Gå til innhold

Inglourious Basterds - Nå kommer den!

:---{D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette blir virkelig fest, spesielt siden jeg er et skikkelig fan av exploit sjangeren.

Hvilken av exploitsjangerene ligger denne tettest opp til, vil du si?

Personlig begynner jeg å uroe meg for at Tarantino har tatt seg vann over hodet med Inglorious Basterds. Han vil så gjerne lage en pastisj over gamle b-krigs-filmer fra 70-tallet, men vil likevel ha med kjente effekter og referanser fra spaghetti western - "Once upon a time in nazi occupied France". Det kan tolkes dithen at han spiller direkte på Enzo Castellari, regissøren av den originale Inglorious Basterds, som etter rask research står bak flere spaghetti westerns. Likevel håper jeg at det blir en god blend og ikke for mye av det... gode.

Lenke til kommentar
Dette blir virkelig fest, spesielt siden jeg er et skikkelig fan av exploit sjangeren.

gamle b-krigs-filmer fra 70-tallet

Tarantino pleier forøvrig ikke akkurat å begrense seg til en bestemt sjanger e.l. når han låner ting, så jeg tror ikke det i seg selv skal ha noe å si.

Lenke til kommentar
Tarantino pleier forøvrig ikke akkurat å begrense seg til en bestemt sjanger e.l. når han låner ting, så jeg tror ikke det i seg selv skal ha noe å si.

Nei, det er jeg klar over, men der han klarte å blende sammen en rekke sjangere i Kill Bill er jeg mer skeptisk til om han klarer det med denne. Rammen var en helt annen rundt The Bride enn den er rundt dette. Det er aldri til fingerspissene seriøst når vi snakker Tarantino, og hvordan han skal løse dette uten at det blir for platt/rotete er jeg skeptisk til. Men så har jeg vært en av de største entusiastene foran denne - og ser fremdeles frem til den. Tror det alt i alt kan bli en severdig opplevelse. :wee:

Lenke til kommentar

Jeg vil si den ligger godt opp mot nazi-exploit sjangeren, i alle fall den gamle, blandet med vold.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...