Gå til innhold

Sony Ericsson G900

Anbefalte innlegg

Hei. Har bestilt meg en SE G900, så er jeg skikkelig spent på hvordan den er. Så lurte jeg litt på om det er noen andre her som har den og om dere kan si hva dere mener om den.

Ellers så kan folk bare diskutere mobilen generelt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har oxo bestilt den, håper den kommer i morgen eller på lørdag :!: Gleder meg

"sykt" mye.

Men med ny telefon kommer det samme problemet hver gang, og det er hvordan overføre meldinger og annet "stæsj" fra den gammle til den nye best mulig? Har idag en nokia e65 så de har nesten samme system de bruker, vedder skjorta mi på at de ikke er konvertibel med hverandre så hvordan kan det gjøres best mulig? :hmm:

Har tatt bacup av kontaktene og lagret de på pcen, men hva med resten?

Men som sagt gleder meg og dette skal ikke ta gleden fra meg, det er jo bare en bagatell sånn egentlig. Har vært innom mange internett sider og studert den nøye, og den ser veldig bra ut og fin ut... Den ser kansje ut som en eldre se telefon, en ulv i fåreklær altså. :tease:

Har i de siste årene hat nokia, så det blir spennede med noe nytt og anneledes....

Lenke til kommentar
Hei. Har bestilt meg en SE G900, så er jeg skikkelig spent på hvordan den er. Så lurte jeg litt på om det er noen andre her som har den og om dere kan si hva dere mener om den.

Ellers så kan folk bare diskutere mobilen generelt

Fikk meg en G900 i forrige uke via noen kontakter og jeg må si jeg er veldig happy med den. Skikkelig fet telefon, og digger den nye UIQen til SE. Ellers er den blitt mye bedre og brukervennlig enn SE P1 - så om noen har hatt den og synes den var tungvint er G900 blitt mye enklere og laget for den "enkle" bruker - dog i et fresht format.

Vet ikke helt hva annet jeg skal si, spør om dere lurer på noe :-)

men skal bare ha den en uke til før jeg skal ha meg C902, så får nyte den siste uka, hehe

Lenke til kommentar

Foreløpig har jeg kun funnet én bug, som er konsekvent;

Prøver å opprette ny kontakt, og prøver å stave et ord eller navn som ikke eksisterer i ordlista fra før. Får en eller annen feilmelding og telefonen lar meg ikke åpne menyer eller noen ting før etter en restart.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

..holdt på sånn jeg og, når p1 dukket opp (akkurat som en haug folk gjorde når p990en dukket opp et år før det). Uheldigvis har SE gitt opp å jobbe med implementasjon av symbian apier, og programlogikk i filbehandler og meldingsprogram, osv. Og satt i gang med diverse usammenhengende UI prosjekter i stedet.

Så, hvis en tar erfaringen så langt til hjelp - det er altså en mulighet for at det kommer flash til g- serien - hvorvidt det blir brukt til noe som helst er usikkert (annet enn at SE ikke vil legge det med som en plugin til Opera, eller implementere det på lavnivå (som er mer effektivt enn å ha det kun i software). Istedet vil det være en del av presentasjonsprogram som ikke nødvendigvis er brukbart for noe annet enn å vise SE spesifiserte widgets på skrivebordet - hva capuchin kan gjøre utover det vet tydelivis ingen). Ellers kan det bli (i beste fall) noen tweakinger på spesifikke program som har en egen utvikleravdeling (slik som kamera, bildefremviser og mediaspiller). Resten (pim, tilkobling, lyd, manglende apier til program SE har laget, etc) blir garantert ignorert for alltid. Samme gjelder støtte for video- apier på lav- nivå, eller svg og flash optimisert i forhold til hardvare, struktur på database, eller minnebruk generellt i UIQ. Eller manglende profiler (altså en måte å styre lyd- egenskaper på eksternt, eller eventuellt et SE originalt program som gir mulighet til å styre støyen etter kalenderen) - for dette jobbes det rett og slett ikke med hos SE. I det hele tatt.

(btw, p1 support ble avsluttet tidlig i vår, uten at de gadd å rette opp noe av de verste feilene - tydeligvis er flere av dem fremdeles på plass i g900/g700 - tilkoblingene når en bruker java og wifi, planleggeren for imap, implementasjon av telefonbok og epost, flagring i menyene, merkelige rutiner for å oppfriske program som åpnes fra standby, slike ting. Dette gadd de selvsagt ikke si til oss).

Så det kan nok lønne seg å gå for eksternt utviklede program, og bite tenna i sammen i forhold til manglene, hvis en velger kjøpe en SE smartingtelefon. For det som følger med vil ikke bli oppdatert eller utbedret av SE, dessverre. Samme hvor enkelt det ville vært å rette det opp, samme hvor mye du klager, eller forsøker å komme innpå SE - via support eller andre veier - de gir rett og slett fullstendig blanke. Og mener seriøst at dårlig salg og misfornøyde kunder er et bevis på at de forholder seg til feil del av markedet, eller at kundene er idioter (siden produktet er så bra det kan bli, og burde selge. Det siste er visst at SE skylder på at UIQ er problemet, etter at UIQ har skyldt på SE i all stillhet siden den første telefonen kom ut)..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hoi!

Fikk telefonen idag, og jeg synes førsteintrykket er solid. Kanskje en smule treg i flekkene? MEN så lurer jeg på - jeg får ikke skrevet "Æ" og "Ø" med håndskriftgjenkjenning! "Å" går fint, men selv når jeg følger instruksen får jeg ikke opp æ eller ø med denne funksjonen... Jeg har prøvd flere "comboer", men det funker altså ikke for meg.

Noen som har tips? Mottas med takk! :D

Endret av optee
Lenke til kommentar

Blir nok en G900 på meg også, men jeg stikker til Sverige å kjøper for jeg vilha rød.

Fikk akkuratt mail fra en svensk forhandler og han hadde inne en ulåst rød mobil til meg :)

3200,- ikke så galt det over grensen :thumbup:

Lenke til kommentar

Eg fikk også min i går, og det har allerede utviklet seg til et elsk og hat forhold.

Eg elsker telefonen. God byggekvalitet, typisk SE-skjerm(ikke verdens mest lyssterke skjerm), veldig gode taster, god touch-funksjon, mange geniale løsninger(sms til innringer dersom du avviser), veldig god meny, god høytaler, god mediespiller osv osv osv. Simpelthen elsker telefonen og funksjonene.

Men eg opplever mye feil på den. Blandt annet har eg ikke fått beskjed når eg har fått meldinger i mellom kl 23:00 og kl 10:00 i dag. Da eg endelig oppdaget det hadde eg fem uleste sms'er og 9 uleste e-poster. Etter å ha restartet telefonen får eg nå lyd/beskjed igjen. I tillegg var den kanskje på kanten for treg. Men dette har eg fikset via P.I.P.S fix for UIQ3. Telefonen kræsjet en gang i går mens eg bladde i fotoarkivet. Den restartet da automatisk.

Men alt i alt liker eg telefonen VELDIG godt. Alt det andre er software og forhåpentligvis vil SE komme med en oppdatering(om det ikke er nyere versjon ute allerede).

Lenke til kommentar

Jeg liker også telefonen svært godt. Oppdager stadig noe nytt med den. Litt moro med et slikt OS, når man kun er vant til det vanlige. Tar ikke bare 5 minutter å teste alt liksom.

Syns også den er litt treg noen ganger. Venter på update.

Da håper jeg også ordlista fikses, for det er utrolig mange VANLIGE ord som må legges inn.

10 sek siden: "Oppdage" det hadde den ikke hørt om.. kunne skrevet en lang liste, men glemmer det fort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...