presjes Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Hei, Jeg drev egentlig å leita etter lokasjoner for å ta bilbilder, men fikk en trang til å ta noen street/portrett bilder og kom opp med dette: Når det er vist, så skal det sies at jeg har dradd litt langt i spakene (lightroom 1,4) da bilde er innspirert av litt reklame for jeans for noen år siden, og dette bøse blikket modellen har i omgivelsene her er innspirert fra miljøet rundt tagging, skating og lignende. Mulig jeg har dradd litt for langt i spakene. Forøvrig er dette tatt i en garasje i Skien sentrum, opplyst av noen taklys. EXIF: 18mm, ISO-1600, 1/50sec, F/3,5 Originalen: http://i223.photobucket.com/albums/dd61/Pr...IMG_1698org.jpg Ønsker kritikk både på redigering og utføringa av bilde i forhold til tankegangen min, og om tankegangen min bak bilde fungerer. S/H - B/W utgave: Endret 28. mai 2008 av presjes Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Langt fra dumt dette. Synest du har gjort en god jobb her. Veldig bra med den lyse taggingen og de mørke områdene rundt. Du kunne nok hentet mer ut av høylysene slik jeg ser det. I tillegg hadde det være en fordel om benken var i vater. Til sist hadde også en dose mer oppskarping vært på sin plass. Småting egentlig, men nå er det nevnt. [innhold kom dobbelt av en eller annen grunn... ,) ] Endret 27. mai 2008 av ragamuffin Lenke til kommentar
presjes Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Langt fra dumt dette. Synest du har gjort en god jobb her. Veldig bra med den lyse taggingen og de mørke områdene rundt. Du kunne nok hentet mer ut av høylysene slik jeg ser det. I tillegg hadde det være en fordel om benken var i vater. Til sist hadde også en dose mer oppskarping vært på sin plass. Småting egentlig, men nå er det nevnt. Du klarte å skrive det samme to ganger i et innlegg,hihi Som du ser av originalen er det lagt på vignetting for å fremheve den lyse taggingen og modellen. Benken står i en bitteliten bakke, så om jeg retter opp den i bilde blir bakgrunnen ute av vater. Muligens at man kan rette opp halvparten av bilde, men med fare for at det kan synes på mursteinene i murveggen. Eller ta turen igjen en gang å legge noe under det ene beinet til benken. Jeg er fremdeles litt nybegynner, men hva mener du med å hente mer ut av høylysene? Hvordan kan jeg gjøre det? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg synes også det er et ok bilde. For meg betyr ikke det med at benken ikke er i vater noe som helst. Lenke til kommentar
presjes Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg synes også det er et ok bilde. For meg betyr ikke det med at benken ikke er i vater noe som helst. Litt for lite originalt til å være noe mer enn et ok bilde? kjedelig? noe som ikke stemmer for at det skal bli/være noe mer enn ok? Lenke til kommentar
presjes Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Laget en kjapp S/H - B/W utgave, men trenger tips til redigering siden jeg kun har fjernet fargene med ctrl+alt+u i PS. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Liit under eksponert den siste der. Gi det en liten cruve, ihvertfall =) Lenke til kommentar
presjes Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Forsøkte meg på litt justering av curves og litt sharpening, men skal begynne med raw fila på nytt da bilde så helt fucka ut etter all redigering og komprimering. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Lurt å lagre i lossless format helt fram til web konverteringen =)Og alltid ta vare på .tiff eller .psd'en =) Lenke til kommentar
presjes Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Laget en ny S/H utgave med utgangspunktet i det første postet her, av raw formatfila, men ikke fra originalen. Som nevnt har jeg gjort lite arbeid med S/H bilder tidligere, så tips om redigering mottas gjerne. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Hvis du har PS CS3 så funker ctrl+alt+shift (Tror jeg? Er ihvertfall shift+alt+cmd på mac) fint, ellers kan du bruke channelmixer (Image-Adjustment->Channel mixer) og velge monochrome Edit: Herregud. Ctrl+alt+shift+b selvfølgelig. Da får du mye bedre kontroll over svart/hvitt konverteringen enn hvis du bruker desaturate Endret 28. mai 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
presjes Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Lekte litt mer med inne på oppsettet til sn0dig, og fikk dette resultatet: Jeg skjønner altså hvordan jeg endrer ting, men vet ikke hvilke endringer som vil gjøre det bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå