Fin Skjorte Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 16. mai ble politiet varslet om en ruset kvinne som satt hjelpeløs i en tunnel på Møhlenpris. En uke senere fant tilfeldig forbipasserende liket av en ung kvinne.[...] Politiet sa at de skulle lage et oppdrag på det, og sende en patrulje dersom de hadde tid, men at de hadde mye å gjøre, (sier varsleren). Bergens Tidene Det politiet faktisk måtte gjøre i dette tidsrommet 16. mai var å ta seg av slosskamper i forbindelse med Brann - Vif kampen. Bergens Tidene Så denne gangen synes jeg politiet er helt uforskyld i forbindelse med dette dødsfallet og vil rette en stor takk til dassgjengen som belastet resten av samfunnet med masse utgifter og som resulterte i at politiet ikke fikk gjort den jobben de egentlig skal gjøre! Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Vet ikke hva som er værst. At politiet ikke røk ut, at ingen ga henne hjelp, eller at det tok en uke før hun ble funnet død.. >< Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Hun ble funnet i en tunnel, tilknyttet veimaskinen som er et mindre fremkommelig sted i Bergen Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Politiet har helt klart skyld. Her var det to personer som ble sendt videre fordi Politiet antydet at de ville ta hånd om saken. Greit nok at de hadde mye å gjøre den kvelden, men hva med resten av uken? Denne saken forsvant helt fra systemet, og det er klanderverdig. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Kunne vært en mulighet og ringt ambulanse om politiet ikek hadde tid og rykke ut. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Kunne vært en mulighet og ringt ambulanse om politiet ikek hadde tid og rykke ut. Politiet ga beskjed til de som fant henne at de bare kunne gå videre, derfor har politiet kanskje skyld i jentas dødsfall. Politiet visste at det var en person i tunellen som ikke reagerte på folk. Dette sier seg nesten selv at det er overdose det er prat om. Dette burde politiet da vite. Politiet selv kan ikke noe for det selv at de ikke hadde kapasitet der og da. Dette må vi skylde på politikerne. Men politiet kunne ha varslet en ambulanse. (Finner jeg en person som ikke reagerer på noe, hadde jeg ringt ambulanse istedet for politi, skjønner ikke hvorfor vitnene da ringte politiet.) De burde også ha sendt en patruliebil til tunellen så fort de hadde fått tid, da hadde vi ivvertfall sluppet å ha et lik liggendes i ei uke... Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hvis hun var hvit slipper vi i allefall enda en rasismegreie. Er hun neger spøker det for bergenspolitiet Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg tror heller hun var litt blå. Spøk til side, artikkelen sier jo faktisk ikke at kvinnen som ble funnet død var den samme som Fosse fant sittende i huleåpningen uken før. Han har heller ikke gitt uttrykk for at han gjenkjenner henne på bildet. Jeg har sett et par overdoserte folk i på Nygårdshøyden, og de sitter ikke og rører på seg, for å si det sånn. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg tror heller hun var litt blå. Spøk til side, artikkelen sier jo faktisk ikke at kvinnen som ble funnet død var den samme som Fosse fant sittende i huleåpningen uken før. Han har heller ikke gitt uttrykk for at han gjenkjenner henne på bildet. Jeg har sett et par overdoserte folk i på Nygårdshøyden, og de sitter ikke og rører på seg, for å si det sånn. Hvordan de ser ut når de tar overdose, kommer helt ann på hva de har tatt overdose på. Noen spreller som bare det, mens andre bare 'besvimer', og andre midt i mellom. Men selvfølgelig, trenger ikke være samme jenta. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Noe som skremmer meg er: Bergenspolitiet vil ikke ta selvkritikk for at de ikke rykket ut da nødmeldingen kom. - Vi gjorde en adekvat håndtering av situasjonen. Det var ingenting som tilsa at denne kvinnen var i nød, sier visepolitimester John Reidar Nilsen. Så hvis jeg faller om, og er livløs, så er jeg ikke i nød? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hun var ikke livløs. Slik hun ble beskrevet ville jeg trodd det bare var en knarker på en dårlig tripp, og det kan man ikke rykke ut til. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Eller hjelpesløs da. Isbilen, hvis du gjør noe du ikke burde gjøre og faller og brekker armer og bein, så er du hjelpesløs, ikke sant? Vil ikke du da at politiet eller en annen form for uttrykningspersonell skal komme og hjelpe deg da? Ikke? Man skal ikke hjelpe de som trenger hjelp? Nei, politiet i Norge fortjener ikke en lønnsøkning. Når de ikke klarer å sende ut en patrulje til stedet, eller sende en melding over til en ambulanse, så fortjener de heller ikke så mye i lønn. Når de velger å leke med livet til en person i nød, så må de også ta konsekvensene av det. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Hun ble beskrevet som sittende og rugge frem og tilbake. Ingen snakk om brukne bein. Da hadde ambulansen kommet på flekken. Politiet har retningslinjer for hva de rykker ut til, og nødtelefonoperatørene må forholde seg til det de hører og ta en avgjørelse. I tillegg må de prioritere. Hvis det bare er en ledig bil og den ene situasjonen vurderes som farligere enn den andre må de gjøre et valg selv om det kanskje betyr at noen dør. Kan man ikke, så kan man ikke og da er det ikke snakk om noen feilvurdering, men mangel på ressurser. Men uansett: så lenge vi ikke vet om det er den første kvinnen som ble funnet død og at hun omkom av en overdose vet vi ikke om det har funnet sted noen som helst form for urett. Endret 27. mai 2008 av Isbilen Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Politiet antydet at de ville ta hånd om saken, uten å gjøre det. Hadde de sagt at de ikke ville rykke ut, kunne vitnene ha gjort mer. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hun ble beskrevet som sittende og rugge frem og tilbake. Ingen snakk om brukne bein. Da hadde ambulansen kommet på flekken. Politiet har retningslinjer for hva de rykker ut til, og nødtelefonoperatørene må forholde seg til det de hører og ta en avgjørelse. I tillegg må de prioritere. Hvis det bare er en ledig bil og den ene situasjonen vurderes som farligere enn den andre må de gjøre et valg selv om det kanskje betyr at noen dør. Kan man ikke, så kan man ikke og da er det ikke snakk om noen feilvurdering, men mangel på ressurser. Men uansett: så lenge vi ikke vet om det er den første kvinnen som ble funnet død og at hun omkom av en overdose vet vi ikke om det har funnet sted noen som helst form for urett. De fikk heller ikke kontakt med henne. Og man kan også helt fint være skadet uten knekte bein, eller synlige skader. Overdose er farlig det også. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Leser du innlegget over ser du hvorfor jeg skrev det om brukne bein. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Hva om mora di fikk slag, og symptomene fremsto som overdose. Er det da greit at politiet velger å prioriterer en slosskamp i byens bedre del istedet for å hjelpe mora di fordi det kan være en overdose? Og sist gang jeg sjekket så er en overdose livsfarlig, og dermed krever at politiet følger opp med en gang, da livet til en person står i fare. Politiet har her valgt å ignorere en persons rett til hjelp, og en person kan ha mistet livet på grunn av det. Synes du virkelig at dette er rett, Isbilen? Og jeg brukte benbrudd som ett eksempel på hjelpesløshet. Endret 27. mai 2008 av Dragen Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Jeg gidder ikke bruke tid på å stå til rette for hypotetiske situasjoner, i hvert fall ikke så lenge de ikke utgjør noe egentlig argument mot noe jeg har sagt og trekker diskusjonen off topic. Man antar at de som sitter i nødtelefonen alltid vet alt og har ubegrensede ressurser. Hva vet vi om hva slags vurderinger som ble tatt etter telefonsamtalen? Hva vet vi om kvalifikasjonene til fyren som ble intervjuet, eller om alvorligheten av slåsskampen og alle de andre situasjonene de sikkert også hadde å forholde seg til? Vurderinger er stikkordet, og da er det rom for feil. Men som sagt vet vi ikke om det har blitt gjort en feil engang. EDIT: Trådtittelen går jo ut ifra noe som ikke er bekreftet. Endret 27. mai 2008 av Isbilen Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Politiet har helt klart skyld. Her var det to personer som ble sendt videre fordi Politiet antydet at de ville ta hånd om saken. Greit nok at de hadde mye å gjøre den kvelden, men hva med resten av uken? Denne saken forsvant helt fra systemet, og det er klanderverdig. Er det nå sikkert at det er den samme damen det er snakk om her? Kanskje politiet var innom på et senere tidspunkt uten å finne noen? Politiet har ikke ubegrensede ressurser og ting må prioriteres. Jeg regner med at ikke så mange her på forumet bruker fritiden sin til å jobbe gratis fordi man ikke rekker å gjøre det i arbeidstiden. Ellers så er jo livløse narkiser et veldig vanlig tilfelle som politiet her i landet dessverre får mange titalls henvendelser om hvert eneste døgn. Ofte møtes de med raseri, biting, slag og spark når de prøver å vekke vedkommende fordi de da ødelegger den dyrebare rusen. Jeg har selv sett en venninne nærmest bli banket opp bare fordi hun brydde seg om en narkis som lå tilsynelatende halvdød med sprøyten i armen ved Akerselva. For å si det sånn; hun kommer *aldri* til å tørre å bry seg med noe sånt mer... Endret 27. mai 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå