nomore Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Tre ting som har irritert meg veldig i det siste. #1: Bulk-sletting i meldingslisten mangler en funksjon; mulighet for å markere via tastaturet. Eg får kun markert ved å bruke skjermen og dersom eg da merker 50-60 meldinger og bommer, så åpner den den ene meldingen og når eg går tilbake er merkingen borte. Tragisk. #2: Dersom mye skjer samtidig havner fort menyer under andre vinduer. Fikses ved å navigere til venstre, så til høyre igjen for å få opp menyen. Men allikevel, irriterende. #3: Vekkefunksjonen. Håpløst amatørmessig. Dersom man ikke hører at den ringer så vil den hverken gjenta seg selv, eller pipe på de neste alarmene. Flere ganger i det siste har eg gått glipp av første vekking(kl 5). Når eg så våkner kl 5:30 eller kl 6 så trykker eg på ok og først da piper vekkinga for kl 5:30. Dette synes eg er for dårlig. Kort oppsummert, etter et par knappe måneders bruk: det er som å kjøre på en flat, rett, 2 felts enveiskjørt-motorvei med hastighet på 40km/t som attpåtil ikke er merket som blindvei. Du kan kjøre der, og veien er fin og ny uten møtende trafikk, men det går tregt og når du først nærmere deg målet finner du ut at det egentlig var en blindvei. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 og dersom eg da merker 50-60 meldinger og bommer, så åpner den den ene meldingen og når eg går tilbake er merkingen borte. Tragisk. Hvis du vil se noe skikkelig nedsnødd, så kan du merke noen meldinger - og så velge å åpne en melding som allerede er lastet ned, før du går tilbake til listevisningen. Da forsvinner ikke merkingen(SE fikset dette etter masing rundt nyttår på p1). Men hvis du hopper tilbake fra nedlastingsdialogen, da blir den rutinen man fjernet kjørt fra et annet sted. M.a.o. så resirkulerer de ikke kode i funksjoner, de har laget separate script direkte i koden, etc. Men det er klart - når du bare kan bruke merkingen til å slette eller merke meldinger som lest(og ikke flytte meldinger rundt om kring), så er det jo ikke noe spesiellt problem.. Når det gjelder blindveier - dette meldingsprogrammet er bedre på meste enn f.eks det som følger med s60. Ikke for å med det mene at SE er bedre enn nokia - men for å fremheve hvor tåpelig det er at nokia fremdeles blir trukket opp som et godt eksempel på hvordan det skal gjøres. Du har på den ene siden - lavmål. Og på den andre - udugelighet. Men gratulerer - en av merkene har en bedre salgskampanje, og en enklere programpakke som flere kjenner igjen fra den forrige mobilen. Lenke til kommentar
jan-otto Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Sliter med wlan på G900... Den kobler seg til helt greit men får hele tiden feilmeldingen at den ikke finner serveren eller det er noe feil med innstillingene på denne telefonen. Har også prøvd å oppdatere telefonen på nytt uten resultat. Har byttet fra w960i og den fungerte perfekt hos meg men dessverre ble 960i ødelagt etter en tur i sjøen... Noen som kan gi meg noen tips vedr dette ? Endret 25. september 2008 av jan-otto Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 nokon som veit om apps i form av IM? MSN eller liknande? Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 @jan-otto: enten legg til wlan i en egen gruppekonto, og ha "vis tilkoblingsdialogboksen" huket av i "internett- kontoer"->"mer"->"alternativer", slik at du kan velge "wlan- gruppe"- kontoen, osv. Eller legg kontoene til i "internett" gruppen, og sett prioriteten for wlanet i gruppen høyere enn gprs- kontoen (skal bli gjort automatisk hvis du legger til en konto med tilkoblings- wizzarden. Kan jo være at du har dårlig dekning og - wlan er ustabilt nok til vanlig. En ting til som virker noen ganger - slå av "strømsparing" på wlan- instillingene. @Oddybody: IM+ eller Slick? Bruker im+ endel til jabber. (Ellers - ta en titt i symbian- forum faqen på esato. ) Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) ser det har vore nevnt før i tråden, men ingen har svart. går det an å bruka 8 GB minnekort? Hadde vore kjekt med raskt svar, for eg bestiller nok i kveld edit: fant det ut. opptil 8 GB seier Sony For øyeblikket opptil 8 GB på Memory Stick Micro™-minnekortet (M2™) Endret 1. oktober 2008 av Oddybody Lenke til kommentar
siven_64 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har nettopp fått min G900, og har overført kontaktene mine fra SIM-kortet. Der hvor jeg hadde flere telefonnummer på samme person ble denne person lagt opp 3 ganger. En med hjemmetelefon, mobil og arbeidstelefon. Dette ble skikkelig uryddig. Er det noen som har noen gode tips for å få ryddet opp i dette på en enkel måte. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har nettopp fått min G900, og har overført kontaktene mine fra SIM-kortet. Der hvor jeg hadde flere telefonnummer på samme person ble denne person lagt opp 3 ganger. En med hjemmetelefon, mobil og arbeidstelefon. Dette ble skikkelig uryddig. Er det noen som har noen gode tips for å få ryddet opp i dette på en enkel måte. Du må nok ta det manuellt...Prøv å synce til Mobical, zyb, eller en slik tjeneste på nettet der du kan fikse på kontaktene dine i en browser. Og sync tilbake igjen. Ellers så støtter Myphoneexplorer uiq- telefoner nå, så det går jo an å bruke den. ..artig måte å implementere kontakt- felt på Hva slags telefon hadde du før? Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 edit: fant det ut. opptil 8 GB seier SonyFor øyeblikket opptil 8 GB på Memory Stick Micro?-minnekortet (M2?) Tror det funker greit med 16GB brikker og. Var noen som testet det og fikk det til å funke for en stund siden. Som gir mening, hvis det er programmert inn en løsning for å adressere større områder enn 4GB fra før. Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 finnes 16 GB brikker i M2-format? fant ingen i prisguiden Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 ..? Trodde de var ute for lenge siden, jeg.. For rundt tusenlappen, eller noe slikt? Vet ihvertfall at folket i Rönneby tok høyde for kort større enn 4GB i den siste firmware- updaten på m600 (uiq3 det og) - rundt sommerferien for et år siden. (Propaganda: og det gjelder nødvendigvis alle uiq3 telefonene, siden uiq vedlikeholder apiene som abstraherer bort filsystem- hånderingen over ett). Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 nokon som kan forklare korleis PIPS skal installerast? litt usikker på om eg treng alle versjonane, eller om det held å lasta ned den nyaste... Lenke til kommentar
fjertbert Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 nokon som kan forklare korleis PIPS skal installerast? litt usikker på om eg treng alle versjonane, eller om det held å lasta ned den nyaste... Hva er PIPS? Lenke til kommentar
fjertbert Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Noen som har prøvd: http://www.fring.com/ på G900? Sies at man kan ringe til sine venner på msn gratis vis man bruker wifi, det må jo være kjekt vis man er i utlandet sparer mye penger på det. Endret 7. oktober 2008 av fjertbert Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 PIPS er program(?) som tar seg av blant anna filbehandling bedre enn telefonen klarer sjølv (sånn som eg forsto når eg leste nr 21 her). Lenke til kommentar
siven_64 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har nettopp fått min G900, og har overført kontaktene mine fra SIM-kortet. Der hvor jeg hadde flere telefonnummer på samme person ble denne person lagt opp 3 ganger. En med hjemmetelefon, mobil og arbeidstelefon. Dette ble skikkelig uryddig. Er det noen som har noen gode tips for å få ryddet opp i dette på en enkel måte. Du må nok ta det manuellt...Prøv å synce til Mobical, zyb, eller en slik tjeneste på nettet der du kan fikse på kontaktene dine i en browser. Og sync tilbake igjen. Ellers så støtter Myphoneexplorer uiq- telefoner nå, så det går jo an å bruke den. ..artig måte å implementere kontakt- felt på Hva slags telefon hadde du før? Jeg tok det mauelt jeg. Jeg hadde en K750i tidligere, og det tar nok noen dager før jeg venner meg til denne nye telefonen. Bla at det er så utrolig dårlig batteri på den G900 i forhold til K750. Har slått av 3G og kjører bare på GSM. Jeg er ny her i forumet og synes at det er kjempebra. Får mange gode tips og råd. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Jeg har nettopp fått min G900, og har overført kontaktene mine fra SIM-kortet. Der hvor jeg hadde flere telefonnummer på samme person ble denne person lagt opp 3 ganger. En med hjemmetelefon, mobil og arbeidstelefon. Dette ble skikkelig uryddig. Er det noen som har noen gode tips for å få ryddet opp i dette på en enkel måte. Du må nok ta det manuellt...Prøv å synce til Mobical, zyb, eller en slik tjeneste på nettet der du kan fikse på kontaktene dine i en browser. Og sync tilbake igjen. Ellers så støtter Myphoneexplorer uiq- telefoner nå, så det går jo an å bruke den. ..artig måte å implementere kontakt- felt på Hva slags telefon hadde du før? Jeg tok det mauelt jeg. Jeg hadde en K750i tidligere, og det tar nok noen dager før jeg venner meg til denne nye telefonen. Bla at det er så utrolig dårlig batteri på den G900 i forhold til K750. Har slått av 3G og kjører bare på GSM. Jeg er ny her i forumet og synes at det er kjempebra. Får mange gode tips og råd. SE telefoner har også en funksjon som lar deg sende hele telefonlisten din til ny SE telefon via bluetooth. Mye enklere om du kun skal flytte over kontaktene dine Endret 8. oktober 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 nokon som kan forklare korleis PIPS skal installerast? litt usikker på om eg treng alle versjonane, eller om det held å lasta ned den nyaste... Trenger bare den siste. Hvis du har en tidligere versjon lar pakke- scriptet deg installere en nyere versjon over (men ikke omvendt). Funker helt greit - du må ikke gjøre noe mer for at det skal bli kjørt i gang, eller noe i den duren. @siven_64: angrer på at jeg ikke bare kjøpte et nytt batteri til k750en min noen ganger, jeg Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 thanx. ska prøvast Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Har er merkelig problem. Hver gang jeg starter en applikasjon som skal på nettet så kommer følgende melding opp: Anm om MIDIet-till. En MIDIet i koble til Internett Tillate dette? Nei, ikke denne gangen Ja, bare denne gangen Nei, ikke denne økten Ja, bare denne økten Nei, aldri Under her står det "Forsett" og "Velg" Det er defaultet til "Ja bare denne økten" . Velger da dette trykker på fortsett for å starte applikasjon med netttilgang. Gjelder alle nettapplikasjoner som webleser, gmail, google maps, netradio osv. Hvordan kan jeg unngå å få denne dialogboksen hver gang en applikasjon skal på nett? Endret 29. oktober 2008 av Mazeking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå