nipsen Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Blandt annet har eg ikke fått beskjed når eg har fått meldinger i mellom kl 23:00 og kl 10:00 i dag. Da eg endelig oppdaget det hadde eg fem uleste sms'er og 9 uleste e-poster. Etter å ha restartet telefonen får eg nå lyd/beskjed igjen. Samme som på alle andre SE telefoner med UIQ (de har samme SE programvaren under). Det er "beskjed"- serveren som henger noen ganger, tydeligvis. (Nr. 14 på lista. ..Hadde du tilfeldigvis forsøkt å sende en melding mens du var i flight- mode..?) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Nei det har eg ikke prøvd. Men siden den ene gangen har eg ikke hatt det problemet. Dessuten hjalp installasjonen av PIPS veldig på hastigheten. Eg opplever den fortsatt som litt treg, men eg kan leve med det. Når eg nå gjør tunge oppgaver(bla i og vise mediafiler, åpne større eposter) så henger den tydelig litt, men det er forventet. I vanlig arbeidsflyt kan man vel si at den fremstår som litt treg/hakkete. Men langt bedre nå en tidligere. Eg sjekke også SonyEricsson Update Service og der får eg beskjed om at det er en ny versjon tilgjengelig av programvaren. Denne vil eg prøve men det står generic world. Betyr det at den ikke inneholder Norsk menyspråk og/eller ordbok? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 For å svare meg selv: generic world inneholder ikke Norsk meny og/eller Norsk ordbok. Snakket nettopp med SE kundeservice og fikk denne beskjeden. Eg fikk egentlig ikke vite hvilke forskjeller det var men han sa at det hadde noe med at telefonen slo seg av og at den blir kjappere i menyen. Når Norsk versjon var tilgjengelig fikk eg ikke vite. Mao venter eg litt. Om den blir kjappere i menyen selv etter oppdateringen eg linket til lenger opp vet eg ikke. Håper jo, men eg vil ikke prøve før eg får Norsk meny Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg også opplevde noen småbugs, men etter en oppdatering av programvaren så har dette bedret seg. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Nei det har eg ikke prøvd. Men siden den ene gangen har eg ikke hatt det problemet. Jammen ikke lett å finne ut av hva det der er, nei.. Typisk merker en det bare lenge etterpå, så det er ikke godt å si hva som utløste feilen. Hadde jo vært artig å klare å reprodusere det, da men... *kremt* p.s. på p1 er det norske menyer og norske språkfiler inkludert i WG1 versjonen. Ingen av oss har klart å finne ut av om det var noen forskjeller i forhold til den andre versjonen så langt.. (..kan hende det er de separate SE prosjektene - panelene, og mediasenteret - som er anderledes? ..er mulig det er forskjellen på p1 og - at bildefremvisningen, kameraet og slikt har engelsk, mens resten av telefonen har det språket en velger etter den første booten.. hm..) Lenke til kommentar
heantons Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg fikk min G900 sist tirsdag. Da tok jeg en oppdatering samme dag. Det ble norsk språk til meg ivertfall. Den siste softwaren er CDA R6J825 hvis noen skulle lure på det. Tlf er litt små treg men det er til å leve med. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Under informasjon hos meg står det mye forskjellig. Det som eg trodde var softwareversjon er den øverste og der har eg R9L004. Under CDA har eg R6H814. Dersom den siste er softwaren så har eg en noe eldre. Det de sa på kundeservice i dag var uansett at den siste versjonen ikke var med Norsk meny. Kanskje du har den siste versjon med Norsk meny, mens det faktisk finnes en enda nyere tilgjengelig uten Norsk meny? Hva får du som resultat dersom du starter oppdateringstjenesten og sjekker programvaren? Lenke til kommentar
heantons Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Jeg får til svar nå at "Ingen ny programvare tilgjengelig" på. Da må det være siste softvaren som jeg har I følge www.uiqblog.com/ så har jeg den siste oppdateringen Endret 10. juli 2008 av heantons Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Men vil det si at du hadde en tidligere programvare(med Norsk meny), og så har du oppdatert via oppdateringstjenesten i dag og har fortsatt Norsk meny? Den nyheten du linket til er jo i fra i dag, så du kan jo ikke akkurat ha hatt den så lenge Lenke til kommentar
heantons Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Men vil det si at du hadde en tidligere programvare(med Norsk meny), og så har du oppdatert via oppdateringstjenesten i dag og har fortsatt Norsk meny? Den nyheten du linket til er jo i fra i dag, så du kan jo ikke akkurat ha hatt den så lenge Har jo bare hatt tlf i 2 dager da Den hadde norsk softvare før jeg oppgraderte, men va slags versjon det det var vet jeg ikke Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Men det eg vil frem til er at du har oppdatert via oppdateringstjenesten i dag(eller i natt) og du fikk Norsk meny? Lenke til kommentar
heantons Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg skrev lenger opp..Jeg fikk min G900 sist tirsdag. Da tok jeg en oppdatering samme dag. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Beklager. Klarte ikke å lese sammenhengen Da skal eg ta en test i helgen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 En liten oppdatering: har nå oppdatert telefonen med ny programvare og ved første oppstart får eg ei liste med språk eg kan velge mellom. Eg velger da Norsk og så får eg spørsmålet "Select the Norsk language?". Etter dette var menyen og ordboka på Norsk Om telefonen ble bedre? Mulig, men det kommer eg tilbake til etter litt brukertid Og til kundeservice hos Sony Ericsson: YOU FAIL Det kan da for guds skyld ikke ha vært et vanskelig spørsmål eg kom med? "Når eg bruker oppdateringstjenesten får eg beskjed om at det er en ny Generic World versjon tilgjengelig. Inneholder denne Norsk menyspråk? Svar: Nei". Resultat: jo. Bortkastet tid. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hei. Har bestilt meg en SE G900, så er jeg skikkelig spent på hvordan den er. Så lurte jeg litt på om det er noen andre her som har den og om dere kan si hva dere mener om den. Ellers så kan folk bare diskutere mobilen generelt Fikk meg en G900 i forrige uke via noen kontakter og jeg må si jeg er veldig happy med den. Skikkelig fet telefon, og digger den nye UIQen til SE. Ellers er den blitt mye bedre og brukervennlig enn SE P1 - så om noen har hatt den og synes den var tungvint er G900 blitt mye enklere og laget for den "enkle" bruker - dog i et fresht format. Vet ikke helt hva annet jeg skal si, spør om dere lurer på noe :-) men skal bare ha den en uke til før jeg skal ha meg C902, så får nyte den siste uka, hehe Håper du kommer tilbake og forteller hvordn du opplever C902 i forhold til G900. er i tvil om hvilken jeg skal kjøpe Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Nomore, ble den noe raskere? G900 ser veldig bra ut, men "orker" ikke å ha en (altfor) treg mobil.. Hvordan er den til å skrive meldinger på? Og hva med batterikapasiteten? Får ta meg en tur i butikken på mandag for å prøve størrelsen... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Raskere? Nei eg merker ikke at den ble raskere etter oppdateringen fra SE. Men den ble raskere ved å installere PIPS saken eg linket til tidligere. Meldinger går helt greit. Eg har ikke vendt meg til det helt enda, men det går tåelig bra foreløpig. Eg kan ikke finne T9 ordbok på den, og tasteoppsettet er noe annerledes en hva eg er vandt med fra K610, så det er nok her det ligger. Den kommer med ordforslag, men det er eg heller ikke komfortabel med enda. Å skrive rett på skjermen går for øyeblikket hakket bedre for min del. Den er rimelig nøyaktig i tolkningen av skrifta mi og dette går faktisk kjappere en å bruke tastaturet. For øyeblikket hvertfall.. Batterikapasiteten er ikke helt hva eg er vant med fra tidligere SE telefoner. Men den er bedre en de fleste Nokia telefoner, andre smarttelefoner generelt og langt bedre en Diamond. Eg ladet den sist natt til lørdag. Deretter ringte eg litt smått med den på lørdag, mottok en del e-post, sendte noen meldinger, tok noen bilder, surfet litt på nettet og hørte på musikk i ca en halvtime(høytaler) før eg sovnet. I dag har eg ringt et par samtaler og mottatt litt mer e-post samt brukt den til litt navigasjon i ca 20 minutt. Nå er batteriet på 48%. Ikke helt "der" eg vil ha den, men absolutt brukbart. I tillegg har eg da vært koblet til blåtann håndfri i ca 3 timer og en blåtann gps mottaker i 20 minutt. WLAN har vært deaktivert. Eg blir vel egentlig bare nødt til å venne meg til å lade oftere(K610i telefonen eg hadde før ladet eg kanskje hver fjerde dag). For å omformulere meg: eg vil egentlig venne meg til det da eg ikke vil bli kvitt en så genial telefon. Størrelsesmessig så er det nok en noe større telefon en hva folk forventer i dag. Men den store skjermen med touch og tastatur i tillegg så må man forvente såpass. Den er ikke for stor, men den er stor. Eg synes den ligger godt i hånda og den er ikke sjenerende å ha i buksa(er det telefonen din eller ble du bare glad for å se meg?). Størrelsen på skjermen er god til å skrive på og samtidig har den god størrelse på tastene som gjør at disse er gode å skrive på. På et generelt nivå så må telefonen desverre slite med at den er treg. Salgstallene vil nok bli påvirket av dette. Men etter nå å ha brukt den i ei kort uke så synes eg det er tålbart. Når man først skriver en melding, blar i menyen, blar i telefonboken eller surfer på nettet så merker man ikke tregheten. Man merker den best når man åpner telefonboken, åpner meldingsvinduet eller starter et program. Ellers fungerer den bra. Men igjen så må eg si at dette er en telefon eg har blitt veldig glad i. Den har mange geniale funksjoner. Skjermen er god. Og at den har både mulighet for å bruke standard tastatur og direkte håndskrift på skjermen er genialt. Dette føler eg SE har fått til veldig godt. Det følger også en stylus til, men denne bruker eg sjeldent selv om eg bruker håndskrift og touch funksjonen ofte. Til å styre rundt i menyen så fungerer tommelen veldig godt. Og til håndskrift klarer eg meg med pekefingen. Så eg vil til tross av en viss treghet anbefale telefonen. Men det er ingen dom ide å ta en titt på den i butikken. Hør om du får prøve den i menyen. Den tregheten du opplever der vil bli noe redusert, men ikke helt borte(enda). Lykke til! Lenke til kommentar
jasen Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hellau HJELP!!! Jeg får plutselig ikke noen form for varsling når jeg mottar sms!! Telefonen er splitter ny! Alle innstillinger tilsier at jeg skal få varsel med både lyd og bilde, men ingenting skjer.. Alt var normalt igår! Lenke til kommentar
jasen Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Angående P.I.P.S fix for UIQ3. Noen som kan fortelle meg hvilket program jeg skal laste ned dette i? Jeg har en SE, men hadde Nokia før, så det er Nokia application manager eller noe sånt som står som nedlastningsprogram.. Og siden jeg er helt grønn på data, så veit jeg ikke hva tilsvarende program til SE heter.. Har PC-suite for SE installert på maskina.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hellau HJELP!!! Jeg får plutselig ikke noen form for varsling når jeg mottar sms!! Telefonen er splitter ny! Alle innstillinger tilsier at jeg skal få varsel med både lyd og bilde, men ingenting skjer.. Alt var normalt igår! Start telefonen på nytt. Det hjalp for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå