nosfer89 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Nå har jeg fått fob- heftet, noen tanker rundt oppgaven? Tror det er lurt å lese gjennom kap 2 3 4 5 8 Lenke til kommentar
Claudy Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Nå har jeg fått fob- heftet, noen tanker rundt oppgaven? Tror det er lurt å lese gjennom kap 2 3 4 5 8 Hei, jeg kom opp i det samme men er litt forvirra.. Begynte å lese på oppdragelse, men det er vel egentlig ikke det som er teamaet Lenke til kommentar
annege Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Nå har jeg fått fob- heftet, noen tanker rundt oppgaven? Tror det er lurt å lese gjennom kap 2 3 4 5 8 Hei, jeg kom opp i det samme men er litt forvirra.. Begynte å lese på oppdragelse, men det er vel egentlig ikke det som er teamaet HEI=) Jeg kom også opp i 3skb. Noen som har noen tanker rundt tematet?=) Lenke til kommentar
annege Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Nå har jeg fått fob- heftet, noen tanker rundt oppgaven? Tror det er lurt å lese gjennom kap 2 3 4 5 8 Hei, jeg kom opp i det samme men er litt forvirra.. Begynte å lese på oppdragelse, men det er vel egentlig ikke det som er teamaet HEI=) Jeg kom også opp i 3skb. Noen som har noen tanker rundt tematet?=) kap 1 er hvertfall veldig relevant=) Lenke til kommentar
naztradam Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 1,2,3,4,5,8 :/ Nokon som har funne noko relevant på nett? Som ikkje står i lærebøkene? Lenke til kommentar
Claudy Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Nå har jeg fått fob- heftet, noen tanker rundt oppgaven? Tror det er lurt å lese gjennom kap 2 3 4 5 8 Hei, jeg kom opp i det samme men er litt forvirra.. Begynte å lese på oppdragelse, men det er vel egentlig ikke det som er teamaet HEI=) Jeg kom også opp i 3skb. Noen som har noen tanker rundt tematet?=) kap 1 er hvertfall veldig relevant=) Kapitlene i lærerboka mi handler mest om oppdragelse, ikke oppvekstvilkår.. Det er litt vanskelig å vite hvor mye oppdragelse vi burde dra inn.... Lenke til kommentar
naztradam Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 side 30-35, 56-57, 61-68 er vertfall sidetallene som matcher læreplanmålet: "1c Elevene skal kunne gjøre rede for viktige endringer i barns oppvekstvilkår fra bondesamfunnet fram til vår tid" Lenke til kommentar
Claudy Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 side 30-35, 56-57, 61-68 er vertfall sidetallene som matcher læreplanmålet: "1c Elevene skal kunne gjøre rede for viktige endringer i barns oppvekstvilkår fra bondesamfunnet fram til vår tid" Jeg finner absolutt ingen ting om rusmiddelbruk i bondesamfunnet.. Noen som har noe? Lenke til kommentar
naztradam Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Finner ingenting om rusmiddelmisbruk eg heller. Har også problemer med å finne noe særlig om holdning til seksualitet i bondesamfunnet. Lenke til kommentar
Claudy Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Finner ingenting om rusmiddelmisbruk eg heller. Har også problemer med å finne noe særlig om holdning til seksualitet i bondesamfunnet. Det står ikke noe om rusmiddelbruk i boka eller på internett =( Angående seksualitet skriver jeg bare om at det var uvanlig med sex utenfor ekteskapet og derfor færre kjønnssykdommer, prevensjon var ikke tilgjengelig så det ble flere barn.. Homofili var lite populært og abort var ulovlig lenge.. Håper det hjalp, si ifra hvis du finner noe om rusmiddelbruk Lenke til kommentar
naztradam Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Takker og neier Nei, har ikkje funnet noko om rusmiddelmisbruk, men flere som eg har snakket med, har tatt med de forskjellige teoriene som står på side 186-190 på stikkordsarket sitt. Lurer på om eg og skal ta å gjøre det. Eneste eg kommer på om rusmiddelmisbruk er at i bondesamfunnet var det alkoholmisbruk i mange familiar. Far i huset fekk gjerne lønning, og kjøpte sprit for alt med ein gong. Mongen byrja og å røyke tideleg. Og nå er rusmiddelmisbruk meir openlyst og akseptabelt, og det er mange fleire rusmiddel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå