Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Overklokking av E6700 - Nybegynnertips/Kommentarer ønskes

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har ønsket å overklokke CPU'en min en god stund nå, og i dag bestemte jeg meg endelig for å gjøre det.

Jeg har ingen tidligere erfaring med klokking av CPU'er (har riktignok lest en del artikler om emnet i forkant), så det hadde vært greit om noen kom med tips til forbedringer.

Mitt oppsett så langt:

Hovedkort: Asus P5KC

Ram: Kingston HyperX 2x1GB PC6400 LLKit

PSU: 750W Corsair ettellerannet

CPU Kjøler: Noctua NH-U12P

OC:

FSB: 333Mhz x 10

Ram freq: DDR2-667Mhz

vCore: 1.500v

Ram volt (kalles dette vDimm?): 2.10v

Har satt timingene til Rammen til 4-4-4-12

Hvis jeg prøver å ta vCore ned til 1.450, så nekter Orthos Prime å kjøre (får en feilmelding om avrundingsfeil som skyldes volten). Men jeg mener å ha lest at dette er høy volt for E6700 ved denne OC'en. Når jeg ser i Lavasys Everest, så bruker den bare ~1.37 under full load.

I skrivende øyeblikk ble Orthos Prime stoppet etter 14m og 23s med feilmeldingen "FATAL ERROR: Rounding was 0.4990234375, expected less than 0.4". Dette er det jeg har lest skyldes voltinstillinger.

Ellers så ligger temperaturen på begge CPU kjernene på 55-56 ved 100% load. Jeg har liksom ingenting å sette dette opp mot, så jeg vet ikke om dette er normalt eller høyt.

Så hvis noen hadde kommet med noen tanker ang. spenningen eller temperaturen hadde det vært hyggelig. Andres resultater med tilsvarende oppsett hadde også vært værdsatt.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...