Fin Skjorte Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Og sist gang jeg sjekket så er en overdose livsfarlig, og dermed krever at politiet følger opp med en gang, da livet til en person står i fare. Men var politiet da klar over at det var en overdose da meldingen tikket inn? Ikke rett skytset mot politiet for de hadde rikelig med dritt jobb å gjøre blant pubertale drittunger som streifet rundt i byen på jakt etter bråk. Og jo, at flere titalls personer med et halvt kromosom formye, skaper tilstander i byen er så alvorlig at politiet må og skal håndtere det. I ettertid har medlemer fra disse miljøene reist til privatboligen til en journalist som hadde omtalt dem negativt og opptråd truende overfor hans kone og to mindreårige døtre. Så det utskudd i samfunnet som må reguleres. Og fordi pøblene skal bedrive sosial aktivitet best kjent fra lavereståendene arter så drar det ressurser, dessverre. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Er det nå sikkert at det er den samme damen det er snakk om her? Kanskje politiet var innom på et senere tidspunkt uten å finne noen? Nei, det er ikke sikkert. Men du burde være veldig lett for Politiet å sjekke de var der, og hvis det ikke er tilfelle så er det like ille unasett om det er samme person. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det er ganske lett for politiet å sjekke, det er det de driver med nå. For å være sikker må man imidlertid være nøye, og det tar litt tid. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Dette handler i bunn og grunn om ressurser - som politiet selv sier: - Vi får mange slike meldinger, og kan ikke rykke ut på alle. Da hadde vi ikke hatt annet å gjøre, sier Nilsen. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2447024.ece Skal politiet la alt annet ligge (bilulykker, innbrudd, vold, ran, voldtekter, slagsmål, skattesvik osv.) bare fordi en god del mennesker her i landet med viten og vilje daglig utsetter seg for potensielle overdoser? Selvfølgelig ikke. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 De antydet at de tok hånd om saken ved å sende vitnene hjem, tilsynelatende uten å gjøre det. Da er ressurser irrelevant. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) De antydet at de tok hånd om saken ved å sende vitnene hjem, tilsynelatende uten å gjøre det. Da er ressurser irrelevant. Langtifra: - Politiet sa at de skulle lage et oppdrag på det, og sende en patrulje dersom de hadde tid, men at de hadde mye å gjøre, sier Skotvold. At dama er død er faktisk ingen annen skyld enn hennes egen hvis det er snakk om en overdose. Men hvis vi absolutt skal legge skyld på noen så er vel kanskje fotballpøblene de rette? Det var jo de som var en betydelig del av at politiet hadde knappe ressurser den kvelden. Bør de anmeldes for dødsfallet kanskje? Det er jo det mest rettferdige. Endret 27. mai 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Neste sitat: - Jeg lurte på om vi skulle vente der eller gå videre. Vi gikk [sic] beskjed av politiet om bare å gå videre, sier Skotvold. Det er Politiet som har forpliktelser her. At dama burde visst at hun risikerte sitt eget liv er helt klart, men Politiet plikter å hjelpe personer i nød. De kunne, som andre har sagt, tilkallt ambulanse, men uansett burde de ha sjekket ut saken før eller siden. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Hvis det er samme dame det er snakk om, og politiet valgte å ignorere situasjonen hennes til fordel for noen fotballidioter, så er det politiet sin skyld at hun døde. I mine øyne er dette drap. Endret 27. mai 2008 av Dragen Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det er vel egentlig irrelevant om det er samme dame. De burde håndtert saken uansett. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Det er vel egentlig irrelevant om det er samme dame. De burde håndtert saken uansett. Da bør nok samfunnet ansette et par tusen ekstra politimenn i morgen den dag for å gjøre slike ting. Saken som diskuteres her er på ingen måte unik. Det 'oppdages' livløse narkiser døgnet rundt, og å forvente at politiet skal slippe alt for å sjekke om disse er ok hver eneste gang noen ser dem ligge på gata og skjelve er faktisk helt urimelig. Politiet må prioritere ut i fra de ressursene de har. Straffesak mot fotballpøblene er nok det mest nærliggende hvis man absolutt skal henge noen for denne hendelsen. Politiet gjør bare som de har fått beskjed om; å prioritere innenfor den arbeidskraften de har tilgjengelig. Endret 27. mai 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hvis det er samme dame det er snakk om, og politiet valgte å ignorere situasjonen hennes til fordel for noen fotballidioter, så er det politiet sin skyld at hun døde. I mine øyne er dette drap. Jeg synes du burde tatt deg av saken selv, og reddet denne damen. Det bryr meg ikke at du ikke hadde mulighet til å gjøre det. I mine øyne er du en morder. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg synes du burde tatt deg av saken selv, og reddet denne damen. Det bryr meg ikke at du ikke hadde mulighet til å gjøre det. I mine øyne er du en morder. Som jeg skulle sagt det selv. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Det er vel egentlig irrelevant om det er samme dame. De burde håndtert saken uansett. Det er en kjent sak at narkomane ofte blir nedprioritert, men det blir da alldeles feil å gi politiet skylden for dette. Det som plager meg er at dere sitter der, skinnhellige som dere er, og snakker som om politiet har overnaturlige krefter. Politiet synes nok det er voldsomt leit at denne personen er død, men når de ikke hadde ressurser til å gjøre noe akkurat da er det strengt tatt ikke noe politiet kan gjøre med det. La oss hypotetisk sett si at en av dine kompiser hadde vært på denne fotballkampen, havnet i slåsskamp, og blitt drept fordi politiet var å hjalp en eller annen narkoman (som egentlig bare var ruset, og ikke livstruende skadd.) Da ville du sittet her som en idiot akkurat nå, og sutret over hvor jævlige politiet er. Greier du virkelig ikke å forstå at politiet er nødt til å prioritere det som virker mest alvorlig. Og du kan spørre deg selv hva du selv ville valgt: Å rykke ut til en narkoman som er ruset, (noe som skjer titalls ganger om dagen, og hvor personen nesten aldri er skadet) eller å prøve å stoppe en slåsskamp mellom ville fotballsupportere som prøver å knuse skallen på hverandre. Du ville sannsynligvis valgt den siste (hvis du bruker din logiske sans) og da skulle jeg GJERNE vært den første til å kalle deg "hypotetisk" morder (hypotetisk fordi den narkomane overlevde i denne lille hypotesen vår). Endret 27. mai 2008 av GrandMa Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Politiet gjør bare som de har fått beskjed om; å prioritere innenfor den arbeidskraften de har tilgjengelig. Som sagt flere ganger tidligere - om Politiet ikke hadde noen planer om å sjekke det ut, burde de sagt det, heller enn å sende vitnene hjem. Da kunne faktisk vitnene ha gjort noe selv. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Som sagt flere ganger tidligere - om Politiet ikke hadde noen planer om å sjekke det ut, burde de sagt det, heller enn å sende vitnene hjem. Det var vel faktisk akkurat det de sa; at de skulle sjekke det *hvis* ressursene strakk til. Hverken du, jeg eller politiet vet hva som kommer til å skje i løpet av de nærmeste minuttene eller timene som vil kreve innsats fra politiets side. Jeg kan dog love deg en ting; de satt ikke med beina på bordet og slappet av istedet for å dra ut og sjekke henne. 16. mai er sannsynligvis en av de 3-4 mest travle døgnene for politiet i løpet av et år hvor de kaller inn alt de har av tilgjengelig mannskap og gjør så godt de kan. Endret 27. mai 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Hvis det er samme dame det er snakk om, og politiet valgte å ignorere situasjonen hennes til fordel for noen fotballidioter, så er det politiet sin skyld at hun døde. I mine øyne er dette drap. Jeg synes du burde tatt deg av saken selv, og reddet denne damen. Det bryr meg ikke at du ikke hadde mulighet til å gjøre det. I mine øyne er du en morder. Jeg synes du burde tatt deg av saken selv, og reddet denne damen. Det bryr meg ikke at du ikke hadde mulighet til å gjøre det. I mine øyne er du en morder. Som jeg skulle sagt det selv. Jeg har allerede båret en ubevisst og ukjent person til sykehuset fordi politiet og AMK-sentralen ikke hadde sendt ut en patrulje eller ambulanse etter to timer. Hva har dere gjort? Hadde jeg vært der, så hadde jeg ikke gått så lenge jeg ikke visste at det ville gå bra med henne. Så kom faen ikke og kall meg morder fordi politiet har muligens tatt livet til ei dame fordi de ikke gadd å sende patruljen som satt og drakk kaffe mens de passa på noen innavla fotballidioter i byens bedre del. De hadde ingen unskyldning for å ikke dra ut når to personer ber om hjelp. Politiet valgte å ikke hjelpe henne. Og det er også tydelig at dere også synes at narkomane og fattige ikke er verdige nok til å få hjelp. Skam dere. Patetiske, det er det dere er. Endret 27. mai 2008 av Dragen Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det kan da godt hende de hadde planer. Men at det rett og slett ikke ble tid nok, eller at situasjonen forverret seg, eller at en patrulje som egentlig var "fri" hadde kommet opp i noe/funnet noe annet. Står ikke noe sted om at de aldri hadde planer om å dra. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det er en kjent sak at narkomane ofte blir nedprioritert, men det blir da alldeles feil å gi politiet skylden for dette. Les mitt svar til Nonsens. Og hadde du lest mine tidligere innlegg, heller enn å bare hive deg over "overskriften", hadde du sluppet å kaste bort tiden. Det handler for min del ikke om ressurser. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det var vel faktisk akkurat det de sa; at de skulle sjekke det *hvis* ressursene strakk til. Og de ba vitnene om å gå hjem. Tilsynelatende sjekket de heller ikke ut saken den 17., 18., 19., 20., 21., 22., eller 23., mai. Var de like opptatt da? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Og de ba vitnene om å gå hjem. Tilsynelatende sjekket de heller ikke ut saken den 17., 18., 19., 20., 21., 22., eller 23., mai. Var de like opptatt da? De ba ikke vitnene om noe som helst. De sa at de ikke trengte å vente. Politiet har nok kjørt forbi denne strekningen flere ganger, sammen med flere ti-talls og kanskje hundretalls tusen forbipasseringer ellers i dette tidsrommet. Kvinnen lå åtte meter inni en tunnel, og da har de kanskje oversett henne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå