Gå til innhold

BK: Streetphoto / Portrett NY: S/H utgave

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg drev egentlig å leita etter lokasjoner for å ta bilbilder, men fikk en trang til å ta noen street/portrett bilder og kom opp med dette:

post-58411-1212003211_thumb.jpg

Når det er vist, så skal det sies at jeg har dradd litt langt i spakene (lightroom 1,4) da bilde er innspirert av litt reklame for jeans for noen år siden, og dette bøse blikket modellen har i omgivelsene her er innspirert fra miljøet rundt tagging, skating og lignende. Mulig jeg har dradd litt for langt i spakene.

Forøvrig er dette tatt i en garasje i Skien sentrum, opplyst av noen taklys.

EXIF: 18mm, ISO-1600, 1/50sec, F/3,5

Originalen: http://i223.photobucket.com/albums/dd61/Pr...IMG_1698org.jpg

Ønsker kritikk både på redigering og utføringa av bilde i forhold til tankegangen min, og om tankegangen min bak bilde fungerer.

S/H - B/W utgave:

post-58411-1212003145_thumb.jpg

Endret av presjes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Langt fra dumt dette. Synest du har gjort en god jobb her. Veldig bra med den lyse taggingen og de mørke områdene rundt.

Du kunne nok hentet mer ut av høylysene slik jeg ser det. I tillegg hadde det være en fordel om benken var i vater. Til sist hadde også en dose mer oppskarping vært på sin plass. Småting egentlig, men nå er det nevnt.

[innhold kom dobbelt av en eller annen grunn... ,) ]

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Langt fra dumt dette. Synest du har gjort en god jobb her. Veldig bra med den lyse taggingen og de mørke områdene rundt.

Du kunne nok hentet mer ut av høylysene slik jeg ser det. I tillegg hadde det være en fordel om benken var i vater. Til sist hadde også en dose mer oppskarping vært på sin plass. Småting egentlig, men nå er det nevnt.

Du klarte å skrive det samme to ganger i et innlegg,hihi :p

Som du ser av originalen er det lagt på vignetting for å fremheve den lyse taggingen og modellen.

Benken står i en bitteliten bakke, så om jeg retter opp den i bilde blir bakgrunnen ute av vater. Muligens at man kan rette opp halvparten av bilde, men med fare for at det kan synes på mursteinene i murveggen. Eller ta turen igjen en gang å legge noe under det ene beinet til benken.

Jeg er fremdeles litt nybegynner, men hva mener du med å hente mer ut av høylysene? Hvordan kan jeg gjøre det?

Lenke til kommentar
Jeg synes også det er et ok bilde. For meg betyr ikke det med at benken ikke er i vater noe som helst.

Litt for lite originalt til å være noe mer enn et ok bilde? kjedelig? noe som ikke stemmer for at det skal bli/være noe mer enn ok?

Lenke til kommentar

Laget en ny S/H utgave med utgangspunktet i det første postet her, av raw formatfila, men ikke fra originalen.

post-58411-1212003300_thumb.jpg

Som nevnt har jeg gjort lite arbeid med S/H bilder tidligere, så tips om redigering mottas gjerne.

Lenke til kommentar

Hvis du har PS CS3 så funker ctrl+alt+shift (Tror jeg? Er ihvertfall shift+alt+cmd på mac) fint, ellers kan du bruke channelmixer (Image-Adjustment->Channel mixer) og velge monochrome

Edit: Herregud. Ctrl+alt+shift+b selvfølgelig.

Da får du mye bedre kontroll over svart/hvitt konverteringen enn hvis du bruker desaturate

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...