ketilgd Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Skal kjøpe xbox om en stund, og lurte på om jeg bør gå for pc eller xbox versjonen av spillet. Er der noen fordeler, ulemper, bugs eller noe annet som gjør at jeg bør gå for det ene i forhold til det andre? Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 kommer vel an på maskinen din det egentlig.... har du en High-End maskin bør du kjøpe splinter cell på PC og ikke for Xbox siden PC tilbyr bedre grafikk og mer kontroll enn X-box gjør. På PC har du også mulighet for å quicksave og lagre når du vil som forsåvidt er helt kurrant, men kanskje gjør spillet litt for lett til tider.... Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 http://www.dinside.no/php/art.php?id=86421 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 På PC har du også mulighet for å quicksave og lagre når du vil som forsåvidt er helt kurrant, men kanskje gjør spillet litt for lett til tider.... Du har litt rett i det, men spillet er i seg selv såpass utfordrende at det ville blitt irriterende i lengden uten (eller hva, X-Box folk?). Lenke til kommentar
ketilgd Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 har xp 1700, ati 8500 aiw, 768MB ddr PC-266 ram, WD SE HD. Holder vel dette, tenker på å kjøre enten 1280 x1024 eller 1024x768 med full details( ikke AA sef). Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hmja har surfet relativt lett gjennom de første 5 brettene med hyppig saving. Har sikkert dødd 300 ganger men det er jo så lett å bare reloade fra like før man gikk inn i det skumle området. Det spillet er litt for scripta til at jeg hadde orka å gjøre HELE brettet pånytt hver gang man går inn i en ny plass og blir skutt..men det har ikke quicksave-knapp heller på pc'n, må likevel inn i options-menyen, så man sitter ikke med ene fingern konstant over F5 heller. Har AMD xp1800+, 320MB RAM, gf4 ti4200, og spillet går glimrende med full detail/skygger på 1024x768. Det ser utrooolig bra ut..spesiellt starten på Oil Rig mission. Veldig gode kontroller også. Slike spill er lagd for keyboard+mouselook mener nå jeg. Men en kompis som har AMD xp2700+, 1GB RAM, og vanlig GF3 får ikke skyggene fram skikkelig. Så det har MYE med hvilket 3dkort man har. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg tror faktisk at pc-versjonen er hakket vanskeligere, for å gjøre opp for quicksaving, mer unøyaktig skyting, mer observante vakter osv. Ellers så er jo grafikken bedre på pc, såfremt du har utstyret ihvertfall. AtW Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 du har F5 på splinter cell, og ja.. jeg sitter med fingeren på den Lenke til kommentar
midtownmadnes Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hmmm på xbox slipper du å instalere og finne framm til den beste ytelsen med bra grafikk og FPS har SC på Xbox og har spillt en del er nesten ferdig med første CIA men lastet ned SC demon til PC og ble overasket grafikken ble rar osv jeg har en kraftig maskin på 2.5 GHZ med 512 MB ram Gforce 4 4200TI og styringen var jo det al ler værste trodde det skulle være lett og styre med musa i dette spillet men NEI det var dritt Ps: har mange skyte spill på datan og klarer meg fint med mus på disse spillene KJØP SC PÅ XBOX amen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hmmm på xbox slipper du å instalere og finne framm til den beste ytelsen med bra grafikk og FPS har SC på Xbox og har spillt en del er nesten ferdig med første CIA men lastet ned SC demon til PC og ble overasket grafikken ble rar osv jeg har en kraftig maskin på 2.5 GHZ med 512 MB ram Gforce 4 4200TI og styringen var jo det al ler værste trodde det skulle være lett og styre med musa i dette spillet men NEI det var dritt Ps: har mange skyte spill på datan og klarer meg fint med mus på disse spillene KJØP SC PÅ XBOX amen Føler det faktumet at det er litt jobb å stille inn (som i nesten ingen jobb i det hele tatt), overgåes gnake greit av den bedre grafikken. Og at det er dritt å styre med mus tror jeg ikke mange er enig med deg i. AtW Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 midtownmadness: det er slike som du som irriterer meg, skal komme med svaret og ikke en mening. Alle er vi forskjellige.... Så fordi at du ikke greide å strafe og skjønne at musen bevegde kameraet og ikke sam fisher så behøver det ikke å bety at PC-versjonen er dårlig. Det faktum at du opplevde et "demo-bug" betyr heller ikke at man finner de samme feilene i final. Jeg har hatt spillet en uke nå og jobber på siste banen. Ingen problemer i det hele tatt. (bortsett fra at patchen til v.1.1 gjorde mer ugang en nytte) Jeg vil si meg enig med Dinside's kommentar om at det først er på PC man får den rette opplevelsen. Spesielt hvis man har 19" eller større (Har forresten prøvd både på PC og X-box) Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 atw: hø? stille inn (gjorde jeg det da?) *tenke* jo, tok meg 5 sekunder og grafikken kan stilles "on-the-fly" Lenke til kommentar
Tranby Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Det innlegget som "midtownmadness" kom med mener jeg bare er crap! For det første så er ikke det å stille inn oppløsning og detalje-nivå verdens vanskeligste/mest tidkrevene å gjøre! (kanskje han ikke vet hvordan man gjør det ) Og det med at det er noe dritt at du må installe spillet.. herregud! Du må virkelig henge deg borti små ting! Det du får igjen for den "harde" (skjønner det fortsatt ikke...) jobben det er å installe, og å stille grafikk-nivået, det får du igjen med det hinsides bra grafikken som du IKKE får i Xbox versjonen, og det med mus/tast. er noe dritt å styre med... Ikke si noe, for den store klumpete Xbox-kontrollen er ikke et hakk bedre! Tvert imot! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 atw: hø? stille inn (gjorde jeg det da?) *tenke* jo, tok meg 5 sekunder og grafikken kan stilles "on-the-fly" Var det som var poenget mitt, jeg tar gjerne en 5 sekunders jobb for å få bedre grafikk. Så jeg syntes argumentet hans var litt dårlig. AtW Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Har akkurat blitt ferdig med spillet både på Normal og Hard på PC. Har også prøvd det på XBOX og for og være ærlig så oppfatter jeg spillopplevelsen som mye bedre på PC. Samt at grafikken også er bedre. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 my words exactly! atw: it was a joke Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 my words exactly! atw: it was a joke Hehe, den var nok litt for dyp for meg . AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå