sdf123 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Har nettopp satt sammen denne maskinen: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=63983 og skulle til å starte den opp og installerer operativsystem da jeg oppdaget at det kun kom en blank skjerm når den startet. Men når jeg nå starter den, og hører fysisk at det starter så kommer det ikke noe bilde opp. Jeg har prøvd å koble fra alt av hardisker og cd-rom, uten hell. Har en ting som jeg er usikker på, på hovedkortet har jeg 2 kontakter som det står EATXPWR og EATX12V, den første er grei, men den EATX12V er jeg mer usikker på. Har faktisk 2 kontakter fra strlømforsyningen(chieftec gps-400aa-101) som kan passe i den. En 4-pins som det står P2 på og en 6-pins som det står P13 på. Noen som kan hjelpe meg litt her? Jeg prøvde også å resette CMOS, slo av maskinen og tok ut strømkabelen, tok så ut batteriet og flyttet den lille pluggen på hovedkortet over på clrcmos i 10 sekunder og så koblet jeg alt tilbake igjen, uten hell. EDIT: Problemet var at rammen ikke sto helt nede i sporene sine, så nå funker det. Brukte også den 4-pins pluggen på EATX12V kontakten. Endret 27. mai 2008 av everlong Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Mener 6-pins'n bør brukes hvis du trenger litt mer futt, altså ved OC. Ellers er det en grei regel å fylle høla hvis en har muligheten;) Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Ok. Men leste dette i manualen så jeg tok da 4-pin'n: Use only either a 4-pin ATX12V or 8-pin EPS +12V power plug. Connecting other power plug types may cause serious damage to the system Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 ja, da er det nok greit. Var det mulighet for 8 pins også? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Ja, det er plass til en 8-pins. Så jeg kan enten bruke den 4-pins eller 6-pins. Men siden manualen sa at det skulle være 4-pins eller 8-pins så brukte jeg 4-pins siden den andre var 6-pins. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå