-Léon- Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg ser etter en ny bil og har falt for en Audi A6 2.4 med tiptronic men å leste litt rundt på forskjellige forum så har jeg for det meste bare hørt negative ting om tiptronic. Lurer på hva dere innpå detter forumet mener om hvis dere skulle velge mellom en bil med eller uten tiptronic. Hadde vært greit om dere ga meg et fullstendig svar. Sry, hvis det er postet mange slike spm fra før av, gjorde et lite søk og fant ikke så mange tråder om akkurat dette. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 tiptronic er ikke noe å skryte av. foreldrene mine har en vw passat med tiptronic, selv har jeg kjørt noen tusen km med den bilen. det jeg mener er positivt med tiptronic kontra automat gir, er at du kan bruke tiptronicen til å få motorbrems (bremse på girene). ellers er jeg en manuell mann. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Å bremse på gearene kan du like gjerne gjøre men vanlig automat, alle jeg har kjørt kan sperres på 4-3-2-(og noen 1) gear for motorbrems. Jeg kjører mest manuell, men også en del automat, men har aldri forstått vitsen med tiptronic. Når jeg kjører automat, kjører jeg automatisk, med unntak av motorbrems i bakker. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Funker fint tiptronicen til min 2,4 00mod, kjekt å kunne bytte på litt. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Tiptronic er stort sett bare tull, det er en helt vanlig automatkasse med litt anderledes betjening. I 99% av tiden kan du gjøre de samme valgene på en helt vanlig styrt automatkasse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå