Nonsens Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det var vel faktisk akkurat det de sa; at de skulle sjekke det *hvis* ressursene strakk til. Og de ba vitnene om å gå hjem. Tilsynelatende sjekket de heller ikke ut saken den 17., 18., 19., 20., 21., 22., eller 23., mai. Var de like opptatt da? Du får spørre dem da vettu. De satt nok og drakk kaffe og tvinnet tommeltotter resten av uka. Eller kanskje de rett og slett gjorde noen av de andre hundrevis av oppgavene de har. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det er en kjent sak at narkomane ofte blir nedprioritert, men det blir da alldeles feil å gi politiet skylden for dette. Så hvem skal vi skylde på da? Gartneren? Burgerstekeren på McDonalds? En person er død, og alle bevis vi har fått i saken tyder på at politiet ikke gjorde jobben sin. Hva om personen var syk? Hadde du da sagt det samme, eller er det bare narkomane du ikke finner verdig til de rettigheter alle mennesker i Norge har? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Og en sak om en ruset kvinne som satt i offentligheten for noen dager siden er nok ikke topprioritet nei. (sjangsen for at hun kanskje har flyttet seg er jo også ganske stor..) Så hvem skal vi skylde på da? Gartneren? Burgerstekeren på McDonalds? Henne? Etter det så er det naturligvis ikke noen andre en politiet som kan ta skylden. Hva om personen var syk?Da hadde nok sykebilen vært raskt på stedet. Skal det være en riktig sammenligning så skulle hun også ha tatt "sykdomspiller/sprøyte" med vilje. Endret 27. mai 2008 av andrull Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) En person er død, og alle bevis vi har fått i saken tyder på at politiet ikke gjorde jobben sin. Helt FEIL. Politiet hadde ikke ressurser til å 'gjøre jobben sin'. eller er det bare narkomane du ikke finner verdig til de rettigheter alle mennesker i Norge har? Når det gjelder rettigheter til hjelp så får faktisk folk som gang på gang utsetter seg for potensiell livsfare med fullt overlegg - det være seg basehoppere, fyllekjørere eller narkomane - finne seg i å bli prioritert på linje med andre borgere. De skal *ikke* særbehandles i en grad som går utover politiets mulighet til å gjøre andre oppgaver. Endret 27. mai 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 De ba ikke vitnene om noe som helst. De sa at de ikke trengte å vente.Politiet har nok kjørt forbi denne strekningen flere ganger, sammen med flere ti-talls og kanskje hundretalls tusen forbipasseringer ellers i dette tidsrommet. Kvinnen lå åtte meter inni en tunnel, og da har de kanskje oversett henne. De sier nå at de fikk beskjed om å gå videre. Men uansett antyder det at de selv tar hånd om saken, på den ene eller andre måten. De har sikkert tilfeldigvis kjørt forbi ja, men det er ikke hva jeg kaller å sjekke ut en sak. Jeg regner med at vitnene fortalte at hun ikke lå lett synlig. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Om du ikke har ressursjer til å gjøre det, eller om det var krig som forårsaken det. faktum er jo fortsatt det at politiet ikke gjorde jobben. Det kan ingen si noe på. Om det er rett og klandre dem for det er vel heller spørsmålet. Jeg regner med at vitnene fortalte at hun ikke lå lett synlig.Legg merke til at du ikke kan klandre noen for noe når man må "regne med" noe. Endret 27. mai 2008 av andrull Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Du får spørre dem da vettu. De satt nok og drakk kaffe og tvinnet tommeltotter resten av uka. Eller kanskje de rett og slett gjorde noen av de andre hundrevis av oppgavene de har. Nå er du vanskelig for å være vanskelig. I løpet av en uke er det garantert en politipatrulje som har kjørt forbi. Det ville tatt fem minutter å sjekke ut tunnelen, men det er vel for mye forlangt. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Feil. De har de ressursene de har, og de valgte å ikke bruke de til riktig oppgave. Vi lever ikke i ett land hvor er mye kriminalitet, og de daglige sakene til politiet er småsaker som løses lett på stedet. At de ikke har klart å flytte en liten del av resursene de har til å svinge innom og sjekke om ei dame fortsatt lever, er helt og holdent politiet sin skyld. Det ville tatt dem kanskje 15 min å kjøre innom på vei til fotballidiotene, men det er visst viktigere å passe på de rike enn de fattige. Og hvor mye penger trenger de for å sende en epost til AMK-sentralen og be de ta seg en tur? Brannvesenet har også uttrykningsbiler til sånt. Så kom ikke her og skyld på manglende resurser. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg regner med at vitnene fortalte at hun ikke lå lett synlig. Sånn rent teknisk - for å pirke - så lå hun ikke. Hun satt. Og rørte på seg. Det høres nok litt mindre dramatisk ut i politiets ører enn en person som ligger livløs og er tilsynelatende død. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Feil. De har de ressursene de har, og de valgte å ikke bruke de til riktig oppgave. Vi lever ikke i ett land hvor er mye kriminalitet, og de daglige sakene til politiet er småsaker som løses lett på stedet. At de ikke har klart å flytte en liten del av resursene de har til å svinge innom og sjekke om ei dame fortsatt lever, er helt og holdent politiet sin skyld. Det ville tatt dem kanskje 15 min å kjøre innom på vei til fotballidiotene, men det er visst viktigere å passe på de rike enn de fattige. Og hvor mye penger trenger de for å sende en epost til AMK-sentralen og be de ta seg en tur? Brannvesenet har også uttrykningsbiler til sånt. Så kom ikke her og skyld på manglende resurser. Fattige og rik er vel så off-topic som du kommer det... Hvor står det noe om økonomien til jenta. Eller fortballidiotene. Ikke alltid fortballidioter har så mye penger. Dette har nok ikke så mye med hvor mye penger hun har. Endret 27. mai 2008 av andrull Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Hvis det er samme dame det er snakk om, og politiet valgte å ignorere situasjonen hennes til fordel for noen fotballidioter, så er det politiet sin skyld at hun døde. I mine øyne er dette drap. Jeg synes du burde tatt deg av saken selv, og reddet denne damen. Det bryr meg ikke at du ikke hadde mulighet til å gjøre det. I mine øyne er du en morder. Jeg synes du burde tatt deg av saken selv, og reddet denne damen. Det bryr meg ikke at du ikke hadde mulighet til å gjøre det. I mine øyne er du en morder. Som jeg skulle sagt det selv. Jeg har allerede båret en ubevisst og ukjent person til sykehuset fordi politiet og AMK-sentralen ikke hadde sendt ut en patrulje eller ambulanse etter to timer. Hva har dere gjort? Hadde jeg vært der, så hadde jeg ikke gått så lenge jeg ikke visste at det ville gå bra med henne. Så kom faen ikke og kall meg morder fordi politiet har muligens tatt livet til ei dame fordi de ikke gadd å sende patruljen som satt og drakk kaffe mens de passa på noen innavla fotballidioter i byens bedre del. De hadde ingen unskyldning for å ikke dra ut når to personer ber om hjelp. Politiet valgte å ikke hjelpe henne. Og det er også tydelig at dere også synes at narkomane og fattige ikke er verdige nok til å få hjelp. Skam dere. Patetiske, det er det dere er. Jeg har gjort lite. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke har hatt muligheten til det. Kjempefint at du hjelper andre personer, men du må på ingen måte tro at du er den eneste som ville gjort det. Du kan vente litt med å utrope deg som landshelt, og heller konsentrere deg om denne saken. Jeg synes du er en morder fordi du ikke reddet akkurat denne personen. Politiet har reddet enorme mengder mennesker, og mange flere enn du noen gang er kapabel til å telle. Du har hjulpet 1 person, men du greide ikke å redde resten. Dermed er du en morder. Samme logikk? Så du kan komme ned fra din hvite hest, og videre bare klappe igjen med riddertalen din, for essensen her er at alle gjør så godt de kan for å hjelpe andre. Jeg sliter i utgangspunktet med å se hvorfor vi skal utrope noen til synder her. En person er død. Alle synes det var trist. Ingen ønsket at hun skulle dø. Alle ville gjort hva de kunne for å redde henne hvis de hadde hatt muligheten til det. Hvorfor skal noen da ha skylden? Jeg forstår at du har sett deg ut politiet som den store stygge ulven, og det er sannsynligvis lite jeg kan gjøre med det. Jeg håper derimot at du greier å sperre opp øynene nok til at du ser at det blir for dumt å gå rundt å kalle politiet mordere for det tror jeg rett og slett du er for intelligent til. Endret 27. mai 2008 av GrandMa Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Hva om en av fotballidiotene (som har drukket seg dritings) havner i et kraftig slagsmål, og noen velger å trekke et våpen (f.eks kniv). Og det ender i at en eller flere dør. Er det så mye bedre? Dødsfall av overdose og vold har, og vil drepe. Endret 27. mai 2008 av andrull Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hva om en av fotballidiotene (som har drukket seg dritings) havner i et kraftig slagsmål, og noen velger å trekke et våpen (f.eks kniv). Og det ender i at en eller flere dør. Er det så mye bedre? Dødsfall av overdose og vold har, og vil drepe. Helt enig. Vi kan ikke forvente at politiet er synske hele gjengen, slik at de kan se hvilken situasjon som er mest alvorlig. Videre ser jeg ingen grunn til å anta at dette har noe med "fattig & rik" å gjøre. Jeg må nok dessverre innrømme, som svoren supporter selv, at fotballsupportere på ingen måte er samfunnsfiffen. Det ser hvertfall slik ut på kapitalkontoen min. Å dra inn "fattig & rik" blir bare latterlig hvis du da ikke er ute etter å grave frem noe mer snusk på politiet. Det er ingen vits i å gjøre situasjonen mer dramatisk enn den allerede er. Det er spesielt liten vits hvis man bare farer med uærligheter. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Hva om en av fotballidiotene (som har drukket seg dritings) havner i et kraftig slagsmål, og noen velger å trekke et våpen (f.eks kniv). Og det ender i at en eller flere dør. Er det så mye bedre? Dødsfall av overdose og vold har, og vil drepe. Om han stikker en annen fotball idiot så er jeg fristet til å si ja..... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Hvorfor skal en fotballidiot være mindre verdt enn et narkotikamisbruker? (eller andre veien for den saks skyld) I fotballidiotens forsvar så trenger det ikke engang være selvforskyldt. Mens en narkotikabruker som tar overdose er det 100% selvforskyldt, ja ren og skjær idioti. Men om du blir stukket ned så blir du jo faktisk drept. (uansett om du har provosert andre eller ei) Endret 27. mai 2008 av andrull Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Innslag om saken på TV2-nyhetene nuh Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 andrull, det var vel en spøk, kanskje. Isbilen, kom det noe nytt frem? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Spøk? Fordi jeg synes mennesker er like mye verdt? Eller fordi jeg mener at det er idioti å begynne med narkotika? Ikke som jeg ser nei. Endret 27. mai 2008 av andrull Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Slik TV2 fremstilte det virket det som om den "livløse kvinnen" og liket var samme person, men de var ikke så alt for skråsikre. En talsmann for politiet uttalte at etter det de fikk høre var det ikke grunn til å prioritere den saken, og det er egentlig alt som trenger å sies. Ellers kom det ikke frem noe relevant, men jenta hadde funnet samboeren død av overdose like før. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Da er det ihvertfall ikke noe tvil om hva motivet hennes var. andrull, Montgomery spøkte når han sa at han synes det er bedre at en fotballidiot dør, siden han åpenbart ikke liker fotballidioter. Noe jeg egentlig kan forstå, som bor et par etasjer over en sportsbar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå