Gummi-And Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hei hei, jeg trenger en ny prosessor slik at jeg kan spille Age of Conan lag fritt. Setupen min nå ser slik ut: GPU: Geforce 8800gt Alpha Dog MB: nForce 650i sli Ram: ca. 3gb CPU: Intel Pentium D Kjører spillet på full grafikk, men med 10-40 fps (kommer an på hvor jeg befinner meg), men oftest med ca. 10-20 fps, noe som for meg nærmer seg fullstendig uspillbart. Problemet er vel ganske åpenbart prosessoren. Det jeg trenger hjelp med er å finne den billigste prosessoren som kan kjøre det lag fritt, Har sett på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344775 og lurer på om den klarer det greit (kan vel alltids overklokke, har ikke gjort det før, men det skal visst være enkelt med prosessorer?) Takker for svar Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 E2xxx serien er forholdsvis svak i spill. Om du virkelig har planer oppgradering ville jeg sett på E8xxx serien. Husk å sjekke at hovedkortet ditt støtter prosessoren. Du vil måtte oppdatere bios. E8400 Ytelse Prey Lenke til kommentar
Gummi-And Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Grunnen til at jeg skal ha billigst mulig er at jeg er ganske fattig for tida, så skal jeg heller investere i en kraftigere (tenkte meg en quad core) i august/september når jeg har fått meg lån og begynt å jobbe. Hovedkortet støtter den nok ganske sikkert, med mindre det er noe annet en socket? prosessoren er socket 775 og det er det hovedkortet tar. Det jeg lurer på er da om jeg vil kunne kjøre det lag fritt med den prosessoren jeg linka til? For den er vel ganske mye bedre enn en Pentium D? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Siden du sliter med dårlig råd,så er bruktmarkedet en bra plass å kikke litt. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 den du har valgt er fin, klokk den litt opp til 2,5 ghz eller så langt du klarer. men det er er grunn til at vi har prisguiden http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36124%3br:pg 170,- billigere Lenke til kommentar
jarlholta Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Grunnen til at jeg skal ha billigst mulig er at jeg er ganske fattig for tida, så skal jeg heller investere i en kraftigere (tenkte meg en quad core) i august/september når jeg har fått meg lån og begynt å jobbe.Hovedkortet støtter den nok ganske sikkert, med mindre det er noe annet en socket? prosessoren er socket 775 og det er det hovedkortet tar. Det jeg lurer på er da om jeg vil kunne kjøre det lag fritt med den prosessoren jeg linka til? For den er vel ganske mye bedre enn en Pentium D? Joda den CPU-en klarer age of conan bra, men jeg vil anbefale og overklokke den til runt 2.5GHz, som da vil gi deg en stabil og god spillfølelse (Jeg kan og annbefale deg en formatering, da de kan vere noe inkompatible drivere som gjør at FPS-en synker så hardt, fordi Pentium D er egentlig brukbare CPU-er) Lenke til kommentar
Gummi-And Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Takk for alle svar folkens, tror jeg bestiller den fra Amentio nå med en gang. Takk for tipset Guggen, men tror du virkelig det er nødvendig? Er ikke veldig hypp på å installere alle spill, programmere etc. spesielt AoC som tar 2 timer (tok det for meg ihvertfall :S) å installere. Kunne det holdt med en defragmentering? Edit: Noen som kan gi link til en enkel overklokkings guide for prosessoren? Endret 27. mai 2008 av Gummi-And Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 8800GT kan vel også bli en flaskehals ved dette nye spillet? krever det ikke endel av GPU? en venn av meg kjører med Quad Q6600 og 9800GTX med alt på fullt (1280x1024) og kjører med 15-60FPS der 34 er det vanligste ca. Han har også 4GB ram. Lenke til kommentar
Gummi-And Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Tror egentlig ikke det, for jeg har alle settings på max og har samme fps som når jeg setter alt på det laveste. Dessuten har jeg spilt i hele dag med ca. 24 fps jevnt over. Blir nok MYE bedre når jeg får den nye prosessoren. Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Kan ikke si meg mer enig, hadde E2160 i 1 mnd her mens jeg ventet på ny CPU. Klokka min stabilt opp til 3.2 ghz Hadde det ikke vært for at jeg "ville" ha quad core hadde den cpu'n stått i maskina enda. Kan ikke si noe annet at det er et helt supert kjøp til den summen. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 er ikke værre enn at man roer bruken av AA og AF. x4 er mere enn nokk Lenke til kommentar
Gummi-And Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Har prøvd alt av instillinger i spillet, får samme fps uansett hvordan jeg setter dem. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Har prøvd alt av instillinger i spillet, får samme fps uansett hvordan jeg setter dem. nå ja, men tenkte på når du får ny cpu Lenke til kommentar
Gummi-And Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Aha ^^ Neh, må jo ha full AA og AF, ser jo så mye bedre ut Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 AA og AF er for det meste GPU-avhengige funksjoner. CPU-begrensningen gjør seg mest gjeldene avhengig av hva slags oppløsninger man bruker. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Grunnen til at jeg skal ha billigst mulig er at jeg er ganske fattig for tida, så skal jeg heller investere i en kraftigere (tenkte meg en quad core) i august/september når jeg har fått meg lån og begynt å jobbe. Dropp quad hvis du bare skal spille. En E8400 er ganske billig nå (rundt 1200), så jeg vil anbefale bare å skaffe den med en gang (og droppe quad oppgradering, ihvertfall det neste året). Den du linket til kan klokkes litt, men den sliter først og fremst pga lite cache, noe som er veldig viktig på core2 cpuene. Hvis du klarer å skrape sammen til E8400 vil du få veldig mye for pengene. Endret 31. mai 2008 av mad_arab Lenke til kommentar
Gummi-And Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Har kjøpt E2180, men skal kjøpe en ny til høsten en gang tenker jeg, takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå