agitator Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hei. Dette blir en litt lang tekst, men jeg forsøker å få med alle detaljer av problemet. Tidligere oppsett: A8N32-SLI Deluxe (nyeste BIOS, ikke beta-BIOS) nVidia 7800GT 256 MB RAM PCI-X (EVGA eller XFX, husker ikke akkurat nå) 4x OCZ Platinum 1GB (totalt 4GB) 4 harddisker (74GB Raptor S-ATA, 250GB WD P-ATA, 320GB WD S-ATA, 500GB WD S-ATA) 1 floppy 2 CD/DVD (Plextor CD-R P-ATA, Plextor DVD-R S-ATA) SMB PCI WLAN-kort Mist 500W PSU I går mottok jeg 2 stk MSI 8800GTS 320MB OC. Jeg koblet fra alt av harddisker og slikt, fordi jeg måtte stokke om på ting i kabinettet for å få plass til de nye skjermkortene, som er ganske svære. Jeg satte i begge kortene og skrudde på maskinen. Den gikk i POST og skjermkortene virket fint (jeg gikk inn i BIOS og testet med PCI-X slot 1 først og så slot 2, for å bekrefte at begge kortene var OK). Alt vel så langt. Jeg koblet så i alle harddisker igjen, satte på SLI-koblingen som fulgte med hovedkortet og slo på. Vifter og disker spant opp, hovedkortets lampe lyste grønt, men det kom ikke noe signal til skjermen min, og PC-høyttaleren kom ikke med sitt velkjente beep. Den lagde faktisk ikke en lyd. Jaja, da hadde jeg sikkert koblet noen feil, f.eks satt på en P-ATA kabel feil, men neida. Jeg koblet fra alle disker, tok ut det ene SLI-kortet, og forsøkte igjen, samme resultat. Tok ut all RAM, ikke et pip. Satte inn én RAM-brikke, ikke et pip. Satte inn mitt gamle skjermkort, ikke et pip. Byttet CPU, ikke et pip. Byttet PSU, ikke et pip. Jeg tenkte at kanskje PSU hadde gått på en smell da jeg fyrte opp såpass med disker samt de to skjermkortene, men i og med at en annen PSU ikke fikk det til å virke uten disker og med bare et skjermkort, så er det ikke det...så da er det kun hovedkortet som gjenstår... Jeg skrudde hk'et ut av kabinettet og la det på en papp-plate. Koblet til 24-pins og 4-pins kabler og skrudde på, kun med CPU, RAM og mitt gamle skjermkort. Ingenting. Har kikket i alle spor at det ikke ligger noe som kortslutter systemet. Har også resatt CMOS. Noen som har sett slike symptomer på et hovedkort før? Det virker jo tilsynelatende: Power-knappen funker, det grønne lyset lyser...men ikke noe display og ikke et eneste pip. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå