p10 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Så langt er jeg veldig fornøyd med min g900. Den er akkurat passe avansert til mitt bruk uten at den blir vanskelig å bruke. Favorittene så langt er notat-funksjonen, touch-skjermen og wlan (kommer til å spare meg masse penger!) Wlan + Opera Mini er en knallkombo! Det eneste jeg savner er en videospiller som kan spille det meste av videoformater. Hadde også vært kjekt om den kunne brukes når man vi streame en video rett fra nett, i stede for å laste den ned! Er det noen som har tips til et slikt program. Aller helst et freeware, men dersom det finnes et program man må betale for som er totalt overlegent, så vurderes selvfølgelig det også! Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Coreplayer er ihvertfall verdt pengene hvis du vil streame mp3, mov, eller flash- containere(hvis du får tak i linken til filmen..). Det er ikke noen riktig god løsning med plugins tilgjengelig enda, eller en måte å sende alle slags linker til videospilleren.. Heldigvis holder Digia på å lage en port av s60 webkiten, med flash plugin - og et generisk plugin interface. Så her kan det dukke opp et alternativ til veldig mye forskjellig om ikke så lenge. Siden plugin- interfacet vil bli gjort åpent. Jeg forsto det sånn at de ville pushe ut den andre betaen i løpet av en uke eller to - antageligvis med flash støtte først (og med en fiks for scroll- hastigheten). Etter det kommer en beta til, og så en ferdig versjon i september en gang. (Skamløs reklame:) Så, følg med på uiqblog.com utover mot helga og neste uke. Ellers tar Digia inn betatestere fremdeles, og /bruker feedbacken til å finne ut hva de skal jobbe med/ (helt ukjent fenomen for meg etter å herjet med SE en stund). En kan registrere seg på webben deres. Lenke til kommentar
Therese89 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Er det noen som vet om det er mulig å bruke rammer på bildene? Det burde være mulig siden det ligger noen rammer og forskjellige effekter innpå telefonen! Hvis noen vet dette kan dere forklare hvordan, jeg har prøvd alt, men e finn no ikkje ein sjit Lenke til kommentar
Therese89 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Nomore, ble den noe raskere? G900 ser veldig bra ut, men "orker" ikke å ha en (altfor) treg mobil.. Hvordan er den til å skrive meldinger på? Og hva med batterikapasiteten? Får ta meg en tur i butikken på mandag for å prøve størrelsen... Telefonen e nesten ikke treg i det heile tatt... d e bære vess du har oppe mange program samtidig! E e kjempe fornøyd med telefonen, og anbefaler den på det sterkeste;) Går ikke tregt å skrive meldinger, men bruker litt lengre tid til å åpne en ny melding enn de fleste telefoner.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Demagnetiseringsmobilen Men den er digg da Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hei! har et lite irriterende problem på min g900. mottatte meldinger vises som mottatt med et annet klokkeslett en hva klokken på mobildisplayet viser. Klokken er stilt, og viser rett tid. Noen forslag til hvordan jeg løser dette? På forhånd; takk! Mvh Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Tidssonen står antakeligvis på GMT, mens den skal være på GMT+1 Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 ..problemet er at ingen helt vet hvordan tidssonene på telefonen blir stilt. Retter det seg etter å ha oppdatert via en sentral? Blir det stilt sammen med alarmen? Går det tilbake etter en reboot? Er det satt forskjellig i deler av programmene? Ikke godt å vite - men det lønner seg å bruke alarmer som går av "neste 24 timer", istedet for "kun virkedager", for eksempel. Virker det, eller virker det ikke? Noen ganger? Ingen vet. Det er ingen forskjell om man har installert WG1 eller den originale CDAen, forresten. (Uten at dette gjør at jeg hater SE på noe vis, selvsagt, selv om det er deres fastsveisede programmer på telefonen som ikke virker, som jeg har betalt dyrt for å få allernådigst lov til å betateste - og som SE senere ikke fikser, siden de ignorerer alle som henvender seg til support. Nei, nei. Jeg er jo ikke en ekstremist, heller, og må selvsagt nevne i hvert innlegg at jeg synes både Nokia og SE er flotte mobilprodusenter. Ja - er det ikke flott med konkurranse!) Lenke til kommentar
Me04 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Har fått Sony Ericsson G900 men har problemer med å installere Pc suit på min vista. Har prøvd å laste ned programvaren og også bruke CD-en men det hjelper ikke. Den begynner å installere og sier til slutt at jeg må restarte PC-en for at det skal fungere men når PC-en starter opp i igjen er det ingenting installert. Hvis jeg da kobler mobilen til PC-en, klarer den å finne den men begynner å lete etter programvaren igjen og sier til slutt at jeg må sette inn CD.....hvis jeg gjør det, kommer jeg automatisk inn på CD-en og må manuelt installere programvaren og så sier den igjen at jeg må starte PC-en på nytt og sånn fortsetter det...når jeg starter den opp, er det ingenting som er installert. Kan noen vær så snill hjelpe meg hvis noen har vært bort i et slikt problem eller vet hva som kan være feil. Tusen takk på forhånd! Lenke til kommentar
lucylu Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg har bestemt meg for å kjøpe ny telefon, og SE G900 står øverst på listen. Den virker bra, egentlig akkurat det jeg trenger til jobb og fritid. Men jeg trenger litt hjelp fra dere som har telefonen allerede: Klarer dere å skru av 3G og kun bruke telefonen på GSM? Jeg er nemlig endel på fjellet, hvor telefonen ikke brukes til surfing og andre ting, og trenger at batteriet varer så lenge som mulig. Jeg har lest at den har en samtaletid i gsm-nettet på 12 timer, men bare 3,5 i 3G. Av erfaring virker det som om telefoner har det med å veksle veldig mellom disse to modusene, og plutselig så er batteriet tomt. Jeg vet at det er mulig å stille inn dette på Nokia, men har hørt skumle rykter om at SE ikke har gjort dette så lett for kundene sine. Har noen av dere funnet ut noe om dette? Lenke til kommentar
heantons Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Gå inn på Hovedmeny , Innstillinger, Tilkobling, Mobilnett. Trykk på "Mer" nede i høyre hjørnet. Dær har du GSM/3G-nett Ja når 3G står på så suger den strøm Lenke til kommentar
lucylu Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Gå inn på Hovedmeny , Innstillinger, Tilkobling, Mobilnett. Trykk på "Mer" nede i høyre hjørnet. Dær har du GSM/3G-nett Ja når 3G står på så suger den strøm Å så bra! Da har jeg bestemt meg! Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Endelig en Sony Ericsson telefon med god lyd. Byttet ut headsettet som fulgte med, og blei skikkelig imponert. Faktisk bedre lyd enn flere Walkman telefoner jeg har samenlignet med, og vel så bra lyd som min Creative MP3 spiller. Har bestilt 8Gb minnekort, så nå vil jeg for første gang bruke mobilen som dedikert MP3 spiller. Nice Bra kamera også. Synd den ikke har skikkelig blitz. Fotolampe suger. Har hatt SE-P1i et års tid, og liker G900 mye bedre. Eneste jeg savner er Super 3G, og innebygd GPS enhet. Må nå bruke en ekstern blåtann enhet, og det er tungvint. Knall mobil!!! Lenke til kommentar
lucylu Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Kjempenøgd med telefonen Litt å sette seg inn i, men ikke for mye så man blir ikke lei. Nå må jeg bare få oppdatert sw og slikt. Jeg har små problemer med å få koblet den trådløst med blåtann til PC Suite. Den finner telefonen først, men nå jeg trykker meg videre etter å ha skrevet inn pin-kode så får jeg beskjed om at den ikke finner noen tilkoblede enheter, selv om den akkurat har sagt at den er tilkobelt. Noen som skjønte det? Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Har det kommet noe ny firmware til denne telefonen. i så fall hvor sjekker man om ny firmware kan lastes ned? Andre "must have" programmer til denne? Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Har det kommet noe ny firmware til denne telefonen. i så fall hvor sjekker man om ny firmware kan lastes ned? Andre "must have" programmer til denne? Ikke kommet noen ny Firmware enda. Evt. ny firmware kan lastes ned på SonyEricsson sin norske hjemmeside, under "Støtte-oppdateringstjeneste". http://www.sonyericsson.com/cws/home?cc=no&lc=no Blir bare mer, og mer fornøyd med denne mobilen. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Vel da fikk jeg min g900 i dag. Gikk greit å legge inn sync for exchange. Gui'på telefonen var et grusomt stygt lillafadet skin som jeg heldigvis fikk bytte ut med et hvit med litt menyjokking. Haddet tidligere en nokia E65 som stadigvis gikk i heng og ikke det var mulig å ringe ut med. Måtte restarte faenskapet flere ganger om dagen. Nok om den over til: G900. Telefonen virker nå kjapp nok til mitt formål. DEt viktigste for meg blir mail og kalender og i tillegg kunne lese dokumenter. Ser den har en PDF leser. Jobber med konfigurasjon av server så det hadde vært jævelig kjekt å kunne dra med seg litt teknisk dok. i form av PDF. Forhåpentligvis finnes det også en eller annen vær applikasjon jeg kan få lagt inn. På nokia E65 la jeg inn en egen snutt for å logge rett på gmail som en egen applikasjon. Finnes det noe lignende gmailapplikasjon til SE? Slipper og taste link bruker/pass kommer rett i innboksen med et tastetrykk. Hadde også vært drit tøft hvis det fantes en RDP klient eller ICA klient, men det er nå kanskje for mye å forlange. Eneste negative så langt er at jeg synes ramme og menyene i DataViz Activesync (det var forhåndsinstallert på min telefon) fyller litt mye i forhold til skjermstørrelsen. Kan hende det finnes en tweak eller andre alternativer? Ellers en fin telefon som jeg såvidt har fått testa et par timer innimellom alt annet mas på jobb her... Frykter jeg også kommer til å miste noen pekepenner etterhvert... Endret 1. september 2008 av Mazeking Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Hei, vurderer å kjøpe meg en g900i, men er litt usikker, så har noen spørsmål: Flere nevner at telefonen er treg. Kan noen prøve og forklare meg hvor den er treg og generelt hvor treg den føles? Har kun hatt "vanlige" SE telefoner før, så veit liksom ikke helt hva som menes med treg. Er det forresten noen ting man kan gjøre med denne tregheten, leste om en sak man kunne laste ned tidligere i denne tråden, hvordan fungerer det? Har aldri hatt en smartphone før og har noen spørsmål angående det. Er det noen musthave programmer/ting man burde ha? Er det noe spesielt med smartphone`s jeg burde vite? Har mobilen flashplayer( eller hva det heter?) slik at man feks kan se filmer på youtube? Hvordan er det forresten med wifi og slike krypteringer/sikkerheteskoder osv? På hjemmenetverket har jeg lagt det opp slik at kun de pc`ene med en spesifik ip adresse kan koble seg på, kan jeg bruke mobilen på dette netverket og kan man eventuelt finne MAC adressen på telefonen? Håper noen kan svare meg på dette, veit noen av spørsmålene om treghet kanskje er besvart litt tidligere i tråden, men skader ikke og spørre igjen. Endret 3. september 2008 av mr.nauz Lenke til kommentar
FrEdRiK936 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Endelig en Sony Ericsson telefon med god lyd. Byttet ut headsettet som fulgte med, og blei skikkelig imponert. Faktisk bedre lyd enn flere Walkman telefoner jeg har samenlignet med, og vel så bra lyd som min Creative MP3 spiller. Har bestilt 8Gb minnekort, så nå vil jeg for første gang bruke mobilen som dedikert MP3 spiller. Nice Bra kamera også. Synd den ikke har skikkelig blitz. Fotolampe suger. Har hatt SE-P1i et års tid, og liker G900 mye bedre. Eneste jeg savner er Super 3G, og innebygd GPS enhet. Må nå bruke en ekstern blåtann enhet, og det er tungvint. Knall mobil!!! Jeg vet ikke om du får brukt et 8 gb minnekort til g900. For på SE sine sider står det maks 4 gb til den telefonen. http://www.sonyericsson.com/memorystick/ Eller går det fint med 8 gb minnekort på g900? Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hei, vurderer å kjøpe meg en g900i, men er litt usikker, så har noen spørsmål: Flere nevner at telefonen er treg. Kan noen prøve og forklare meg hvor den er treg og generelt hvor treg den føles? Har kun hatt "vanlige" SE telefoner før, så veit liksom ikke helt hva som menes med treg. Er det forresten noen ting man kan gjøre med denne tregheten, leste om en sak man kunne laste ned tidligere i denne tråden, hvordan fungerer det? Har aldri hatt en smartphone før og har noen spørsmål angående det. Er det noen musthave programmer/ting man burde ha? Er det noe spesielt med smartphone`s jeg burde vite? Har mobilen flashplayer( eller hva det heter?) slik at man feks kan se filmer på youtube? Hvordan er det forresten med wifi og slike krypteringer/sikkerheteskoder osv? På hjemmenetverket har jeg lagt det opp slik at kun de pc`ene med en spesifik ip adresse kan koble seg på, kan jeg bruke mobilen på dette netverket og kan man eventuelt finne MAC adressen på telefonen? Håper noen kan svare meg på dette, veit noen av spørsmålene om treghet kanskje er besvart litt tidligere i tråden, men skader ikke og spørre igjen. Søking i telefonlista går tregt. Der det på andre telefoner tar 0,1 sekund og få svar kan det har noen ganger ta 2 sekunder bare å få opp lista. Er middelmådig fornøyd med denne etter snart 2 ukers bruk. Testa nettopp youtube for første gang, det funka men kvaliten på den lille skjermen gjorde vel ikke akkuratt at man hadde lyst til å sitte å s Ringenes Herre trilogien på den. Forferdelig dårlig søkefunksjon i telefonlista må man trekke fram, men det er mulig å legge inn noe tredjepart programvare for å få ganske kraftig søk. Kobler telefonen fint opp mot det WPA2 krypterte nettet hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå