjøre oppgaven for deg, uten at du trenger å gjøre noe selv, så tar ihvertfall jeg timespris på dette som ikke er under 1.000,-. (Og da er ikke dette riktig forum -- prøv heller https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=275) (btw; dette har også vært diskutert utallige ganger tidligere --- med samme feedback) Lenke til kommentar
kjaa Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Dette har blitt for dumt. Jeg har følt med på denne tråden i hele dag. Saken gjelder en som har mottatt eksamensoppgavene i access.Det han da gjør er å skrike etter hjelp på forumet, med håp at noen har løsningen. Mitt spørsmål blir da: hva har du gjort på skolen dette året? Tydeligvis ikke det du skulle? På toppen av det hele er det en "ekstra behjelplig" som skjeller ut Manfred når han påpeker dette. Gud hjelpe. Viser en av mine unger denne type panikk når eksamen dukker opp, får de et slik spark i ræva at de får månestøv i kjeften. Det er noen gjengangere her som er behjelpelig med det meste. De (3/5) bruker mye tid på trådene som oppstår og vi burde være takknemelig for det. Jeg liker vaktbikkjer, stå på Manfred. Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Kjaa, han har ikke mottatt eksamensoppgaven, men han har fått et forberedelsehefte som han har scannet og lagt ut i håp om at noen ville komme med et forslag til noe som kan brukes som notater til i morgen. Dette skjedde ikke her, men i den andre tråden som jeg har linket til. Så de som trengte hjelp og ville ha noen og dele tips/råd med gjorde det der. Manfred ble "skjelt ut" fordi han var så negativ og ufin selv. Jaja, jeg er i alle fall klar og forberedt til i morgen, og legger meg nå : ) Lenke til kommentar
roac Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Tjaa, Manfred ble "skjelt ut" fordi han ganske korrekt påpekte at vedkommende som skulle ha eksamen godt kunne vise et absolutt minimum av initiativ til å jobbe selv også. Jeg har overhodet ikke noe problem med å komme opp med en datamodell, meg jeg gidder ikke å hjelpe folk som forventer at andre skal gjøre jobben. Det blir overhodet ikke riktig hvis jeg bruker min mangeårige erfaring fra fagområdet og han kanskje består uten å forstå en dritt om hva som er gjort og hvorfor. Stå på Manfred, du gjorde det eneste rette. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Helt enig med Manfred. Hvis du ikke engang gidder å prøve å lage en datamodell selv, hvorfor skal vi gidde? Hadde han postet en svært mangelfull datamodell, så hadde han nok fått hjelp av manfred, roac, jorn79, kaffenils eller meg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå